Kedd.

2012.10.02. 23:32 :: A Tengerész

Tegnap délután nagyon laza voltam. Úgy döntöttem, hogy nem ponyvázom le a bocit, na este már bántam, de sötétben pizsamában már nem volt kedvem kimenni vacakolni vele. Elég macerás ceremónia, elsősorban nem lehet csak vízen, benne állva nekikezdeni, mert a "túloldalt" nem lehet elérni, ha már a darukon lóg, viszont befejezni, tehát az "innenső" oldalra ráfeszegetni a körbegumizott ponyvát meg csak a deckről lehet ha már felemeltem. Na mázlim volt, éjjel csak pár csepp esett, éppen annyi, amit egy szivacstörléssel ki tudtam belőle szedni, mert reggel ahogy felébredtem az volt az első dolgom, hogy leengedtem (nem szeretem ha a vízen hánykolódik, tehát ha nem is maximumig, de a vízről általában elemelem éjszakára) és kitakarítottam belőle a sok belehullott falevelet. Hiába, itt az ősz. Picit eközben is szemerkélt az eső, de azt kell mondjam tisztességesen megvárta amíg végzek. Hanem aztán amikor a helyén volt a csónak és rajta volt a ponyva, alighogy bejöttem rákezdett. És ez így ment egész nap váltakozó intenzitással, miközben olyan sötét volt, hogy lámpát kellett gyújtani idebent. Ilyenkor rámjön az álmosság, egyszerűen semmihez nem volt kedvem, csak eldőltem mint a stopászsák és hol elaludtam, hol felébredve elkezdtem olvasni, aztán megint elaludtam. Közben járt az agyam, mert az mindig terveket forral, bár az is lassabban forog ilyen időben. Már reggel, ahogy a deckmunka után leültem a gép elé és megnyitottam az éjjel jött Emaileket, elkezdtem ezen gondolkodni... Hogy tulajdonképpen micsoda szerencsés fickó vagyok én, hogy sikerült öregségemre megállapodni ebben az életformában, amiben olyan passzentosan érzem magam, mint a rászabott kesztyűben az ujjak. Alapjábavéve egész életemben társaságkerülő voltam, ez öregkoromra csak még jobban elhatalmasodott rajtam. Ugyanakkor ebben mégsem vagyok következetes, mert bár dolgozni leginkább egyedül szeretek, mégsem tudnék például egyedül meglenni a hajón. Szóval hatalmas szerencsém van, hogy megtaláltam J-t akinek pontosan megfelel ez az életmód. Nélküle nem jutottam volna el idáig. Aztán ugye jött ez a napló, amit a szükség szült. Még állásban voltam amikor már építettem Amapolát és mindenki aki csak meglátott a munkahelyemen egyből azt kérdezte, hogy "Na mi van a hajóval?". És akkor el kellett kezdeni mondani és nekem már rojtos volt a szám, pedig (akik ismernek tudják) nem esik nehezemre a szó, de ugyanazt elmondani tizedszer halál unalmas. Tehát leírtam, aztán ha valaki feltette a kérdést, csak mondtam "Kattints rá a neten!". És aztán egyszercsak elkezdtem szeretni naplót írni és mások meg elkezdték szeretni olvasni. És kiderült ennek kapcsán, hogy miközben "embert kerülni" remek életforma a hajósélet, de mégiscsak jó, ha társaság vesz körül ami mégsem nyomasztó a jelenlétével, merthogy, bár szinte tapintható, de mégis virtuális, ugyanakkor igazi valóság. Nem tudom ezt jobban megfogalmazni, alapjábavéve talán rút önzés, de úgy vagyok ezzel a blog alakította közösséggel, mint az az ember aki csak a mazsolát piszkálja ki a kuglófból, a többit otthagyja. Nyilvánvalóan beleőrülnék ha folyamatosan köröttem lebzselne az a nagyjából ezer ember aki több-kevesebb rendszerességgel olvassa ezt a naplót, ugyanakkor sokszorosan kiderült, hogy amint valamiben elbizonytalanodom, csak felteszem a kérdést és máris kommentben, vagy személyes Emailben jön a válasz valakitől, aki olvas, aki ért hozzá, aki szívesen segít, ugyanakkor nem kell vele bájologni, mintha itt vendégeskedne a nyakamon. Egy kicsit szégyellem is a dolgot, de remélem azzal, hogy olyat írok ami érdekli az olvasókat, a barátaimat, valamennyire megszolgálom azt, hogy szükség esetén merítek a tudásukból. Szóval szakemberek virtuális hada vesz körül, ezt komolyan mondom, nem akárkikre támaszkodhatok, ha valamiben elbizonytalanodom. Nem igazán tudom megfogalmazni azt, hogy mekkora segítség nekem, hogy olyan kaliberű emberek foglalkoznak a konzultációra feldobott, vagy privát Emailben feltett kérdéseimmel, akik mondjuk egyetemen tanítják a témát, akik komoly pályafutásuk egész tapasztalatával mélyednek el az ÉN személyes problémámra adandó adekvált megoldás kiötlésével. Akik ha ezt hivatalból tennék idegennek, annak alkalmasint súlyos szakértői óradíjjal kéne honorálni az erőfeszítéseiket. Jó, nem mindenki itt lett "nyájas olvasó". Például a Rákóczy Pisti akivel anno kalózban versenyeztünk a Vízügy SC-ben Balatonon. Ő igazán nem "kispályás". És a gondolom méregdrága idejében lenne éppen elég bizniszdolga, ehelyett, pontosabban emellett napi 3-5 Emailt váltunk, a legkülönfélébb hajóstémákban agyal az ÉN problémáim megoldásán. És akkor még itt vannak azok, akik "csak" olvasnak, de néha kibuggyan belőlük a komment, hogy ...nos nem tudom másképpen megfogalmazni, mint hogy a lényeg ez "Szeretünk titeket Tengerész, drukkolunk nektek Tengerész...". És van aki fényképet küld, hogy "láttalak ám a piacon" és van aki megszólít, az utcán és még soha senki nem mondta, hogy tulajdonképpen mekkora marhaság az, hogy valaki vénségére a vízen cirkulál, ahelyett hogy békésen várná, hogy berakják az elfekvőbe. Szóval ha valaki úgy gondolja, hogy tiszteletreméltó az amit idáig csináltam akkor én meg azt mondom, hogy nagyon nagy segítség nekem az a társaság, egyetemistától 80 évesig, melyre bármikor támaszkodhatok és megtettem már sokszor és meg fogom tenni még sokszor és köszönöm. Hát ennyi.

