Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • aiolosz: Gratulálok, irigykedek és persze örülök is, hogy mennyi energiád van (y (2024.05.02. 23:19) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Péntek.

2012.11.16. 23:46 :: A Tengerész

Kétszer ragasztottam meg a munkás bakancsom talpát, de megint levált hátul. Kikandikált belőle a sarkam. Idáig jó volt így is, de ha jönnek az esők, vizes fűben gázolni a sólyatéren, majd később hóban, nem igazán alkalmas. Úgyis beszerezni indultam elkanyarodtam a munkaruhás boltba, felpróbáltam egy újat és már le se vettem, a régit ott kidobtam a kukába. A fiamnak vettem úgy 15 éves korában, ő egy év múlva kinőtte, én hordtam még dolgozni 10 évet, kiszolgálta az idejét. Az új biztos nem fog ennyi ideig tartani, nem szeretem az öntött poliuretán talpat, egy idő után vagy megkeményedik és eltörik, vagy szétmálik ahogy a kínaiaknak éppen az "újraműanyag" recicling anyaguk sikerül. De gumitalpú nem volt. Nem csodálom. Mindenből csak a hitvány van készleten minőségre senkinek nincs pénze ezért a boltok se tartanak ilyesmit. Igazából saválló anyag ügyben indultam neki. Több vasat is tartok a tűzbe. Egyik könyvvevőm ígérte annakidején, hogy ha ilyesmire van szükségem segít, most szaván fogtam, jövő hétre ígérte, hogy utána néz. Aztán kaptam egy címet a Weiss Manfréd területén, az nincs messze mondom oda elugrok. na nem volt semmijük. Nem messze onnan van egy hatalmas színesfém átvevő telep, de azok meg nem árusítanak, csak hivatásos kereskedőknek. Mondtam, nem baj, ha nem adják pénzért ingyen is elfogadom, de ezekkel nem lehet beszélni. Annyira be vannak szarva a megszigorított színesfémkereskedelemre alkotott törvényektől, hogy semmi szabálytalanságról nem lehet szó. Hogy az, hogy nekem nem adnak el 10 kiló vasat, mennyire nehezíti meg, hogy az éjszaka leple alatt ellopjanak mondjuk a HÉV sínek mellől 100 m rézsodronyt és értékesítsenek, azt gondolom csak a jogszabályalkotó tudná megmagyarázni, de hát a jogászok fejébe sok minden belefér. Juteszembe az idevonatkozó vicc:

Bírósági tárgyalás, a vádlott ügyvédje faggatja az orvos tanút.

-Biztos benne, hogy amikor vizsgálta az áldozatot, az már halott volt?

-Igen.

-Tapintotta a pulzusát?

-Nem.

-Vizsgálta a légzését?

-Nem.

-Szívverését ...?

-Azt sem..

-Akkor hogyan lehetett benne ennyire biztos?

-Az agyveleje egy serpenyőben  mellette volt az asztalon.

-És ez önnek elég bizonyíték arra, hogy az illető már nem él?

-Nos, általában elég...de most ha belegondolok, ha az illető ügyvéd akkor könnyen lehet, hogy tovább praktizál. 

A másik cég a Direct Line, kint van Dunaharasztiban, korábban többször jártam arra autóval, ugyanabban az utcában van a Jafholz ahol vettem párszor fát. De most már nincs autóm, hát elindultam robogóval. Ezzel csak az a baj, hogy a KRESz szerint  nem szabad autópályán. autóúton robogózni. Ahhoz viszont, hogy Dunaharasztit szabályosan közelítsem meg, vagy 5km-t vissza kellett volna mennem a Gubacsi hídig. Nem volt hozzá kedvem. Végülis az egész élet egy nagy kockázat, rámentem hát az M0-ásra, beálltam egy kamion mögé, a másik meg mögöttem ment, csak nem szúrnak ki a hekusok, 70-el mentünk szép békésen, nem is lett semmi baj. Amúgy az a szabály, hogy ha a gépjármű 60-al tud menni akkor felhajthat a sztrádára, de ugye robogó eleve nem mehet 45-nél többel. A Direct Line-nál is minden rendben volt. Az a helyzet, hogy ha valahol egy akármilyen műhelybe bemegyek én azonnal otthon vagyok. Ha beleszippantok a levegőbe és megérzem a forgácsoláskor használt fúróolaj szagát, vagy ha gépjavító műhelyben vagyok a kifolyt hajtóműolaj szagát, ha hallom a gépek zúgását, esetleg dübörgését, tudom, hogy nekem való a hely. (ennél csak a hajógépház a jobb) Megszólítottam az első embert és útbaigazítást kértem, mindig azt szoktam kérdezni, "Merre van itt a rangidős?" Ilyenkor, akárcsak most is útbaigazítanak valaki olyan középvezetőhöz, aki már elég nagy ember ahhoz, hogy segítségemre legyen, de még nem akkora, hogy méltóságán alulinak érezze velem foglalkozni. (ráadásul tapasztalatom szerint az ilyen cégvezetőfélék még gyakorta tudatlanok is, szakmai kérdésre értelmezhetetlen válaszokat adnak, hja a pénzügyérek uralják a szakmát, meg is látszik az országon). Na így ismertem ma meg Szántai Mihály gyártásvezetőt, szimpatikus fiatalember (nekem már mindenki fiatal, gyerekkoromban a rendőr "bácsi" volt, most meg azt látom, hogy suhancok), hamar szót értettünk, hétfőn összeraknak nekem amit találnak, 8-as anyaguk biztos, hogy van, a 4-es. 5-ös még kétséges. Így megy ez, az árbocok faanyagait is sok hét volt amíg sok fatelepről összeszedtük, kis feleségemmel gyakorta több kamionnyi deszkát átválogatva.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr904910973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jonathan 2012.11.17. 10:33:15

Kedves Vilmos! Ez a vallomas - kismotorral az otopalyan - feler egy önfeljelentessel! Nem csodalkoznek ha az AVH, a TEK, a KBH, NBH, CIA, FBI es a KGB mar ott lapulna a parti föveny sürejeben kacsanak alcazva... :D

rgranc 2012.11.17. 10:51:45

Tengerész: Harasztiba el lehet jutni robogóval az M0 kihagyásával is... :)
A szigetről egyrészt az M0 _melletti_ járdán is át lehet menni, másrészt (Szigetszentmiklóson át) a HÉV vasúti hídján (szintén járdán).
Most már mindegy persze, de ha legközelebb arra jársz, talán eszedbe jut... :)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.11.17. 17:49:53

@Jonathan: Hehe. Mind lesz@rom. Rettenetesen elbitangosodtam a nagy szabadságomban nekem már csak az Isten parancsol, de azzal jóba' vagyok, velem van. (amúgy föveny az a homokos part... sprecen Sie gut Ungarisch...hamár)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.11.17. 18:02:41

@rgranc: Hát persze. Írtam is. Csak ahhoz a Weiss Manfrédtól vissza kellett volna jönnöm egész a Gubacsi hídig a Szabadkikötő elágazásig, hogy kimenjek a Soroksári-Helsinki útra. Visszafelé arra is jöttem. Nem szeretek a megkezdett úton visszafordulni....
süti beállítások módosítása