Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Hétfő.

2012.08.13. 20:06 :: A Tengerész

kisemberék.jpgCsak hogy úgy mindenki érezze a nagyságrendeket. Van ez a hajó https://www.youtube.com/watch?v=y3GEcKpOAfQ   EZ a hajó. És akkor meg kell magyarázni a világ  minden tájáról összesereglett utasoknak, hogy hát igen…nem lehet rendesen kikötni és kegyetek most csak úgy tudnak kimenni  Budapestet megtekinteni, ha átbotladoznak ezen a két kocsmahajón…mert hát ..igen azokat  a kiötőpontonokat az állam letiltotta. Aztán kimennek a népek a városba, leveszi őket a Váci utcában a kocsmáros, végigballagnak a teleszart bedeszkázott portálú teletagelt Kossuth Lajos utcán, esetleg még néhány szemétkupacon keresztülgázolva a kies ötödik kerület mellékutcáin, hogy beszívják a hely levegőjét, aztán visszamennek a hajóra és bólintanak..Balkan Shit! Ahogy a francia főnököm szokta volt mondani amikor valami igaz magyaros dologgal találkozott..

Hát vége az olimpiának. Nem tudom ki hogy van vele de én ragadtam a képernyőre, rettenetesen drukkoltam és hatalmasakat örültem amikor valaki magyar érmet szerzett, de azt is élveztem amikor nem volt magyar érdekelt, például atlétikában amikor fantasztikusakat teljesítettek mások. Dicsőség a győzteseknek és tisztelet a veszteseknek is, mert már a kijutás is rendkívül komoly felkészültséget igényelt.

Miután egyfolytában fenyegetett napokon át az eső, éjjel esett is párszor, nem tudtam a ponyva projekttel igazán haladni. Ezért, főleg, hogy a hőmérséklet is végre tűrhetőre csökkent a fuxban,  egy régóta halogatott nagyon "nemszeretem" munkába kezdtem, rendcsinálásba.  Miután a korábbi hőség miatt igyekeztem minél kevesebbet ott tartózkodni, csak kiszedetem bedobtam a holmikat, ennek következtében elviselhetetlenné vált a rendetlenség szerszám-anyagfronton. Majd két napig molyoltam odalent, kivéve azt az időt amit vendégfogadással töltöttem, mert tegnapelőtt jöttek Kisemberék, le is fényképezkedtünk velük Amapola orrában (csak Deni kutya nem akart beállni a képbe), tegnap meg TE-ék jöttek a Baylinerrel és csak ma este mentek tovább a 7-es zsilippel, volt közös lecsófőzés és a régi idők felidézése.

Schneiderhajó1.jpgSchneiderhajó2.jpgSchneiderhajó 3jpg.jpgSchneiderhajó 4pg.jpgNamost. A történet alapjábavéve szomorú. Schneider Karcsival e blog és a hajóépítés kapcsán kerültem ismeretségbe. Nagy álma volt egy motoros hajó építése, bele is kezdett, de úgy alakult az élete, hogy képtelen már befejezni. Már írtam korábban a hajójáról, most elszánta magát arra, hogy eladja a jelenlegi szerkezetkész állapotában. Idemásolom a levelét és a képeket a hajóról. Ha valakit esetleg érdekel, vagy tud olyat akit érdekelhet, véleményem szerint alkalmi vétel. Ez a blog alapból reklámmentes, még az elől is elzárkóztam, hogy a blog működtetője reklámot helyezzen el e naplóm  oldalain, pedig ez némi bevételt is jelentett volna számomra, de ez esetben kivételt teszek. Ezt a hirdetést időnként meg fogom ismételni, mert nagyon szeretnék Karcsinak segíteni. Tehát a levél:

Szervusz Vili!

Küldöm a képeket. Természetesen több is van, de nem akarlak elárasztani vele. Futó építéshez vannak 20 tonnás tengelyek is, az egyik kormányműves. Budalakktól megvan a festék is. MAHART kék oldalra, elefántcsont fehér fedélzetre. Motorhoz Volvó Penta váltó van. Motor 150 HP turbós SoléDiesel, hajógyárban felújított, magyar hajóból lett vásárolva. Siklóhajóba vásárolták, de oda kevés volt az alacsony fordulatszám miatt, ezért cserélték le. Nem oda való. 4-5 l fogyasztás 8-10 csomónál. Hajótest előzetes parti szemlén volt. Vélemény OK. Pompor Gyula adott tanácsot motortartó bakok kialakítására. Jelenlegi súlya 6 tonna. Hajótest 4 mm, fedélzet 3 mm acéllemez. Küldök egy belső részletet is.

