Állandóan kell valamivel foglalkozni amihez semmi kedvem. Pl megnéztem a hajóvezetői papíromat, hogy hátha lejárt az orvosim és nehogy baj legyen belőle (hogy ez minek??), naná, hogy a múlt hónapban lejárt. Menés tegnap orvoshoz, mondjuk nem nagy ügy, barát az orvos, már nyomná is a pecsétet, de betelt az okmány. Na külön papíron igazolás, azt ma bevittem a felügyeletre ( amúgy Nemzeti Közlekedési Hatóság Hajózási Fenetudjamicsodaésatöbbi, merthogy minden NEMZETI, kíváncsi vagyok mikor nyílnak meg a Nemzeti Buzibárok), na azt hittem én naiv, hogy seperc alatt cserélik az okmányt, frászt, 30 napon belül kiküldik lakcímre ( ja és 3000) , vagy telefonálnak, hogy mehetek érte, én ez utóbbit választottam. Hogy egy ötperces okmánykiállításra miért kell esetleg 30 napot várni... mert EZ MAGYARORSZÁG. A felügyeleten összefutottam Mészáros Attilával, az öreg "Mösze" kisebbik fiával, aki azóta, hogy Siófokon az apjával egy klubban vitorláztunk apró srácból kopaszodó 30-assá változott, mindig megdöbbenek ezeken, hogy már nincs rajtuk karúszó, hanem lediplomáztak, meg a TV-ben látom egyiket-másikat mint szakértőket, pénzügyi elemzőket, kikötői zsivány TASz elnökként tűnik fel és amikor rájuk csodálkozok, megjegyzik " hja az negyedszázada volt", nekem meg tegnap. No "Kismösze" hobbija a gyermekmentőzés és a mentőmúzeum. Átsétáltunk a múzeumba a Kresz Géza utcába http://www.mentomuzeum.hu/magyarorszagi-mentes-tortenete ahol tárlatvezetést kaptam tőle. Sose tudtam, hogy létezik ilyen múzeum és nagyon örültem, hogy végigmutogatott mindent, a remek tárlaton. Még a pincében is voltam, ahol '56-ban a sebesülteket operálták, minden eredeti, vagy legalábbis korhű, még az áporodott pinceszag is. Apró részlet, a forradalom idején válogatás nélkül elláttak minden sebesültet, legyen az szabadságharcos, ávós, vagy szovjet katona, a kapuban mindenkit lefegyvereztek és nem válogattak, az utolsó vérplazmát egy orosz kiskatona kapta. Dr Orovecz Bála aki megszervezte a mentést valami csodálatos előérzettel senkiről nem naplóztatott személyes adatokat, csak annyit, hogy férfi vagy nő és hány éves, ennek következtében az eseménynaplókat nem lehetett felhasználni később a megtorlások idején. tegnap hazahoztam a kislányomtól Kormi cicát, aki náluk vendégeskedett amíg mi Horvátországban voltunk. Kicsit aggódtam mennyire szokott el a hajósélettől, de mintha el se ment volna, végigszirénázta a ketrecben az utat a robogó csomagtartóján hazafelé, aztán rövid nyafogás után pont úgy csinál mindent ment régen.
Szerda.
2013.07.10. 21:56 :: A Tengerész
21 komment
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2013.07.11. 00:09:49
Lejárt a német lajstromban lévő motorcsónakom "kiterjesztése". Az a melléklet, amit a magyar vízirendészet megkövetel, ugyanis olyan hajólevél, aminek nincs lejárati ideje az számukra nem is létezik. Ennyit az uniós jogharmonizációról, bár erről hajmeresztő történeteket tudnék elsőkézből mesélni.
A lényeg, hogy kedden faxon elküldtem a lejárt Fahrterlaubnisscheint Regensburgba. Pénteken délelőtt csengetett a postás, megérkezett az okmány. Mindezt ingyen, mert nyilván megérdemlem :)
silvermoon 2013.07.11. 02:32:12
abraxas 2013.07.11. 07:06:19
Jut eszembe:
szerintetek nem fura, hogy ma már minden okmány vízhatlan plasztik, csak a hajós jogsi papír még ?! :-o
Advocatus Diaboli 2013.07.11. 07:36:20
Mihalik Péter2 2013.07.11. 07:42:14
A másik pedig az, hogy a németek, ha kitalálnak valami kötelező okmányt, nehogy már az állampolgár fizesse, hiszen őt csak kényszerítik ennek meglétére. Nálunk van kényszerítés is és fizetés is...
Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2013.07.11. 09:58:49
A kötelező tartozékokat felesleges hivatalból ellenőrizni, hiszen a hajós érdeke hogy minden kéznél legyen!
A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.07.11. 13:14:48
@Advocatus Diaboli: Az lehetetlen. MEGIGÉRTÉK, hogy telefonálnak!
@Mihalik Péter2: Tudod még el is fogadnám (bár nagyon nehezen és utálnám), ha a hatósági ellenőrzés valóban egy megfelelőségi vizsga lenne. Mint az autónál, ahol azért van egy fékpad, egy objektívnak tekinthető műszaki állomáson hiteles műszerekkel. De a hajón szinte minden szubjektív. Elég erős ez a kötél? Elég masszív ez a rögzítés? Elég jó ez a megoldás ide? Csupa szubjektív dolog nincs mihez, mivel, hogyan mérni. Pláne a diesignt! Az a helyzet, hogy egy 6m 30 centis háromajtós szekrényt simán levizsgáztatok hajónak ha rakok rá tűzoltókészüléket meg mentődobozt. A vizsga 40 éve amióta nekem rálátásom van, egy hajóleltár ellenőrzés ami egyrészt felesleges, másrészt ahhoz képest horror áron van. Nyugaton abból indulnak ki (és nemcsak ebben a dologban), hogy az állampolgár nagykorú, aki beül egy csónakba, hajóba, az tudja mit vállal. Ha balesetet okoz ott vannak a jogszabályok amik alapján felelősségre lehet vonni. De nálunk az az alap, hogy mindenki hülye, csak az állam az okos (a helyzet igazából pont fordított), mindent agyon kell szabályozni, jó drágán.
@silvermoon: hehe. Amerikában nem olyan okosak az emberek mint nálunk. Ezért aztán ott a papírok a szülinapon járnak le, arra csak emlékszik az állampolgár. De nálunk pl az újfajta "Identification Card" ami egyúttal "Driver Licenc" is ha az illető levizsgázott autóvezetésből ugyanaz az okmány. Ez jól hangzik, DE! Ugyanannak az okmánynak KÉTFÉLE LEJÁRATI IDEJE VAN! Más ideig érvényes mint személyazonossági passzus és más határidővel jár le mint jogosítvány. Nab@zmeg ezt tartsd fejbe magyar!
A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.07.11. 13:22:15
teddybear01 2013.07.11. 14:40:28
A mentőautókat is lőtték, amikor szénázva hajtottak az utcákon, mert: "Az ávósokat taxizzák!"
Az öreg meg is sebesült ekkor, az egész felsőteste teli sebhelyekkel. Nem tudom él-e még.
spray 2013.07.11. 22:13:22
Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2013.07.11. 22:35:58
A Fahrterlaubnisschein a Duna osztrák, szlovák és magyar szakaszán szükséges. Mint fent is írtam, a magyar hatóságok nem tudnak értelmezni egy olyan hajólevelet, aminek nincs érvényességi (lejárati) ideje.
A vízirendőr nem is néz bele a hajólevélbe, csak ez az úgynevezett kiegészítés érdekli.
