Aug. 12. 9:54 Offline írok a laptopon, ezen nem olyan küzdelmes mint a tableten. Aztán kirakom egy pendrivera és megpróbálom valahol valahogy feltenni a netre a blogba. Ha nem megy, akkor majd akkor kerül fel a netre amikor lesz hajóközelben elérhető wifi. Na szóval. Azért ez a géphavaria hozott némi eredményt is, azon kívül, hogy gyakorlatom szerint minden bajt úgy kell tekinteni, hogy 1. Dejó hogy nem lett nagyobb baj, 2. Tanulni kell belőle, tapasztalatszerzésnek tekinteni. De a fő eredmény, hogy a Rocna horgony koppintás remekül sikerült. Merthogy elsőre a kisebbik Fisherman horgonyt dobtuk le, amin a sodrás csak kacagott. Úgy vitte a kb 6 km/óra sebességgel áramló víz a hajót a fenéken ugráló horgonnyal mint a szél. De amikor lement a Rocna, plusz utána úgy 20-25m lánc, a kezdeti kaparás, majd ugrálás egyszerre csak megszűnt és a partot nézve megállt a hajó és úgy is maradt. Szóval a horgony jelesre vizsgázott. Fontos lehet, hogy a fenék kemény agyagos, kavicsos, a tűző napon másnapra rászáradt iszapot úgy kellett róla leverni folyamatos mosás közben. A főágban az erős sodrás miatt ezek szerint ismeretlen az a híg iszapos mederfenék, ami itt a gyakorlatilag állóvízben megszokott. A magam paraszt agyával úgy gondolom, hogy ha keményebb fenéken jól működött, akkor lazábban is ugyanilyen jó lesz. Aztán. A 10 napos kemény munka amibe a szorongatott körülmények közt a motor megjavítása került, bár a fenének se hiányzott, de sokat tanultam belőle ( lásd fentebb 2-es pont), továbbá miután sikerrel járt, a kezdeti frusztrációk után kifejezetten pozitív energiákat pumpált belém. Nem tudom másképpen magyarázni, de minden dolog ami sikerül, minden nehézség amit sikerül legyűrni olyan elégedettséget okoz, aminél kevés jobb érzés van. Ilyenkor minden bizonnyal néhány rákos sejtet elpusztít a szervezetem örömében. Tehát szuper a horgony és szuper a motor és ezt mind, számtalan nehézség leküzdésével, magamnak köszönhetem. Lehet másnak sekély e kéj, hiszen bemegy a boltba, megveszi a horgonyt, hív egy szerelőt bezavarja a gépházba és megcsináltatja a motorját, kifizeti mindezt, miközben issza a sörét és a fogyókúrája sikertelenségén kesereg, de nekem ezek sokat jelentenek és nem is akarok másképpen élni.
Kevés szebb napot tudok elképzelni mint a tegnapi. Pedig jóformán semmi se történt. Csak jó szél volt a nap nagyrészében és összevissza vitorláztam hol egyedül, hol kettesben J-vel itt a környéken a Mákvirággal. Olyan ínycsiklandó lehetett a látvány, hogy a parton elkezdtek felszerelni egy 470-est, pedig szemmel láthatóan el volt rakva valahova, de kihozták a sufniból és elkezdték összerakni, mert a parti tespedésből, fürdésből kizökkentette a gazdáját a látványom. Ja és addig állítgattam végre a vitorláját a kis hajócskámnak, hogy végre eltűnt róla az a bosszantó keresztránc, pedig már tartottam tőle, hogy muszáj lesz átszabni. Szóval még egy sikerélmény.
12:47 Méreg mindig akad. Ugye emlitém, hogy megtelepszünk Ráckevén, ehhez még a mai (állitólag) nyomott ingatlanárakon is egy rakás pénzt kell összekaparni, pedig állítom, hogy az áralku során a legkegyetlenebb, arab világban tanult tengerész módszereket alkalmaztam. Ez olyan 16, 66 % árcsökkenést eredményezett. De hát így se volt kis pénz, ezt több helyről kellett összekaparni, értékpapírokat eladni, két bank is érintett a dologban. Többek közt ma bemegyünk a veltberühmte OTP NAGYONMAGYAR bankba, ahonnan J maradék vagyonkáját kormányozzuk át egy másik bank erre a célra kijelölt pénzeszsákjába (én milliókkal a hátizsákomban nem vagyok hajlandó közlekedni). A pénzek egyrészének lekötése már lejárt, más rész azonnali értékpapírokban van. Miután minden papírmunka kész (innen 8000 lecsípve a banknak valamiért, onnan még valamennyi ami a banknak jár, pedig ezek régi megtakarítások, se kamatadó, se EHO {ha jól emlékszem mindkettő, de az egyik biztosan a nemmegszorítások, a csökkentjükazadókat nagy kitalálójának szüleménye} ) amikor meghúzzák az utca túlfelén a harangot a templomtoronyban. Kis rossz érzésem támad, de azért nagyjából nyugodtan kérdezem az ügyintéző hölgyet, „Ugye ez a pénz 24 órán belül ott van a megjelölt számlán?” Válasz nagyjából: „ Hát a giro (tán kompasz?) meg izé, mostmár dél elmúlt, szóval nem, de holnapután reggelre biztosan”. Nab@zmeg! Holnap 13 órakor ügyvéd, ügynök, bankár eladó, meg vevő ott van a címzett bankban, a pénz egy része meg ezek szerint holnapután reggel. Még fingom sincs hogy fogom megoldani, de remélem valakik rugalmasak lesznek, mert én már más időpontot ennyi embernek át nem szervezek. Anyád Csányi! (Megmindenki, mert fogadok minden bankban ez van. Bezzeg a boltban amikor beüti a pénztáros a cechemet egyből csipog a telefonom, hogy már viszik is a lét a számlámról. FELÉM miért nem mutat a giro kíméletet??)
Aug. 14. 7:35 Tegnap megvolt az ingatlanvétel. Mostantól mienk a telek a kis házzal. Miután amúgyis bezáródtunk az RSD-re (Soroksár-Ráckeve Dunaág, vagy valami ilyesmi a neve ennek a folyamszakasznak, ami a Csepel szigetet keletről övezi), mert ilyen alacsony vízállásnál nem nyitnak zsilipet, tehát ugrott a dunakanyari túraterv, mostantól jó darabig a ház, telek és a kikötőhely alakításával, a fogyasztásmérők, a stég átiratásával, egy rakás dologgal, ami még az eszembe se jutot, de kiderül majd, hogy fontos. fogunk foglalkozni. Tehát ennek a fajta hajóépítő blognak, ami évek óta ezen a helyen működik itt most vége. Lesz egy új blog, a nevét még nem tudom, de a sok komment, Email, telefon bíztat, hogy legyen, majd itt fogok hírt adni róla. Olyasmi lesz ez, mint egy regény folytatása, ami külön is olvasható, meg együtt is értelme van, mint mondjuk Ransome „Fecskevölgy” c. könyve után a „ Fecskék és fruskák a felfedezők”, gyerekkorom egyik kedves olvasmánya. Szóval ha lesz az új házban Internet akkor indul az új blog, addig mindenkitől türelmet kérek. (Ja és azoktól elnézést, akik úgy képzelték, hogy ez a hajóépítés hamarosan végre kalandos, főleg tengeri vitorlás élménybeszámolóvá fog válni, hát ez biztos nem lesz mostanában.)