silvermoon 2012.10.03. 00:05:02

Ehhez nincs mit hozzafuzni, hacsak nem anyit, h ugy erzem mindenki orommel olvas es aldja a napot, mikor ra talalt erre a blog-ra.Spec,en ezzel fexem ezzel ebredek. Mert vegul is mindenkinek van 1 alma, es azt veghezvinni ha nehez is de csuda jo dolog. De ha nem sikerul, hat jo olvasni hogy van akinek sikerul.Itt emberek segitenek egymason moskvatol floridaig, baratsagok szuletnek,es itt jonak es embernek erzzuk magunkat.Segitsegek es jotanacsok szivbol jovok es ez nagy dolog a mai eszement vilagban. Koszonet ezert Neked jar Vilmos. Nem csak egy hajot epitettel es nem egy almot valositottal meg de embereket is oszehoztal barati celzattal...Ennyi telett szereny szokincsembol...

IQ_nuku 2012.10.03. 06:37:42

Én is a te blogoddal kelek és lefekvés előtt is megnézem, sőt néha napközben is bekukkantok, történt-e valami. Köszönettel tartozom, hogy szórakoztatsz. Sajnos én nem tudlak tanácsaimmal segíteni, de hidd el, jobb is így neked! IQ_nuku Nomen est omen :))))