Kb. 20 éve személyautóval közlekedtem, amikor megállított a rendőr, közúti ellenőrzés. Átadtam a jogosítványt, személyit és a forgalmi engedélyt. Ez utóbbit böngészte egy percig, visszaadta és jó utat kívánt. Otthon vettem észre, hogy tévedésből a szolgálati teherautó forgalmija volt nálam. Egy adat egyezett, a fehér szín :)
spray 2013.07.11. 23:56:06
Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2013.07.12. 00:08:15
Többször leírtam, hogy ez egy kiegészítése a hajólevélnek. Ez valóban egy klozetpapír, de bele kell tenni ugyanabba az Ausweis-be, ami neked is van. Vagyis a te hajóleveled sem szebb mint az enyém, mert az egyforma. Úgyhogy engem külföldön nem röhögnek ki, viszont ha te Ausztriában vagy Magyarországon hajókáznál a kiegészítő clopapier nélkül, akkor a vízirendőr jól megbírságolna, netán elkobozná a hajtányodat. Egyébként a sünök nem hülyék, csak érvényt kell szerezniük a hülye rendeleteknek.
Rendszámom az autómon van. Hajómon lajstromszám díszeleg, azonosítója R-L és utána 3 szám.
spray 2013.07.12. 00:21:50
silvermoon 2013.07.12. 00:41:06
Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2013.07.12. 00:56:12
A WSV által kiállított A4-es Fahrterlaubnisschein tartalmazza a lajstromszámot, a hajó és a motor gyártási számát, építés évét, méreteit, teljesítményét, anyagát, a tulajdonos nevét és címét. Vagyis mindazt, amit az Ausweis is.
És most jön a lényeg: megnevez egy rendeletet (20.12.2012 -BGBI. I, S, 2802)miszerint a Dunán nemzetközi közlekedésre is használható - kizárólag sport és kedvtelési célú kishajóként.
Ami a magyar hatóságnak fontos, meghatározza a hajózási zónát és az érvényességi időt (két évente hosszabbítani kell).
Aláírás, bélyegző.
spray 2013.07.12. 11:22:18
Negotiator 2013.07.14. 20:48:21
ez teljesen ugyanaz, WSV ill az ADAC adhatja ki a Bundesrepublikban.
@Paduc:
Regensburgban szuper normálisak, amikor először mentem, akkor az ügyintéző emlékezett hogy én voltam aki előtte kérdezett mailen, és értékelte hogy minden előkészítve ott volt.
@A Tengerész:
Vili, melyik épületben intézted az NKHnál az igazolvány cserét? nekem szeptemberben esedékes, és 2 éve kérdeztem az ügyfélszolgálatot hol, hogyan megy ez náluk, de csak a vállukat vonogatták. 20 éve a Batthyanynál feleekkora irodájuk sem volt, de valahogy flottabb ügyintézésre emlékszem...
Negotiator 2013.07.14. 21:00:56
a Bundesrepublikban 20 m hajóhossz alatt sima lajstromoztatás van, mondjuk nem sorozatgyártott hajót még nem regisztráltatam. ezalól csak a bérbeadás ill teher/személyszállítás kivétel.
de a vizirendőr kiszúrja a hiányosságokat a hajón, ha kell elvezeti és a legtöbb dolgot meg is tudja csinálni.
legyen egy kis olajfolyásod a Bodenseen, amire külön engedély kell mert Stuttgart onnan kapja az ivóvizet, garantáltan a mobil kártyaterminálon fizeted a büntetést, mert kápében annyi nem lesz nálad.
abban is van igazság, hogy a németek tudnak fafejűek lenni, de valahogy a szolgálunk és védünk jobban működik mint nálunk. pl. Münchenbe mentem S-Bahnnal, mert csak a hetedik határban talltam szállást. délelőtt egy max 40 éves, szemüvegs, középiskolai tanárnak kinéző kaller volt Deutsche Bahn egyenruhában, ami a brazil túristáknak angolul mondta el, hogy a napijegyet hol kellett volna érvényesíteni felszállás előtt. büntetés helyett elmondta hogy hol az érvényesítő a főpályaudvaron, megjegyezte hogy ne felejtsék el mert a következő ellenőr már birságolni fog, és jó utat kívánt. ugyanezen a vonalom este 11kor a kaluz 2 ember, ötven körüli jó fizikumú, lapátkezű de nem formátlanra hízott-kokszolt férfi. Egyenruhájuk inkább a rendőrökére hajaz pedig ez is Deutsche Bahn egyenruha. Udvariasak, de az átlagnál picit hangosabb már nem szomjas társaság egyből elcsendesedik amikor meglátják őket.