Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Csütörtök.

2013.08.29. 22:43 :: A Tengerész

Kemény délelőtt volt, de jelesre abszolváltuk. Az a helyzet, hogy Ráckevére áthelyezendő, fel kellett szedjük azt a Danforth horgonyt ami már vagy 3  éve bent volt a mederben, egy évet rá is volt kötve a hajó, amikor semmi úszómű nem volt a part mellett amire köthettem volna. Reggel kiálltunk  erre a horgonyra és elkezdtük felcsörlőzni.  Villanytekerés szóba se jöhetett, kézzel is nehezen volt ketyegtethető ahogy  az iszapba megült lánc jött fölfelé, amikor meg már nagyjából ott volt a hajó orra a horgony felett na akkor se té, se tova. Végülis beindítottam a motort és géppel előre-hátrába ingatva a hajót felszakadt szerencsésen. Eltartott vagy egy bő órát. Na közben megjelentek az evezősök. Mindjárt az első, egy változáskorban lévő nő kikelt magából, hogy

-Ez nem lesz itt jó, hogy maguk itt állnak!

 A szemem jött ki az erőlködéstől, éppen nagy kedvemben voltam, vaze csak te hiányzol okostojás.

-Miért mi a baj?

-Minek állnak ide, itt útban vannak az evezősöknek.

-Hát kerülj ki! (megjegyzem J kint állt a farban és mindenkinek kiabált,hogy merre kerüljenek, mert ezek nem néznek hátra csak húznak mint a gép)

- De jönnek az evezősök és útban vagy, ha már tegeződünk. 

-Értsd már meg, hogy meló van, fel kell szedni ezt a horgonyt, eltart egy darabig aztán elmegyünk innen, szóltunk, hogy merre kerülj, mi van ezen nem érthető?

- Vannak szabályok..

-Ja ha mutatsz nekem egy táblát a parton, hogy itt horgonyozni tilos akkor igazad van. 

-De akkor is micsoda...

bla, bala bla

- Na elég. Tudod mit? Jelents fel!

Aztán jött egy siheder, olyan unokakorú, szintén szkifes és egészen alpári stílusban beszólt J-nek amikor az figyelmeztette, hogy balról kerüljön. Kigyulladt az agyamban a piros lámpa és leordítottam a fejét, hogy mégis hogy mer nála sokkal idősebb emberekkel ilyen módon társalgást kezdeményezni. Valami olyat is említettem, hogy valaha az evezés úriemberek sportja volt, de mostanra úgy látszik a tahókké lett. Na elkussolt a kölök. De tényleg? Hogy van az, hogy csakis és kizárólag az evezősökkel van a baj?  Vagy nekik velünk. Amikor ugyanezt az akkoriban ideiglenesen bójavesztett elveszett horgonyt gerebléztem két napig akkor is csak az evezősöknek voltam útban a vízen. Soha kajakos, kenus nem csinált gondot abból, hogy kicsit ki kell kerüljön. A legbarátságosabbak az indián kenuban túrázók. De az evezősök beülnek háttal a menetiránynak és a monotonitás valahogy az agyukra is visszahat és személyes sértésnek vesznek minden kizökkentést az agyatlan izomfárasztásból.

Amúgy a legjobbkor találtunk új kikötőt, mert ma hívott a Rácz Józsi, hogy miután felszámolta a hajósiskolát, eladta a vasait amire kötve vagyunk második éve, a vevő szeptemberben visz innen mindent, a korábban a sólyateret bérlő cég, aminek a pontonjaira azelőtt voltunk kikötve már régesrég  eltűnt, szóval csak horgonyon tudnánk telelni amit utálok, csónakkal járni ki-be aztán meg a jégen ha megbír. Az ABKSZ is teljesen megszűnik (onnan vettük a bérelt raktárban szélkelő cégtől a tojást), helyette ideköltözik a katasztrófavédelem, szóval a legjobb időben hoztuk meg a döntést.

