Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Szerda.

2013.07.10. 21:56 :: A Tengerész

Állandóan kell valamivel foglalkozni amihez semmi kedvem. Pl megnéztem a hajóvezetői papíromat, hogy hátha lejárt az orvosim és nehogy baj legyen belőle (hogy ez minek??), naná, hogy a múlt hónapban lejárt. Menés tegnap orvoshoz, mondjuk nem nagy ügy, barát az orvos, már nyomná is a pecsétet, de betelt az okmány. Na külön papíron igazolás, azt ma bevittem a felügyeletre ( amúgy Nemzeti Közlekedési Hatóság Hajózási Fenetudjamicsodaésatöbbi, merthogy minden NEMZETI, kíváncsi vagyok mikor nyílnak meg a Nemzeti Buzibárok), na azt hittem én naiv, hogy seperc alatt cserélik az okmányt, frászt, 30 napon belül kiküldik lakcímre ( ja és 3000) , vagy telefonálnak, hogy mehetek érte, én ez utóbbit választottam. Hogy egy ötperces okmánykiállításra miért kell esetleg 30 napot várni... mert EZ MAGYARORSZÁG. A felügyeleten összefutottam Mészáros Attilával, az öreg "Mösze" kisebbik fiával, aki azóta, hogy Siófokon az apjával egy klubban vitorláztunk apró srácból kopaszodó 30-assá változott, mindig megdöbbenek ezeken, hogy már nincs rajtuk karúszó, hanem lediplomáztak, meg a TV-ben látom egyiket-másikat mint szakértőket, pénzügyi elemzőket, kikötői zsivány TASz elnökként tűnik fel és amikor rájuk csodálkozok, megjegyzik " hja az negyedszázada volt", nekem meg tegnap. No "Kismösze" hobbija a gyermekmentőzés és a mentőmúzeum. Átsétáltunk a múzeumba a Kresz Géza utcába http://www.mentomuzeum.hu/magyarorszagi-mentes-tortenete ahol tárlatvezetést kaptam tőle. Sose tudtam, hogy létezik ilyen múzeum és nagyon örültem, hogy végigmutogatott mindent, a remek tárlaton. Még a pincében is voltam, ahol '56-ban a sebesülteket operálták, minden eredeti, vagy legalábbis korhű, még az áporodott pinceszag is. Apró részlet, a forradalom idején válogatás nélkül elláttak minden sebesültet, legyen az szabadságharcos, ávós, vagy szovjet katona, a kapuban mindenkit lefegyvereztek és nem válogattak, az utolsó vérplazmát egy orosz kiskatona kapta. Dr Orovecz Bála aki megszervezte a mentést valami csodálatos előérzettel senkiről nem naplóztatott személyes adatokat, csak annyit, hogy férfi vagy nő és hány éves, ennek következtében az eseménynaplókat nem lehetett felhasználni később a megtorlások idején. tegnap hazahoztam a kislányomtól Kormi cicát, aki náluk vendégeskedett amíg mi Horvátországban voltunk. Kicsit aggódtam mennyire szokott el a hajósélettől, de mintha el se ment volna, végigszirénázta a ketrecben az utat a robogó csomagtartóján hazafelé, aztán rövid nyafogás után pont úgy csinál mindent ment régen.

21 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr685399666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2013.07.11. 00:09:49

NKH.

Lejárt a német lajstromban lévő motorcsónakom "kiterjesztése". Az a melléklet, amit a magyar vízirendészet megkövetel, ugyanis olyan hajólevél, aminek nincs lejárati ideje az számukra nem is létezik. Ennyit az uniós jogharmonizációról, bár erről hajmeresztő történeteket tudnék elsőkézből mesélni.

A lényeg, hogy kedden faxon elküldtem a lejárt Fahrterlaubnisscheint Regensburgba. Pénteken délelőtt csengetett a postás, megérkezett az okmány. Mindezt ingyen, mert nyilván megérdemlem :)

silvermoon 2013.07.11. 02:32:12

@Paduc: Ez itt is hasonloan megy . annyi a kulombseg, h akinek hajoja, van az vezeti ha akarja. Semmi "jogoshitvany " vagy ilyesmi nem kell. Mivel nekem juli 6. an van a szuletesnapom Igy a napokban meg kelett vasarolnom az eves "stekert" amit fel kell ragasztani a hajora(regisztracio) 3 doolar 25 cent es azonnal a kezdbe adjak.Ezt minden evben meg kell vasarolni mindenkinek a szuli napja elott. Ezzel ki is merult mindenfele papirmunka.Johetsz mehetsz a viag vizein .... na ebben nem vok egeszen biztos... Talan magyarorszagon maskeppen van meg ha amerikai lobogo alatt hajoznek is. Tuti , h ram nyomnanak valamit amirol nem tudok es jol megbunhodnek erte.

abraxas 2013.07.11. 07:06:19

Annak idején 45 nap után kaptam meg az áhított papirost, mert az illetékes a 20. nap táján elment két hét szabira :-\
Jut eszembe:
szerintetek nem fura, hogy ma már minden okmány vízhatlan plasztik, csak a hajós jogsi papír még ?! :-o

Advocatus Diaboli 2013.07.11. 07:36:20

Na, Vili bácsi! Azt lesheted, hogy a Magasságos Hivatal telefonálni fog....

