Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Péntek.

2013.07.26. 20:58 :: A Tengerész

Délelőtt elrobogóztam olajszűrőért, olajért meg Loctite 5920-ért, az olaj és a szűrő az olajcsere miatt, a tömítőpaszta meg a termosztát visszarakásához kell. Na lemerülők a gépházba, hogy leengedjem a régi olajat. Autónál ugye ez egyszerű, az ember aláfekszik, netán ha van műhely lemegy az aknába, vagy mégúriasabban felemeli az autót, na ez itt a hajón kicsit komplikáltabb. Az olajteknő alját csak kitapogatni tudom, az a megoldás, hogy alátenni egy literes tejfölösvödröcskét, kihajtani a csavart, lukat ujjal befogni és adagolni az olajat a vödörbe. Amikor megtelt, ujjal befogni, kiadni J-nek, aki egy vödörbe üríti, majd visszaadja. Hogy ha forró olajjal kell ugyanezt csinálni, nem tudom még hogy fogom megtenni. A baj ott kezdődött, hogy a 13-as  kulcsnyílású csavar hatszöge a sok ki-be csavargatástól elnyalódott és a dugókulcs szerencsésen megforgott rajta. El lehet képzelni, hogy mit kínlódtam, amíg kigyilkoltam onnan ahol az ujjammal is éppenhogycsak elértem. Amikor végre kijött és sikerült leengedni az olajat,  rágegesztettem egy 24-es anyát, ez már nem fog elkenődni az én életemben. Ha már fejlesztettem, behegesztettem egy légtelenítő anyát csavarral és vörösréz tömítéssel egy  magaspontra ahol mindig gondom volt a légtelenítéssel, csak az Aba bilincs lazítgatásával tudtam kilégteleníteni, de ez mindig macerás dolog. Véglegesre behegesztettem azt a vízcsonkot is ami a motor autó korában a fűtőtesthez ment. Ezzel korábban a szalont akartam menetben fűteni, de ez felesleges, egyszerűen ki kell nyitni a gépházajtót és máris meleg van idebent Véglegesre lehúztam a hengerfejcsavarokat, visszaraktam a vezérműtengelyt, láncot, lánckereket, szelephimba bakokat.  Aztán este lett, J a zuhany alatt Ultradermmel és körömkefével lesikálta rólam az olajsarat, jól esik most elheveredni, mert dögfáradt vagyok.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr585428152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grigorij Sandorovics 2013.07.26. 21:49:49

Most mar csak meg egy dolgot csinalnek.
Egy automata motorleallitot tulmelegedeskor. Mondjuk ojan 105 foknal - ekkor meg nem veszejes.
Ha meg nagyon biztos vagy a leckeben - legalabb egy eros veszcsengot - ojan 100-ra :))

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.07.27. 07:43:32

Pontosan ezt fogom csinálni. Nézek majd valami olyan termosztátot az autóbontóban, ami a hűtőkbe van beszerelve és a leállítás után is működteti a keringetést, ezek olyan 90 fok környékén kapcsolnak. Ezt felszerelem valami olyan helyre a motorra ahol üzemszerűen biztos nincs ilyen hőmérséklet, csak túlmelegedéskor és rákötök valami piezo szirénát.
süti beállítások módosítása