Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @KAMA3: Köszi....mostmár tökmindegy. Valszeg elbasztam. Elsősorban el kellett volna mennem az orvo... (2024.11.25. 22:30) Péntek.
  • A Tengerész: @Kenny Wells: Hát ez a szalon alighanem nagyobb mint itthon a nappalink, az egész katamarán befogl... (2024.11.07. 13:54) Szerda.
  • sefotos: Szia Tengerész! Szombaton délben a HHH Pesthidegkúti reptéren sárkányrepülős nap lesz, tudsz róla?... (2024.11.05. 04:47) Hétfő.
  • A Tengerész: @sefotos: Valóban a rögzítéshez meg a szélek lezárásához kellenek spéci idomok. A 16 mm vtg. X kül... (2024.10.25. 22:27) Péntek.
  • A Tengerész: @sefotos: Meg különben is... AZÓTA SE volt hó amióta azt a képet csináltam a tetőről. :( (2024.10.21. 11:20) Péntek.

Linkblog

Csütörtök.

2012.08.23. 21:36 :: A Tengerész

Folytattam a ponyvákat, sose lesz vége a patentok, ringlik, latnik, tépőzárak  kusza kavalkádjának. Bevallom el nem tudtam volna képzelni, hogy ennyi ideig tart, de mostmár tényleg látszik az alagút vége, hétvégére már csak azért is kész kell legyek mert jön a hideg, esővel. Délelőtt Szíjjártó Gabriella (század vigyázz!! főszerkesztőhelyettes!) volt a vendégem egy fotós fiúval, valahol rám bukkant és immáron a sokadik sajtóriport készült velem, velünk a Szabad Föld számára. Olyan meleg van, hogy nem is kellett a neoprén ruha, délután lemerültem ellenőrizni, hogy átmegy e a kenőanyag a hajócsavar felé a tönkcső bronz csapágyperselyén.... nos nem volt a dolog túlságosan meggyőző, holnap nagyobb mennyiségű zsírral megnyomom a tönkcsövet. Attól tartok inkább a gépház felé ment az anyag, mert a tömszelencén több marék zsír átment, ezért ráhúztam a zsinóros tömszelencére, szemmel persze nem lehet az apróságokat a víz alatt látni, annyira átlátszatlan a víz, a kezem meg nem igazán lett zsíros ahogy a tengelyt tapogattam a hajócsavar alatt, szóval holnap (viszek le magammal lámpát is) addig nyomom amíg holtbiztos nem leszek abban, hogy a vízoldali csapágypersely rendesen megkapta a kenőanyagot. A környezetvédelem érdekében élelmiszeripari gépekhez használatos kenőzsírt használok, ez akár meg is ehető, nem károsítja az élővizet.

Ma kaptam a mailt M GY-től.

A hajónapló vége

A harmadik legénység lemondta a túrát. Így Konrád – a deszkából eszkábált szükségkormánnyal, megbízható motor nélkül – egyedül vágott neki a nagy útnak Brindisiből.

Bő egyhetes vitorlázás után Triesztbe ért. Ott a hajót trélerre emelték és haza szállították. Konrád is itthon van épségben és egészségben. Megköszöntem a jó Istennek.

Nos végülis a történet hepienddel végződött. Ha valaknek felkeltette az érdeklődését a két éve általam lektorált Marton Gyula féle hajósregény (jó könyv tanusíthatom!) és szponzorálni kívánja a kiadást, a világ minden kincséért se habozzon jelentkezni! 

Más. Holnap 12:30-kor a Kossuth Rádió "Ütköző" című műsorában Szalma Botond ex tengerészkollégám, későbbi Mahart vezérigazgató és jelenlegi hajózási vállalkozó fog vitázni Illés Zoltán pillanatnyi államtitkárral és Barsiné Pataki Etelkával. Nos Illés Zolit nem minősíteném, ő szerintem minősíthetetlen, Etelkáról meg ezt írja a Wikipédia "...2010. július 10-ei nappal – az 1150/2010. (VII. 9.) Kormányhatározat szerint – kinevezték az Európai Unió Duna Régió Stratégiáért felelős kormánybiztosává, mely minőségében – az Európai Unió Tanácsának Magyar Elnöksége munkájában nyújtott kiemelkedő teljesítményéért, valamint az elnökség sikeréhez tevőlegesen hozzájáruló munkája elismeréseként – 2011 novemberében Schmitt Pálköztársasági elnöktől megkapta a Magyar Köztársasági Érdemrend középkeresztje polgári tagozata kitüntetést.[4]..." Nos amilyen a stratéga olyan a stratégia, meg az is aki kitüntette érte. Hajrá Botond!

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr544728570

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

apiesze 2012.08.24. 13:13:09

Nem tudtam meghallgatni az elejétől kezdve. Illés nem mert eljönni?Hát... Tudom, "háttal" nem kezdünk mondatot, de... Ez összességében (amikor Szt. István országáról, meg a holisztikus tanokról volt szó, akkor kiült a fejemre az értetlenség. :/ Bízzunk és az Úr majd megold minden vizes és nem vizes problémánkat! A Szalmát még érteni vélem, hiszen ő egy magánvéleményt mondott. Nem tudom ki volt a másik figura (de ő meg nem volt kormányzati tényező, aki az lett volna "halaszthatatlan" majréja okán nem tudott részt venni.(Bocs, de ennek a műsornak a fialai skálán 10-ből 1 volt az értéke nálam.

nord47 2012.08.24. 18:24:14

Ez egy bolond hely!
Itt Magyarországon divatosak lettek a a celebek, és nyilván a nagy dumások! Mondok egy példát rajtad kívül.
Kopár István.
Csak nagy küzdelmek árán volt hajlandó az akkori média leadni a földkerülő útjáról készült filmet. Fa Nándi, csak akkor került a média látókörébe, amikor eltört a kormánya az Indiai Óceán közepén, és kormány nélkül, vitorlákkal jött vissza Fokvárosba.
Méder Áronról szinte nem is tud a magyar közvélemény, pedig jelenleg a legnagyobb tengerész-nagyság Magyarországon.
Ellenben itt volt az óceán-átevező (nem jut a neve az eszembe) aki-ha lefekszik a hajójába és semmit nem csinál, a Golf áramlat kitette volna-őt a Bahamákon. Ővele viszont D. Tóth Kriszta a helyszínre utazva azonnal riportot készített. Kicsit igyekszel, akkor te is celeb lehetsz!
Hajrá!

apiesze 2012.08.24. 21:24:52

@nord47: Majdnem azt találtam írni, hogy öreg vagyok már bohócnak, aztán a füleim közé jutott, hogy a bohóc az egy megbecsült szakma, vagy inkább hivatás. Ezek a "cölöbök" a mindenkinek jár 15 perc a tv-ben kategóriába tartoznak, a percemberkék alaptípusai. Az egész médiát a "van az a pénz amiért az én fejem is korpás" mentalitás uralja. Az (jelenleg) utolsó "megvett" a nagy - kemény - szókimondó (vagy talán flúgos?) Puzsér Róbert, akit "kilóra" megvett az RTL. :o) Kopár apja volt a főnököm, vele (a Föld-kerülővel) kis srác korában találkoztam először. Akkor még nem látszott rajta (lehet, hogy ezért nem "cölöbösödött" el) a későbbi, általában csak a szakma által értékelt teljesítménye.
süti beállítások módosítása