Mihalik Péter2 2013.07.11. 07:42:14

@Paduc: Talán azért lazább a német szabályozás,mert ott azért kicsit komolyabb hajókkal járkálnak az emberek, mint itt és a büntetések is baj okozása esetén sokkal nagyobbak...Ha megnézzük az itthoni hajókat, pl. itt a Kis Dunán, hát nagy részük egyedi építésű és minőség ill. biztonság , na és design szempontjából hagynak némi kívánni valót maguk után.
A másik pedig az, hogy a németek, ha kitalálnak valami kötelező okmányt, nehogy már az állampolgár fizesse, hiszen őt csak kényszerítik ennek meglétére. Nálunk van kényszerítés is és fizetés is...

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2013.07.11. 09:58:49

@Mihalik Péter2: Amiről írtam, az nem a hajólevél, csak egy kiegészítése. Házi tákolmányra talán ők sem adnak hajólevelet, viszont ha bemutatod a test gyártójának tanúsítványát és a motor számláját is fényképekkel együtt, akkor kiállítják.

A kötelező tartozékokat felesleges hivatalból ellenőrizni, hiszen a hajós érdeke hogy minden kéznél legyen!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.07.11. 13:14:48

@abraxas: Logikus. A személyivel részegen fetreng az ember a sárban, viszont a hajóvezetőit, hajólevelet azt a vízhatlan okmánytartóban őrzi. Egy időben elfogadtak fénymásolatot, amikor még a kalózhoz is kellett kishajós papír és ugye az elég életszerűtlen, hogy abban ne legyen víz. De amióta a rendőrség megkreatívobbodott azóta még a közjegyző előtt hitelesített fénymásolatot se fogadják el (hogy miért az rejtély), csak eredeti papírokat.
@Advocatus Diaboli: Az lehetetlen. MEGIGÉRTÉK, hogy telefonálnak!
@Mihalik Péter2: Tudod még el is fogadnám (bár nagyon nehezen és utálnám), ha a hatósági ellenőrzés valóban egy megfelelőségi vizsga lenne. Mint az autónál, ahol azért van egy fékpad, egy objektívnak tekinthető műszaki állomáson hiteles műszerekkel. De a hajón szinte minden szubjektív. Elég erős ez a kötél? Elég masszív ez a rögzítés? Elég jó ez a megoldás ide? Csupa szubjektív dolog nincs mihez, mivel, hogyan mérni. Pláne a diesignt! Az a helyzet, hogy egy 6m 30 centis háromajtós szekrényt simán levizsgáztatok hajónak ha rakok rá tűzoltókészüléket meg mentődobozt. A vizsga 40 éve amióta nekem rálátásom van, egy hajóleltár ellenőrzés ami egyrészt felesleges, másrészt ahhoz képest horror áron van. Nyugaton abból indulnak ki (és nemcsak ebben a dologban), hogy az állampolgár nagykorú, aki beül egy csónakba, hajóba, az tudja mit vállal. Ha balesetet okoz ott vannak a jogszabályok amik alapján felelősségre lehet vonni. De nálunk az az alap, hogy mindenki hülye, csak az állam az okos (a helyzet igazából pont fordított), mindent agyon kell szabályozni, jó drágán.
@silvermoon: hehe. Amerikában nem olyan okosak az emberek mint nálunk. Ezért aztán ott a papírok a szülinapon járnak le, arra csak emlékszik az állampolgár. De nálunk pl az újfajta "Identification Card" ami egyúttal "Driver Licenc" is ha az illető levizsgázott autóvezetésből ugyanaz az okmány. Ez jól hangzik, DE! Ugyanannak az okmánynak KÉTFÉLE LEJÁRATI IDEJE VAN! Más ideig érvényes mint személyazonossági passzus és más határidővel jár le mint jogosítvány. Nab@zmeg ezt tartsd fejbe magyar!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.07.11. 13:22:15