 

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr25484110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ICSG 2013.08.29. 23:55:12

Hejj az a vízcsap, dejó, hogy zárva volt...

silvermoon 2013.08.30. 00:19:26

Minden dolognak megvan a miertje es a jo embereket szereti az isten....!

halaloszto 2013.08.30. 01:06:01

Az evezos nem latja merre megy, ezert baromira idegesiti minden lehetseges akadaly.

Amugy azert a horgasz sem egy egyszeru fajta...

Vajk

teddybear01 2013.08.30. 01:59:14

Érdekes. A flotillánál sem volt soha bajunk a hajósokkal, de az evezősökkel rendszeresen összevesztünk a vízen. Pedig én a nyolcvanas években voltam ott, szóval elég régen.
Az egyik veszekedés közben bedugta a lapátot a kabinablakon, de ráfázott, mert rácsuktuk. El is törtük neki a lapátot.

teddybear01 2013.08.30. 01:59:57

@halaloszto: A horgász csendes őrült többnyire, de néha kiborul a bili.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.08.30. 07:12:26

@halaloszto: @teddybear01: Értem én azt, hogy ha valaki belemerül valamiféle tevékenységbe akkor idegesíti, ha másvalaki kizökkenti belőle. De az már egy kifejezett hungarikum, hogy ilyenkor szabad folyást enged a másik rendreutasításának, netán gyalázásának(lásd még kommentek, ahol a nicknamek mögött még jól el is lehet bújni). Meg se fordul a fejében, hogy a másik nem azért zavar, mert direkt ki akar szúrni vele, hanem előállt egy szokatlan szituáció, ami kezelést igényel. Agresszív undorító a nemzeti karakterünk, az elsöprő többség csak a saját érdekeit tartja szem előtt, ha nekem szálka megy az ujjamba az sokkal fontosabb mint az, hogy neked kilóg a beled. Akinek csak egy pici hatalma, lehetősége van, azt arra használja fel, hogy a másik előtt fitogtassa, neki keresztbe tegyen. És miután "ki mint él úgy ítél", magából indul ki. "Ez a geci biztos azért állt ide a barom nagy hajójával, hogy velem kib@sszon", "ennyire lesz@r engem a rohadék, na majd én rendberakom". Evezősről. Én pl soha nem tudnék ilyen sportba beleszeretni. Nem azt mondom, hogy bármiféle módon lenézném őket, de számomra van abban valami csőlátásra utaló, hogy valaki képes háttal menni az élménynek. Ha arra ítélne a sors, hogy muszáj lenne csináljam, biztos felraknék egy visszapillantó tükröt.

halaloszto 2013.08.30. 09:32:32

@A Tengerész: En nem vagyok egy vizi ember, szoval kivulrol latom elegge. Amit leirsz, az 100% passzol a horgaszokra. Elfoglaljak a partot, onanntol az az ovek, es mindenki aki ott barmit akar csinalni az takarodjon. Barhol van egy to, egy kis folyopart, ahol lehetne piknikezni, furdeni, benovik a horgaszok, es akar tettlegesen elzavarjak a mezei kirandulokat. Es a viz felol detto. Kimegyek a gyerekekkel erdekessegnek egy kenuval evezni egy kort, es minden horgasz nekiall oktatni, hogy menjunk a kozepen szepen, vagy leginkabb haza.

Vajk

spray 2013.08.30. 10:02:22

Hát igen a kikötöbe a horgász is egy érdekes állatfajta pedig ott Tilos aztán a schwert nem válogat Üdv

sevylor 2013.08.30. 12:12:22

Enyhén OFF, de a zindexen olvastam:

Öreg cigány megkérdi a fiától:
- Te gyerek, hova lett az a jó kis bicska, amit a múltkor adtam neked?
- Hát fater, én azt elcseréltem egy jó kis karórára!
- Hogy a fene vigyen el... és ha szidják az anyád a kocsmában mit mondasz? Hogy fél nyolc van!?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.08.30. 13:59:59