apiesze 2012.10.03. 09:02:45

@A Tengerész: Csatlakozom az előttem szólókhoz! :o) Szerintem egy valós (nemcsak virtuális) közösséget csináltál, ahol a segíteni akarás a meghatározó. Az M.P. partikról nem beszélve. :o))
Soha többet nem hozom szóba (nálam a soha az soha, nem vagyok politikus, így be fogom tartani), fialát, de a ma reggeli sokadik vergődése... (Nem mondom meg ki-kicsoda, fontos pártemberek, pártok, lázár janik, Navracsics, akinek a nevét a saját kollégája előtt nem lehet kiejteni, meg különben is.) Egy régebbi beszélgetésedre utalva: Valóban, az emberek lusták és birkák. Amikor a „gengszterváltás” hajnalán más összefüggésben ezt mondta egy kollegám, akkor kikértem az emberek nevében magunknak. Be kell látnom – tévedtem. Csak a magyarázatra nem vagyunk restek, hogy mit miért nem lehet megcsinálni. És különben is csinálja meg más. Tiltakozzanak, tüntessenek, sztrájkoljanak helyettünk is. Bár a sztrájknak most annyi értelme lenne, mint '93-ban a cégünknél, ahol nem volt munka és kimondottan örültek volna a sztrájknak, hiszen nem kellett volna bért fizetni (így meg fizethették a 100%-os állásidőt, a kollektív szerint). Mint azt hiszem írtam már: csak a kérdései érdekesek, a ráadott válaszok nem. Csak az a fontos téma, amit ő annak gondol. És a leglényegesebb: ennek az ürgének halvány segédfogalma sincs a hajózásról. XXI. században hajókosárról beszélni, mikor mindenhol kötelező a radar, enyhén szólva anakronizmus vagy inkább hülyeség. Arról nem beszélve: ugyanúgy nekivezetne bennünket, mint anno a Titanicot. Hál' Istennek, nem tudok betelefonálni, még ha akarnék se, mert olyan "jól" sikerült elintézni a telefonszolgáltató-váltást, hogy nem tudnak működő kódot adni az ideiglenes számkijelzéshez (így kértem eredetileg, ideiglenes titkosítással a sok reklám hárítására).

csaba03 2012.10.03. 11:06:27

Ez persze szubjektív, de szerintem a Tiéd az egyik legjobb blog a magyar neten

Pletyek 2012.10.03. 11:33:08

Évek óta olvasód vagyok, soha nem szóltam még, de most megteszem.
A te életed ötvözi azt, amit mindig is szeretne az ember, tevékenyen élni és a kedvére tevékenykedni. Amikor valami sikerül, valami szép lett, kész lett, veled örülök. Amikor bosszankodsz valami miatt, akkor az engem is bosszant. Amikor olvasom a blogot, olyan érzés, mint amikor apámmal beszélgetek. Érdekel és figyelem, hogy mit mond. Mesél, én meg hallgatom.

temtom 2012.10.03. 13:01:02

@Pletyek: Nekem ez a hozzászólás áll legközelebb a szívemhez. :)
Így jó, ahogy leírtad, Pletyek.
Annyit tennék csak hozzá, (nagyon szelíden, semmiféle kötekedő szándékkal) hogy maradjon is meg ilyennek ez a blog.

Örömmel olvastam, hogy "apiesze" nem fog "Fialázni" többé. Tisztelettel megkérem "jobbikbal" nevű kedves kommentelőt, hogy időnkénti -semmiféle kapcsolódási pontot nem mutató- politikai jellegű bejegyzéseinek, és mellékelt (számomra érthetetlen) fotóinak számát csökkentse.

Tanácsokkal én sem tudlak segíteni Kedves Tengerész, de tűzoltókészülék ügyben mindig számíthatsz rám. Ha jövőre lesz ismét dió termésem, akkor viszek, és ha -ne adja Isten- ismét összetűzésbe kerülnél a "kényszer-köz-munkásokkal", akkor megyek őrző-védő szolgálatra. :)

" Maraddam disztelettel: A Dörrögzultán "

apiesze 2012.10.03. 15:02:38

@temtom: Tudod, nem véletlenül írtam kisbetűvel! (Bocsánat Nemecsek.) :o)

MaKata 2012.10.03. 16:58:33

Mióta a Klubrádiós riportot követően újra felvettük a kapcsolatot, én is folyamatos olvasód lettem, ha valami miatt kimarad egy-egy-két nap, visszamenőleg is megnézem. Néha eszembe jut, hogy felhívlak, de mindent megtudok, amire kíváncsi vagyok (események, képek stb.), a többi csak időpocsékolás lenne. Bár a virtuális társaságot nincs szerencsém ismerni, a kommenteket is érdeklődve olvasom és örülök neki, hogy része lehetek a közösségnek. Számomra kedves és érdekes ember vagy Vili, és - bár azt hiszem én ebben az életmódban nem érezném jól magam - maximális csodálattal, nagyrabecsüléssel és elismeréssel adózok kitartásod, szorgalmad teljesítményed, egyáltalán egész életmódod és világlátásod iránt. Úgyhogy köszönöm és én is szeretlek !!