Az árát 2 millióra gondolom. (Motorral, festékkel 3 M. Csak a motor volt 1 M, a festék 700000 Ft). Ennyi lenne az anyagköltség. Acéllemez, idomacélok, gáz-oxigén, korongok, elektródák, stb… Neked mi lenne a véleményed?

Talán vannak még olyan elszánt, fanatikus hajóépítők, mint mi.

Elérhetőségem: Schneider Károly 2015. Szigetmonostor, Harkály u. 16.

                           schneiderk60@t-online.hu  +36 30 9517 954   06 26 393 051

 

Köszönöm a segítségedet, legalább Neked sikerült.

Jó egészséget kívánok Nektek: Karcsi.


9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr334710688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Advocatus Diaboli 2012.08.14. 11:06:30

Ez a kikötőletiltás érzésem szerint valakinek a kicsinyes hatalmi, vagy anyagi érdeke lehet. Valaki nyilván szertene több lóvét lehúzni a dologról, vagy fitogtatni a pitiáner kis hatalmát. Csak az a baj, hogy az ország imázsának, a turizmusnak ezzel nagyon sokat árt. Az más kérdés, hogy a parti áram/víz vételi lehetőséget már régen meg kellett volna oldani.

Vili bácsi, mint ex elektrikus: szerinted egy ilyen szállodahajónak kikötőben kb. mennyi lehet a villamos energia igénye (csak úgy saccra)?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.08.14. 20:02:34

@Advocatus Diaboli: Hát nem is mint ex hajóelektrikus, inkább mint ex szálloda műszaki igazgató, azt mondom 100 kabinra konyhával,élelmiszerhűtőkkel, klímával és egyéb gépészettel, világításokkal olyan 150-250 kW egyidejű teljesítmény. Az háromfázison 3-500 Amper. Szóval nem egy egyszerű 16 A-es konnektor. De nem is olyan borzasztóan sok, hogy ne lehessen nagyobb gond nélkül megoldani a kisfeszültségen való vételezést. Kétségtelen drágább lesz a villany, mert a különféle méretű hajók és a tervezhetetlen használati gyakoriság miatt nem lehet az olcsóbb teljesítménydíjas árszabásra szerződni, meg az ELMŰ tutira megkaszálja az üzemeltetőt egy rakás pénzzel hálózatrakapcsolási díj címén (gyakorlatilag annyit kérnek amennyit akarnak)de ez már részletkérdés.

whale 2012.08.15. 08:54:31

@A Tengerész: Igen hálózatfejlesztés (vagy kapacitásbővítés?)) címén privátnak 32 A-ig díjmentes, utána valami 20000/A?!? De lehet, hogy rosszul tudom. A 32A díjmentessége biztos, olyat most csináltattam.:)

Mihalik Péter 2012.08.15. 09:40:06

@whale: Igen, létezik ún. hálózatfejlesztési hozzájárulás.Itt nálunk Ráckevén ez a 90-es évek végén 2.000.- Ft volt Amperenként. A díjmentes üdülőövezeti alapszolgáltatás az 1 x 16 A volt. Persze ez településenként és övezeti besorolástól is függ és ez bő 10 éve volt. Gondolom, nem csökkent az ára azóta. Ami pedig Karcsi bácsi hajóját illeti ennyi pénzért nem lenne rossz vétel, de én is túl vagyok már egy hajóépítésen és megmondom őszintén ( a Vili blogjából is egyértelműen kitűnik), hogy iszonyatos munka és macera, utána járás az egész. Sok apró-cseplő dolog, amiért az ember napokig ül az internet előtt kutatva, kilométereket autózik néha fölöslegesen....persze senkit sem akarok lebeszélni róla, csak ha valaki eredményt is akar elérni, akkor ott kell lennie a "szeren",mind munkabírásban, mind anyagilag. Nincsen annál szomorúbb látvány, mikor egy félkész hajó bakokon áll a fűben és gondterhelt tulajdonosa belefásulva áll és támaszkodik a vasnak merev tekintettel. Egy hajó, az családtag, mint egy kutya, vagy ilyesmi...azzal törődni kell, ápolni és gondozni...és meghálálja mindezt.

apiesze 2012.08.15. 22:06:58

Bocs, de nem tudtam megállni:

Tárgy: Ha Noé ma építene bárkát...