@Monte Christo cselédje: Az utolsó sorod nagyon szíven ütött. Totál dejavu. Vagy talán nem is az, mert tudom hogy mikor és hol történt velem. Port Lacajban Fonyódon esti beszélgetés meglehetős mennyiségű borok mellett valamelyik közös túra alkalmával, szidjuk piszokul a rohadt kommunistákat úgy a '80-as évek elején. Az ultima rációt valaki kimondja: " Kiaf@szt érdekelnek! Rég nem lesznek amikor mi még mindig itt fogunk vitorlázni!!" Ki hitte volna, hogy népnemzeti színekkel álcázva az unokáik 30 év múlva megint itt lesznek?!

bonnie · http://bonnie.freeblog.hu 2013.08.30. 15:00:42

Én kérek elnézést az ismeretlen evezős helyett. És igen, Monte Christo cselédjének van igaza, ki tudja hol lesznek ők harminc év múlva, én pl nem tudom mikor fogom újra látni élőben az Amapolát, nem elég, hogy elköltöztök, de az evezős klub is kikopott alólam :(

silvermoon 2013.08.30. 15:31:38

HAt en megescsak aszondom bolondul a vilag, es a magyar ember nem fer a borebe. HA en megyek a hajommal a csatornan el farad a kezem a sok integetestol mert aki elmegy melettem mindenki haver meg ha sose lattam is mert ugy udvozol mintha 100 eve ismernenk egymast. Mivel a vizen jaro emberek osszetartoznak. Soha meg hangoskodast vagy veszekedest nem halottam.HA barmikor barkinek gondja baja van a vizen aki meglatja AZONNAL gondolkozas nelkul igyekszik segiteni rajta. Nem egyszer vontettam be horgaszladikot motorhiba vagy egyeb miatt. Viszont ezek az irasok sziven utottek, mert azonnal eszembe jutott egy magyar baratom, aki nagy pecas, es emlitette nekem (ugy 6-8 evvel ezelott) mikor meg partrol pecaztunk, vagy hidrol,-Idezem- Ne alljunk ide mert a sok gecilada hajos miatt nem gyozzuk behuzni majd a horgot. Ez mindig eszemben van ha barmerre megyek part kozelben. Sokszor van, h tekerik be a horgot mint az orult mikor latjak h jovok de soha egy szo vagy barmi illetlenseg meg nem fordult elo sot meg intunk is egymasnak szep napot.Szoval pusztul a kultura.

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2013.08.30. 20:48:49

Evezősök? Ilyen a tipikus fidesz-szavazó. Lapátolnak háttal a menetiránynak. Nagyobb menetszélességet foglalnak el, mint Amapola a horgonyon táncolva, de ők ugatnak.

Ezek szolidabban viselkednek némely tahó horgászoknál (én csak pecás vagyok :), de egy riasztópisztoly vagy inkább látványos karabély beszerzését bizonyára fontolóra veszed a következő hajózási szezon után!

www.airsoftgun.hu/catalog/product_info.php?cPath=93_110&products_id=1367

jofe 2013.08.31. 09:47:00

"Evezősök? Ilyen a tipikus fidesz-szavazó. Lapátolnak háttal a menetiránynak. Nagyobb menetszélességet foglalnak el, mint Amapola a horgonyon táncolva, de ők ugatnak."