Jonathan 2012.10.03. 17:35:41

Nos, ha mar itt a gyonas ideje: en is minden nap benezek a blogba, elolvasom a törtenest, elgyönyörködöm a kepekben, s bar alapvetöen en a tengeri hajozasert lelkesedek, a folyami hajozasban is talalok szepseget kepeiden at. Vilmosban csodalom a töretlen hitet amivel egy munkat, feladatot veghezvisz, (eleg csak Makviragra gondolni), ahogy kezeid alatt megszelidül minden, legyen az fa, fem vagy vitorlavaszon! Hihetetlen kitartasodert, precizitasodert melysegesen tisztellek Vilmos es peldakepemnek tartalak, ha nincs ellenedre.

Bloggolast nem am abbahagyni, mert zendules lesz! :)

Udvözlettel: Jonathan

HöZsö 2012.10.03. 17:59:08

Összesen három blogot olvasok napi rendszerességgel, abból az egyik a tiéd, a másik egy autós(lakatos) szakember, a harmadik egy amerikai építész házaspár saját ócska százéves faházának felújításáról szól. Szóval projektek. Nekem jó szórakozás, és sokszor komoly know-how is kerül a birtokomba. Szóval azt hiszem, többet adsz ezzel a bloggal, mint amit visszakapsz belőle.

Mihalik Péter 2012.10.03. 18:54:24

Csatlakozom a mai eddigi 10 hozzászólás mondani valójához és azokhoz is, akik nem kis értéket találnak ebben a blogban és a leírt, végrehajtott emberi munkában! Juditot és Vilmost nem olyan fából faragták, ami dagad, vagy repedne, eső ide, napsütés oda... a a "küzdelem eme fajtája" edzi a lelket és a testet! Csak gratulálni tudok! ( Köszi az üdvözlést...megkaptam az üzenetet a bótbó...talán próbáljátok ki a házi zsírt is, ugyanis kapható az is és nem rossz, meg bármire rá is lehet kérdezni..ritkán mondják, hogy nincsen, én pl. ma este disznósajtot....)

Jonathan 2012.10.03. 19:06:34

@Mihalik Péter: Disznosajt!?!?!? Peter! Ez mar "nagy nyilvanossag elött elkövetett izgatas", hogy jogilag tegyem tiszataba a gyereket! :D

silvermoon 2012.10.03. 19:19:28

@Jonathan: CSatlakozom az elottem szolohoz. Az ilyen jellegu kinzasokat inkabb hagyjuk. Mindig belcentrum voltam es itt 1 normalis kajat se lehet enni..-Frissensult magyar kenyer, kolbasz disznosajt...- es egyeb kinzoeszkozok nagyon megulik a lelkemet. de azert -Egeszsegetekre-!!

Jonathan 2012.10.03. 19:25:32

@silvermoon: Silver, kerlek adj mnekem egy mailcimet a szanyiku@hispeed.ch cimre, szeretnek valamit privatban kerdezni toled.
Koszonettel: Jonathan

silvermoon 2012.10.03. 19:26:43

@Jonathan: Mas. Olastam valamit ami fgelkeltette az erdeklodesem...Lehetseges lenne valtanunk nehany levelet? Silvermoon0830@yahoo.com

silvermoon 2012.10.03. 19:27:52

@Jonathan: NAh ez jol osszejott szinte egy idobenirtunk egymasnak ugyan azt!!!

Mihalik Péter 2012.10.04. 09:00:06

@Jonathan: @silvermoon: ...hehe...nekem gyanús, hogy Ti privátban lehet csináltatok ezek után egy virtuális disznóvágást???

silvermoon 2012.10.04. 22:25:42

@Mihalik Péter: Szo ami szo a disznosajt megulte a lelkunket. Sajnos nem a gyomrunkat. De itt egy disznot megolni .. hat azert kapnek nehany evet. Ilyesmit itt csak arra hivatottak engedelyel csinalhatnak. De disznosajtot ...azt nem ismerik.