Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szombat.

2013.06.02. 07:54 :: A Tengerész

Tegnap furcsa látogatónk volt. A cockpitban feküdt a hátán, a macska gyanakodva nézegette, de nem nyúlt hozzá. Megnéztem a bogárhatározóban, óriáscsíbor.  '13.máj.31. 004.jpgSzépen kitessékeltük a deckre, onnan menjen tovább Isten hírével. Hol esik, hol kisüt a nap, nem tudtam kivonulni a deckre dolgozni, így pénteken bekényszerültem a műhelybe és a régi sarokban a két mentőgyűrűt, amiket alaposan kifakított a nap újrafestettem. Ma meg kihasználtam, hogy hétvégén teljesen üres a műhely és csináltam a horgonylánchoz a csörlő elé egy terelőgörgőt. Erre azért volt szükség, mert a lánckeréken a lánc  átfogási szöge éppen a határon volt, olyan 90 fok körül és néha  felhúzáskor  átugráltak a szemek. Ez kézi üzemben nem okozott akkora gondot, miközben egyik kezemmel ketyegtettem a csörlőt, a lábammal rálépkedtem a feszülő láncra. De most, hogy motorral robog a lánc ez nem működik. Nagyon jó lett, fe is hegesztettem egy megfelelő hosszúságú  vastagfalú zártszelvény lábra megfelelő pozicióba a deckre, kipróbáltam prímán működik.Ha holnap nem esik az eső le is festem, bár a görgő és a villa saválló acélból van, csak a láb, meg a deckhez hegesztés tud rozsdásodni.'13.jún.1..jpgEzzel a fenti bejegyzéssel nagyon megkínlódtam. Tegnap délután, azon örvendezve, hogy milyen szépen működik a horgonycsörlő, leültem a PC elé és offline Wordben megcsináltam a fentieket. Aztán átraktam pendrivera és a netbookon felmenve a netre megpróbáltam feltölteni. Én kis tudatlan! A netbookon csak egy megnyithatatlan docx file mutatta magát és eltartott egy jódarabig, amíg a tapló agyammal rájöttem, hogy a netbookon nincs word program, tehát képtelen megnyitni. A PC-n meg nem tudtam netet fogni. Na ma, vasárnap reggel egy órás kínlódással sikerült feltöltenem, de ez nem egy állapot a jövőre nézve.

Más. Tegnap ezt a képet kaptam ICSG- től.TV2.JPGOtt a kép bal alsó sarkában vitorlával megy egy 15-ös jolle, ezek meg nem azt mutatják!!

Vasárnap 9:01  Mára is rossz időt mond, legalábbis esőket. Alighanem bevonulok a gépházba. Szégyenszemre begyújtottam a kályhába, nagyon jólesik a melegben ücsörögni idebent.

12 komment

Címkék: Címkék

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr355339228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

teddybear01 2013.06.02. 18:49:27

Kicsit off.

Passaunál estére 10,5 méteres vízállást prognosztizáltak. A ma reggeli 892 centi volt!
Az árhullám tetőzése Budapesten várhatóan szerdán-csütörtökön lesz, jelentős emelkedésre kell számítani.

Kíváncsi vagyok, Szentendrén elkészültek már a gáttal, vagy úszni fog a Duna-part? És mi lesz a Rómaiparton?

On.

Át kell állítanod a Word alapértelmezett formátumát DOC formátumba, vagy minden olyan mentésnél, amit más gépre szánsz át kell állítanod a mentett fájl formátumát egy régebbi DOC formátumra.
A DOCX ugyanis a Mikrosoft Office későbbi verziójában jött, és nem mindegyik szöveg és kiadványszerkesztő tudja értelmezni.

G.Zs · http://www.dunaihajout.eu 2013.06.02. 19:02:32

Tegyél rá openoffice-t ingyenes szabadon letölthető használható
www.openoffice.org

Sün77 2013.06.02. 21:02:00

Szia Tengerész!

Reggel a Kvassay hídon mentem keresztül. Meg is állapítottam, hogy nincsen még nyár, mert Amapola kéménye füstölt.
Már átköltöztetek az achterba, vagy az idei nyári időszámítás elmarad?

Sün

akiga 2013.06.02. 23:07:33

Már az openoffice sem szabad! az oracle tulajdonában van.
Helyette libreoffice a tutti. Azok viszik tovább, akik az openoffice-t kitalálták.