Így szólt az Úr Noéhoz: "Fél év múlva megnyitom az ég csatornáit és addig fog esni, amíg a Földet el nem lepi a víz.
De szeretnék megmenteni néhány jó embert és minden állatfajból egy párt, ezért építs bárkát!"
Egy villámlás után a tervrajz ott feküdt a földön.

Fél év múlva elkezdett esni az eső, de az Úr legnagyobb megdöbbenésére Noé csak ült szomorúan a kertjében, bárka sehol.

- De Noé, hol a bárka? - kérdezte felháborodva.
- Uram, bocsásd meg nekem, de felmerült néhány igen nagy probléma:

1. A hajóépítéshez engedélyt kellett kérnem, mert a terveidet nem fogadta el a Hajóépítési Hivatal Műszaki Osztálya, ezért több mérnököt is fogadnom kellett az áttervezéshez.

2. A szomszédom feljelentett, hogy nem a rendezési tervben megengedett tevékenységet akarok folytatni a kertemben.

3. Nem tudtam fát szerezni, mert a fülesbagoly életterének megőrzése érdekében fakivágási tilalmat rendeltek el.

4. Ahogy elkezdtem begyűjteni az állatokat, beperelt egy állatvédő egyesület.

5. A Katasztrófavédelem közölte, hogy nem építhetem meg a bárkát, amíg nem készítte-tek egy hatástanulmányt az özönvízről.

6. Ezután konfliktusba kerültem az Esély-egyenlőségi Hivatallal az ügyben, hogy mennyi hátrányos helyzetű kisebbségi etnikumot viszek magammal. Ennek az lett a vége, hogy lefoglalták a félkész bárkát.

7. Amikor el akartam hagyni az országot, közölték velem, hogy adótar-tozásom van, így nem mehetek sehová.
Most úgy ítélem meg, hogy körülbelül még 100 év kell a bárka elkészítéséhez.

Ekkor elállt az eső, és kisütött a nap.
- Úgy döntöttél, hogy mégsem pusztítod el a Földet? - kérdezte Noé bizakodva.
- Nincs rá szükség. - mondta az Úr - Megoldjátok magatok.

Nem ismerős valahonnan? ;O)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.08.15. 22:35:51

@apiesze: Nagy szerencse, hogy az autó már ki van találva. Ha mostanság találná fel valaki, minimum három hatóság tiltaná be azonnal. 1. Munkavédelem: Ember egy száguldó gép fogságában? Halálra fog gázolni embereket! (mellesleg milyen igaz...csak megszoktuk) 2. Környezetvédelem : Úristen káros égéstermékekkel szennyezi a levegőt! Egy csomó utat kell építeni, megannyi természetpusztítással! (ebben is lenne ráció) 3.Tűzoltóság: Tűz és robbanásveszélyes anyag nagy mennyiségben egy mozgó járműben!

apiesze 2012.08.15. 22:53:31

@A Tengerész: Valamikor a vonatok előtt egy ember futott piros zászlóval ... (nem nálunk, demokráciában, á akkor még királyság, - mint most is - volt).:o)

silvermoon 2012.08.15. 23:57:47

@A Tengerész: A sohivatalt mar regen kitalaltak, csak azota atkozottul meg szaporodtak.....! Kb a ketharmadara semmi szukseg. Nemsokara lelegzetvetelt engedelyezo hivatal is lessz. Ebben biztos vagyok.

halaloszto 2012.08.16. 10:08:04

@A Tengerész: Ez a veszelyes anyag szallitas dolog annyira komoly, hogy nem arulnak nalunk olyan kombajnt meg traktort, aminek tobb mint 1000liter a tankja. Ugyanis ahhoz mindenfele speci jogsi kell, mint veszelyesanyag szallito. Az hogy a szantofold szelen tankoljak lajtoskocsibol, az nyilvan nem veszelyes...

Vajk
süti beállítások módosítása