@silvermoon: Ja és szerintem ha kitűzöl egy USA lobogót és angolul szólsz a közeghez, nincs az a vizihekus aki ott nem hagy azonnal, nemhogy még büntessen. Még az a büntetés biztos elkerülésének módja, ha 120 kilós kigyúrt cigány vagy klottgatyában és papucsban, nyakadban csuklódon egy kiló arannyal, semmi papír nincs nálad, akkor még a villamoson is ingyen utazhatsz, mert az ellenőr messzire kikerül.

teddybear01 2013.07.11. 14:40:28

Egy volt munkatársam apja '56-ban pont mentősként dolgozott. Mesélte, hogy míg ők a sebesült, sérült embereket mentették, a "forradalmárok" szórakozásból lövöldöztek rájuk.
A mentőautókat is lőtték, amikor szénázva hajtottak az utcákon, mert: "Az ávósokat taxizzák!"
Az öreg meg is sebesült ekkor, az egész felsőteste teli sebhelyekkel. Nem tudom él-e még.

spray 2013.07.11. 22:13:22

@Paduc: Ne haragudj de mit fedd a kiterjesztés vagy nem tudok magyarul én a mult héten irattam át egy 87-ota Weisenburgi rendszámot Nürbergire 10 perc 18 € mivel ott élek még jopofiztam a beamtével nem kell tovább semmit csinálni elismert az egész világon se vizsga se semmi a vizijártassági meg a autojogositvány örökké érvényes mig élsz valamint 0.5 % Alkohol megengedett most egyformák a szabályok az unioba vagy nem erre varjál gombot Üdv Pali

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2013.07.11. 22:35:58

Nem haragszom, nincs miért. Viszont nincs egységes uniós jogszabály sem közúton, sem vízen. Elég az alkoholszintet említeni, ami országonként más. A korábbi gyakorlattal ellentétben kishajóvezetői engedély esetén egy éve itthon is a zéró tolerancia uralkodik.

A Fahrterlaubnisschein a Duna osztrák, szlovák és magyar szakaszán szükséges. Mint fent is írtam, a magyar hatóságok nem tudnak értelmezni egy olyan hajólevelet, aminek nincs érvényességi (lejárati) ideje.

A vízirendőr nem is néz bele a hajólevélbe, csak ez az úgynevezett kiegészítés érdekli.

Kb. 20 éve személyautóval közlekedtem, amikor megállított a rendőr, közúti ellenőrzés. Átadtam a jogosítványt, személyit és a forgalmi engedélyt. Ez utóbbit böngészte egy percig, visszaadta és jó utat kívánt. Otthon vettem észre, hogy tévedésből a szolgálati teherautó forgalmija volt nálam. Egy adat egyezett, a fehér szín :)

spray 2013.07.11. 23:56:06

@Paduc: lassan megörülök igy szol egy Német hajopapir Bundesrepublik Deutschland Wasser und schiffahrvervaltung des Bundes most jön a lényeg mert a mi neked van az gagyi AUSWEIS ÜBER DAS KLEINFARTZEUGKENNZEICHEN hogy neked mid van azt nem tudom szerencséd a vizirendör hulye hozzá de a klopapirral eggyenlö jo lessz ha beszerzel egy rendes igazolvány mert külföldön kiröhögnek

spray 2013.07.11. 23:59:44

Ja és milyen rendszámod van mert az lakohelyhez kötött HUPPSZ

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2013.07.12. 00:08:15

@spray: Most kezdek rád haragudni, ugyanis csak írsz, ahelyett hogy olvasnál!

Többször leírtam, hogy ez egy kiegészítése a hajólevélnek. Ez valóban egy klozetpapír, de bele kell tenni ugyanabba az Ausweis-be, ami neked is van. Vagyis a te hajóleveled sem szebb mint az enyém, mert az egyforma. Úgyhogy engem külföldön nem röhögnek ki, viszont ha te Ausztriában vagy Magyarországon hajókáznál a kiegészítő clopapier nélkül, akkor a vízirendőr jól megbírságolna, netán elkobozná a hajtányodat. Egyébként a sünök nem hülyék, csak érvényt kell szerezniük a hülye rendeleteknek.

Rendszámom az autómon van. Hajómon lajstromszám díszeleg, azonosítója R-L és utána 3 szám.

spray 2013.07.12. 00:21:50

@Paduc: itt a Kennzeichen Rendszámot jelent de még mindig nem értem mit irnak a kiegészitöbe hogy kék a szemed és szöke vagy

silvermoon 2013.07.12. 00:41:06

@A Tengerész: Ezek szerint ujabban a torvenyek betartasa attol fugg mekkora darab cigany vagy? NAh ez jol nez ki. 14 eve voltam otthon utoljara, a haverommal mentunk a buszon(jegy nelkul) jottek az elenorok. Keri.. de mi "nem ertjuk" Mutatom neki az amerikai jogsimat, de csak mondja Tikett !! Tikett !! Kozben megall a busz, a haverom mondja JAH TIKETT ? HAt TIKETTETN itt maradtok miketten meg leszallunk. Aztan oltari nagy futas volt mert egy darabig meg kergettek.

