Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Kedd.

2012.07.03. 23:03 :: A Tengerész

'12 július 3. 001.jpg'12 július 3. 006.jpgKiköltöztem a partra a lakatosmunkával. Borzasztó hőség van, minden melegrekord megdőlt tegnap és ma, így a nagy nyárfa árnyékában (kicsit megbocsátok ezért neki a sok fehér szöszért amivel beborított májusban) elviselhetőbb a munka. Igaz kora reggel amikor a kép készült még, késő délután meg már nincs ott az árnyék a laposon, csak a domboldalban, de ott meg nem áll meg az asztal. De ahogy a róka mondja a Kishercegnek, semmi sem lehet tökéltes. Bár ruhát már nem bírok elviselni a melegben, ami azért rossz, mert így a bőrömbe beégnek a szikrák és az ívfénytől a mellkasom, a naptól meg a hátam ég le. Az egyik szemem sír a másik nevet (tudom, a sisakban nem látszik), merthogy egyrészt jó lenne, ha nem lenne ez az iszonyatos hőség, másrészt viszont ezt a munkát csak ilyen tartós száraz időben lehet csinálni, ha netán elkezdene esni az eső, nagy gondban lennénk a takaratlan cockpitban meg a parton a rengeteg elől lévő, éjszakára se elpakolt szerszámmal, géppel.Amit a képen hegesztek az a ponyvát tartó két középső lábak egyike, azért ilyen vastag, mert egyúttal a groszshott egyik behúzópontja is.

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr614626864

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szgabóca 2012.07.04. 15:31:49

Szép jó napot kívánok!

Szijjártó Gabriella vagyok, a Szabad Föld című hetilap szerkesztője (cseppet sem mellesleg majdnem szomszéd: szigethalmi Duna-parti lakos). Érdeklődéssel követem a hajóépítési terveit, nagyon megtisztelne, ha leülne velem beszélgetni az életéről, a hajójáról, az álmáról és készíthetnék önnel egy képes interjút. A találkozásban bízva várom jelentkezését akár a 06-70/332-37-43-as telefonszámon, akár az e-mail-címemem: szijjarto.gabriella@szabadfold.hu

Szép napot és jó munkát kívánok! :-)

szgabi

Mészáros Katalin Mária 2012.07.04. 20:45:15

Én most és itt kérdezek 2-őt: hogyan történt és mennyi idő alatt ennek a sok-sok szakipari munkának a megtanulása?
A felszerelések, eszközök és szerszámok értéke, no meg a hajóé mennyit tesz ki?

temtom 2012.07.04. 21:15:00

@miviana: Tudom, hogy a kérdés nem nekem szól, de erre a Mastercard reklám a válasz:

Asztalosság két év, lakatosság három év, elektromos ismeretek öt év, de a hajó értéke megfizethetetlen. :)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.07.04. 22:31:20

@miviana: 1. 67 éves vagyok. Amióta élek minden nap tanulok új dolgokat A hajóépítés (de szerintem minden más építés, mert építettem már egyedül házat is)komplex tevékenység sokfajta szakma rendszerben. Én terveztem és építettem, tehát kell hozzá sokféle ismeret. Egy biztos. 40 éves koromban még nem lettem volna képes rá mert kevés volt a tudásom. Pár év múlva meg az erőm lenne hozzá kevés. 2.Úgy 10 és 50 millió közt lehet. Ez minden amit életem során összeraktam.

Mihalik Péter 2012.07.05. 14:36:56

@A Tengerész: Vili Bá! Minden elismerésem...!... meleg...hőség, kezedben a páka,védőruha nélkül...éjszakák se könnyűek gondolom! Ismereteim szerint, a hajóépítés átlagos óradíja személyenként közel 10 e Ft manapság és az anyagról nem is beszéltünk, no meg az alternatív ktg.-ekről, úgy mint beszerzés, tárolás, átalakítás az egyéni igények és a meglévő lehetőségeknek megfelelően. A tervezés áráról ne is beszéljünk!

silvermoon 2012.07.05. 22:39:54

Felmeztelen hegeszteni.. hat ez enyhen szolva konyelmuseg. Borrak meg ilyesmi... BAr ugy halottam azt is el lehet huzni 10 evig is rendes kezeles melett. en ki is egyeznek ezzel az idotartammal. So nincs mitol felni...De ilyen gyonyoru idoben inkabb a vizen simulnek a helyedben.. valamelyik EU tagallam kelemesebb vizein... Lessz meg vajh ilyen is? Mi ugyan jol megszivtuk georgiabol jovet telibe kaptuk az aldasos hurikant...Kb Jacksonvill-tol 20 merfoldre az oceanon. Hazaerve meg masnap sem tudtam egyenessen menni meg a templom torony sem allt nyugodtan(szerintem).

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.07.06. 00:27:24

@Mihalik Péter: Hálistennek éjszaka semmi gond. Szinte hűvösnek mondható, mert nappal se melegszik túl a hajóbelső, hamar kiszellőzik, gyakorlatilag 1-2 fokkal van csak melegebb éjjel idebent, mint odakint.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.07.06. 00:32:10

@silvermoon: Bőrráknak itt van a napsugárzás.Mondjuk nem hegesztek nap mint nap, szóval ettől nem félek. De két napja fehér hosszú ujjú inget hordok, bármennyire is lekívánkozna rólam ebben a trópusi hőségben.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.07.06. 00:37:14

@silvermoon: Ja, és még lehet, hogy szerencséd volt, mert ha a marinában kap el a huriklán, esetleg kirakja a hajódat a partra. A legutóbbi"Vitorlázás"-ban láttam képeket Karib tengeri kikötőkről, százasával hevertek a hajók egymás hegyén-hátán a parton.

silvermoon 2012.07.06. 14:10:06

HAt igen mindenben van valami jo is.But awey...Egy idos baratomtol kaptam 1 muszert (neki is vas hajoja volt de eladta) en nem tudok vele mit kezdeni. HA Te ugy erzed h hasznalni tudnad el kuldenem. Az van ra irva:
CORROSION TEST METER FOR BOATS IN-WATER WHICH HAVE SHORE POVER CONECTIONS.Szoval van hozza drot is.A muszeren 3 skala van, for a bronz-steel-es aluminium. From Yaht corrosion consutants inc.Fogalmam sincs megeri-e a postakoltseget, mert kiprobalni sem tudom de vadi ujnak nez ki pedig nem mai darab.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.07.07. 07:06:01

@silvermoon: Köszönöm a felajánlást, de ne fáradj vele! Nem hiszek az ilyen hókuszpókuszokban. A hajóm elektromos rendszere teljesen független a vas testtől, sehol nincs áramvezetésre használva a hajótest, ettől kezdve semmi értelme az egésznek.
süti beállítások módosítása