Hát ez nagyon magasröptű volt. Ha jobbról-balról ilyen színvonalú megjegyzéseket hallok, akkor már inkább vállalom, hogy homokba dugom a fejemet, mint ahogy Tengerész arra annakidején célzott.

beho 2013.09.01. 20:48:01

@Monte Christo cselédje: Születésemtől, (és még mindég) kiváncsi vagyok mindenre. Lécci privátim írd meg nekem: mi történt veled? behokukacmosonok.hu

Missa 2013.09.10. 18:12:33

Hmm szerintem ez az evezős dolog hasonló lehet, mint közutakon a kerékpározás. Zömében autóval közlekedek. Mindig töprengek, hogy mi a jó abban, hogy közpénzen építettünk kerékpárutat és mégis az autók közt cikáznak? Gyorsabb, biztonságosabb? Vagy csak egy lehetőség, hogy szívassuk az autóst, mert a törvény engedi? Amúgy elég hülye egy törvény. Persze, ezt ilyenkor én is autós szemmel nézem. De azért van amikor bringára ülök. Váci út, mind két oldalán felfestett kerékpár út, a járdán. Hatalmas nyilak rajta, a haladási iránnyal. Mégis én kapok szívbajt, amikor a bozóttal benőtt (közpénzből épített és karbantartott?) kerékpár úton, egy "az egyenlők közt is egyenlőbb" szembe jön velem és leszorít. Áhh, nem jó sem az autó, sem a bringa, gyerünk gyalog. Andalgok egy szép hétvégén az asszonnyal a Batthyány-tér környékén, a felső rakparton, szigorúan a gyalogosoknak kijelölt járda részen. Rémültömben próbálom az asszonyt a veszély elől felgyömöszölni egy fára, mert jön egy bringás, az ujja majd ínhüvely gyulladást kap, úgy nyomkodja a csengőt, mondván "hülye gyalogos, föl a fára , a pálya a miénk!" Miért is kellene ezeken csodálkozni? Amikor a biciklin is lehet, hogy egy autóban edződött, kultura nélküli közlekedő ül. Jó, láttam gyalogost is, aki vastagon letojta a bicikliúton közlekedőt...
Szerintem ez a jelenség lehet, amit az evezősökről írtatok. Vegyük tudomásul, hogy a médiától megkapták a propagandát, akár kerékpáros, akár evezős ez az egészséges életmód része, neki van elsőbbsége! És különben is, jegyezzük meg! 1. nekünk kötelességünk rájuk vigyázni! 2. ha ez nem teszik ne menjünk arra!
Evezősökről eszembe jutott nekem is egy sztori. 1997-98 környékén a "Baja" m/s tolóhajóval, völgymenetben jöttünk a Margit sziget melletti budai, völgymeneti ágban, 2 db 1800 tonnás terhes bárkával. Volt ott akkoriban pár csónakház, talán most is. 2 titán, nem nézve sem előre, sem oldalt, egyáltalán sehová, neki indult a szigetről Óbuda felé, a két pár evezőssel. A 23 év hajózásom alatt ilyen hátrát én még nem éltem meg. Recsegett az összes kötél, a hajó úgy rázkódott, hogy majd szét esett, persze a fuvarral együtt keresztben "estünk" a Margit-híd felé. Aki ismeri azt a részt, az tudja, ilyen hajókkal, ilyen alakzattal nem szeretik meghajózni a híd nyilásokat ott. Főleg nem úgy, hogy a csurma jóformán keresztben áll két okostojás miatt. Volt ott minden, dudálás, tetőhangszórón anyázás és véletlenül pont arra jártak a vizirendőrök is. Feljelentés nem kellett, szemtanúk ők voltak. Csepelre lejöttek utánnunk jegyzőkönyvezni és mesélték, hogy a két f@szkalap fel volt háborodva, hogy mi milyen köcsögök vagyunk, mert feldobtuk őket. Nem tudom, biztos jobb lett volna nekik 20 decivel a víz alatt hömbörögni egy rozsdás-revés-csigás-kagylós-algás bárka fenekén, hallgatni a közeledő hajócsavarok zaját. Biztos páratlan élmény, bár tudtommal akinek ilyenben volt része, még nem mesélte el az élményeit. Valamiért nem volt lehetősége rá... Szóval azért kell még tanulni a közlekedési kultúrát, szárazon és vizen is. Persze lehet "orosz rulettezni", mint a vasúti átjáróban a teher vonat előtt, hogy átférek még...
süti beállítások módosítása