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2013.07.12. 00:56:12

Igen, német fórumon én is így írtam volna, de a magyar nyelv szerencsére árnyaltabb.

A WSV által kiállított A4-es Fahrterlaubnisschein tartalmazza a lajstromszámot, a hajó és a motor gyártási számát, építés évét, méreteit, teljesítményét, anyagát, a tulajdonos nevét és címét. Vagyis mindazt, amit az Ausweis is.

És most jön a lényeg: megnevez egy rendeletet (20.12.2012 -BGBI. I, S, 2802)miszerint a Dunán nemzetközi közlekedésre is használható - kizárólag sport és kedvtelési célú kishajóként.

Ami a magyar hatóságnak fontos, meghatározza a hajózási zónát és az érvényességi időt (két évente hosszabbítani kell).

Aláírás, bélyegző.

spray 2013.07.12. 11:22:18

@Paduc: Akkor ez olyan mint az ADAC által kiadott INTERNACIONALE BOOTSCHEIN szintén hosszabitani kell ezelött pénzbe került most ingyenes lett és automatikusan küldik .Tegnap receptér voltam a háziorvosnál a negyed évenkénti 10€ Praxisgebühr-t is eltörölték

Negotiator 2013.07.14. 20:48:21

@spray:
ez teljesen ugyanaz, WSV ill az ADAC adhatja ki a Bundesrepublikban.
@Paduc:
Regensburgban szuper normálisak, amikor először mentem, akkor az ügyintéző emlékezett hogy én voltam aki előtte kérdezett mailen, és értékelte hogy minden előkészítve ott volt.
@A Tengerész:
Vili, melyik épületben intézted az NKHnál az igazolvány cserét? nekem szeptemberben esedékes, és 2 éve kérdeztem az ügyfélszolgálatot hol, hogyan megy ez náluk, de csak a vállukat vonogatták. 20 éve a Batthyanynál feleekkora irodájuk sem volt, de valahogy flottabb ügyintézésre emlékszem...

Negotiator 2013.07.14. 21:00:56

@Mihalik Péter2:
a Bundesrepublikban 20 m hajóhossz alatt sima lajstromoztatás van, mondjuk nem sorozatgyártott hajót még nem regisztráltatam. ezalól csak a bérbeadás ill teher/személyszállítás kivétel.
de a vizirendőr kiszúrja a hiányosságokat a hajón, ha kell elvezeti és a legtöbb dolgot meg is tudja csinálni.
legyen egy kis olajfolyásod a Bodenseen, amire külön engedély kell mert Stuttgart onnan kapja az ivóvizet, garantáltan a mobil kártyaterminálon fizeted a büntetést, mert kápében annyi nem lesz nálad.
abban is van igazság, hogy a németek tudnak fafejűek lenni, de valahogy a szolgálunk és védünk jobban működik mint nálunk. pl. Münchenbe mentem S-Bahnnal, mert csak a hetedik határban talltam szállást. délelőtt egy max 40 éves, szemüvegs, középiskolai tanárnak kinéző kaller volt Deutsche Bahn egyenruhában, ami a brazil túristáknak angolul mondta el, hogy a napijegyet hol kellett volna érvényesíteni felszállás előtt. büntetés helyett elmondta hogy hol az érvényesítő a főpályaudvaron, megjegyezte hogy ne felejtsék el mert a következő ellenőr már birságolni fog, és jó utat kívánt. ugyanezen a vonalom este 11kor a kaluz 2 ember, ötven körüli jó fizikumú, lapátkezű de nem formátlanra hízott-kokszolt férfi. Egyenruhájuk inkább a rendőrökére hajaz pedig ez is Deutsche Bahn egyenruha. Udvariasak, de az átlagnál picit hangosabb már nem szomjas társaság egyből elcsendesedik amikor meglátják őket.

pannonkondor 2013.08.18. 18:10:41

Ami itt megy nálunk az katasztrofális. 60000 ft egy hajólevél hosszabbítás,45000 egy átírás,35000-ért jegyeznek be változást. Ezért kerülöm a hajólevelet, ha tudom. Az előző német hajólevélen volt,de sajnos a németek már nem állítanak ki újat,csak a régit hosszabbítják( a kiegészítést).
süti beállítások módosítása