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2013.06.02. 23:19:25

Szerdai bejegyzésed egyik fotóján látható, hogy az utólagos hegesztési varratok a dekk alatt rozsdásodnak. Milyen vastag a fedélzetet borító lemez?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.06.03. 07:18:22

@teddybear01: 1.Tegnap ( Vasárnap délután!)a maradék technikával ki is vonultak nagysebesen a fiúk Gödre az egyes szakaszmérnökség ezek szerint aktuális védekezési körzetébe, jön az árhullám keményen. Rómaira én is kíváncsi vagyok, Szentendre tudomásom szerint készen van, most vizsgázhat.
2.Egyszer csináltam már ilyet, de elfelejtettem hogy kell, leírnád ezt az átmentést átállítást szájbarágósan?
@Sün77: Bizony ma is begyújtottam, amúgy vegyes az alváskép, én már régóta átköltöztem, igaz mostanság dupla takaróval alszom, Juditka még nem, bár a fő ok az, hogy nem tud elszakadni a TV-től.
@Paduc: Nem igazán rozsda, leginkább leégett a festék és az elszenesedettség látszik. Amúgy 3mm, sőt a csörlő alatt 6mm, szóval akár rozsdásodhat is, de egyszer, ha már nem lesz más dolgom ledrótkefézem és lefestem.

teddybear01 2013.06.03. 08:41:21

@A Tengerész: Az egyszerűbb, a mentésnél átállítani a formátumot. Megvan az az előnye, hogy olyan kiterjesztést és fájlformátumot tudsz így átvinni a másik gépre, amelyet a tapasztalat diktál.
Ebben az esetben, a Fájl/MENTÉS MÁSKÉNT lehetőséget kell választani, és ott a megfelelő fájlverziót beállítani az alsó rovatban, amikor a segédablak felugrik. Itt a mentés helyét is variálni lehet, ha kell. Mondjuk, ha egyenest egy pendrájvra akarsz menteni.
A másik lehetőség, az Eszközök/Beállítások kiválasztása. A fájlformátumot a Mentés fül kiválasztása után lehet beállítani, az alsó részen, és itt még a megfelelő Word-verzió szerinti fájlformátumot is be lehet állítani.

Azon viszont ne lepődj meg, ha aztán a Word visszapofázik a régebben írt, és újabb formátumban mentett fájlok esetén az első mentésnél, mert a régebbi formátumok értelem szerint kevesebbet tudnak.

@akiga: Az Openoffice és a többi "szabad" szövegszerkesztő ugyan ingyenes, de többnyire nem tudják hibátlanul lekezelni a Word újabb formátumait. Én már jártam úgy, hogy pont az Openoffice mindenféle badarságokat jelenített meg a docx-fájlból.

teddybear01 2013.06.03. 08:50:11

@A Tengerész: Passau-nál ma reggel 1207 centit mértek! Ha igaz az a kép, amit egy hírportálon láttam, akkor a Duna-part már úszik náluk.
Még jó, hogy a hajód aránylag védett helyen horgonyoz, de így is közelebb fogsz kerülni a parti műhelyhez!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.06.03. 21:03:10

@teddybear01: 1.Na ezt a magyarázatot most elmentettem egy külön dossziéba és ha ilyet kell csináljak megküzdök vele. 2. Engem személy szerint nem érint az árvíz, egyrészt itt zsilipek közt vagyunk, másrészt legfeljebb kicsit más lesz a bejárat állásszöge, de az árvíz, ami a korábban hangoztatottal ellentétben meg fog dönteni minden eddigi rekordot nagyon komoly károkat fog okozni országszerte, sok sok kisember fog pórul járni és az külön nagy gond, hogy legalább három hét lesz amíg lemegy az árhullám, szóval nagyon nagy a baj, attól tartok nagyobb mint amire sokan számítanak.

teddybear01 2013.06.04. 18:23:00

@A Tengerész: 1. Más problémával is jöhetsz, ha segítség kell.
2. Én is attól félek, hogy nem a gazdagék fognak úszni. Orbán már elkezdett segítséget ígérgetni, lesz baj.
Láttam, hogy a szentendrei mobilgátat felszerelték, majd meglátjuk, hogy mit ér.
Neked viszont ott a hajó, ráadásul egy védett szakaszon horgonyzol.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.06.05. 08:16:53

@teddybear01: 2-re. Előre mondom a kommünikét."A" variáns ara az esetre, ha a gátak nem bírják a terhelést és bajok lennének: "Az előzőnyócév szocialista kormányzása elhanyagolta, bűnös felelőtlenséggel,... stb stb, sajnos ennek a levét isszuk...bla, bla, bla..". "B" variáns, ha megússzuk nagyobb baj nélkül: "Bár az előzőnyócév szocialista kormányzása elhanyagolta, bűnös felelőtlenséggel,... stb stb, de a fideszlétrehozta katasztrófavédelem hősies helytállása...bla, bla, bla...". Mindemellett az igazság az, hogy a gengszterváltást követő VALAMENNYI kormány magasan lesz@rta a vízügyet, pl. amikor a jelenleg államtitkári rangban kontárkodó Illés Zoli kijelentette, hogy nem ismer kártékonyabb lényt egy vízügyes mérnöknél. Nagyon szeretném, ha egy hősies médiamunkás most odadugna egy mikrofont bármelyik híradóban a Karátson Gábor, Hajósi Adrenne, Lányi András, vagy bármelyik Dunakörös zöld fundamentalista orra alá, mondja már meg bele a szemébe a gátak mögött rettegőknek kedvenc mondásukat, hogy " .. a vizeket békén kell hagyni, azok folyjanak úgy ahogy akarnak!"
süti beállítások módosítása