Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szerda.

2012.03.21. 21:08 :: A Tengerész

Újabb ragasztások a gumivirslin. Vettem gumikötelet, meg hevedert a ponyva illetve az úszógumi rögzítéséhez.(a Saroltánál valóban olcsóbb volt mint a hajósboltban, de hát mindennel így van) Kifaragtam még pár rögzítő fület. Vettem két kereket, meg villákat a tanulóbicikliboltban a Hunyadi téren. Olyan többcélú eszközt akarok csinálni belőlük, ami nemcsak kézikocsi, bicikliutánfutó, hanem nyomtávnöveléssel lehet vele a csónakot is gurítani a szárazon, ha kissé hepehupás is a talaj, mert erre a szkegekre szerelt kerekek nem igazán alkalmasak. Az egyik kereket a boltban ráülve kipróbáltam. Alattam nem nyeklett össze, tehát párban kibír akár 100 kilót is. Az átmérője 12" szóval ez már elég nagy a göröngyök, aszfalthibák leküzdéséhez.

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr854331565

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

djz 2012.03.21. 21:53:31

Reménytelenül szárazföldi patkány vagyok, ennek ellenére törzsolvasód, nagyon tetszik, amit csinálsz. Ezért elnézést kérek hülye kérdéseimért.
Mi az a tanulóbicikli-bolt a Hunyadi téren?
(A VII. kerületben lakom, napközben túlnyomóan Csepelen dolgozom - ez indokolja az előző (pékség) és a mostani kérdésemet is.

(És hogy egy régebbi hülye kérdésemet magyarázzam: egy demonstrációról (ahol Te is ott voltál) szóló blogban láttam egy fényképet, szakállas-szemüveges úr tartott egy táblát egy latin idézettel, felismerni véltelek, rosszul.)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.03.21. 22:13:41

@djz: 1.Egerész javasolta kommentben három napja mint kerékbeszerzési forrást. Még annál is jobb volt, kaptam kishibás kerekeket, ami nekem még bőven jó, darabját 200-ért. 2. Tábláig még nem fajultam és kiabálni is alig.

temtom 2012.03.21. 22:22:27

Amapola nem féltékeny még, hogy ennyit foglakozol Mákvirággal? :)

silvermoon 2012.03.22. 00:08:40

@temtom: Amapola majdnem kesz. Soval izgalmasabb dolgok fele fordul Tengeresz baratunk.Nehogy el doljon a bicikli. Lehet amapola el sem indul addig ming esetleg egy propelerrel fel nem lehet emelni, h ne keljen kesobb egy daru a kiemeleshez.(sorry ez csak egy gyenge vicc) De a boci azert szuperul nez ki.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.03.22. 07:01:05

@temtom: @silvermoon: Hehe. A hajó sokban hasonlít a nőhöz. (biztos nem véletlen, hogy angolban She)De két dologban nem: 1. Az iránta érzett szerelem nem múlékony. 2. Nem féltékeny, türelmes, megbocsájtó és haragtalan.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.03.22. 07:02:56

@silvermoon: Hüm....ez a légcsavar dolog....elgondolkodtattál.:)

apiesze 2012.03.22. 08:37:53

Sajna, az ötlet lopott. (Mármint a légcsavar) J. Verne: Nemo kapitány. Emlékeztek?

apiesze 2012.03.22. 08:44:04

Bocs, az előbbi csak vicc volt. Mire kitettem a :), pont áramszünetből kifolyólag elszállt a gépem. Azért sem tűnt fel, mert zsebrádión hallgattam Fialát, akinek szerintem megint elgurult a gyógyszere. Miért mondja be állandóan valaki, hogy az elérhetőségem, amikor csak valakiknek (na jó, neked is néha :)( elérhtő.

tabulator 2012.03.22. 19:13:55

@A Tengerész:
Ha már vicc: az Amapola nem bírna el el akkora motort, amekkora jó légcsavarokkal fölemelhetné az Amapolát és a bazi nagy motort amely a légcsavarokat hajtja.
Ez egy létező paradoxon. Jelenleg a kétszemélyes ultralight (UL)kategóriában nehéz olyan (270 kg + 2x90=180 kg)előírt tömegű légijárművet építeni amely képes lenne elemelkedni. Elméletileg ha sok titánötvözetet használhatnánk, és ha lenne lényegesen jobb mint 1:1 tolóerő/tömeg arányú erős motorunk akkor esetleg.
De az ilyesmi egyelőre csak elméleti lehetőség. A gyártóknak nem marad más lehetőségük mint lódítíni a felszálló tömeget illetően.

tabulator 2012.03.22. 19:19:27

@tabulator: Ja és, hogy korrekt lehessek, merev szárnyú (aerodinamikai kormányzású) légijárműről habogtam. Boccs!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.03.22. 20:33:19

@apiesze: Hát persze. Arra is, hogy nem Nemo kapitány, hanem a Hódító Robur.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.03.22. 20:55:58

@tabulator: Látod arról fogalmam se volt, hogy az ultralight max 270 kiló lehet. Szóval, hogy van egy pontos érték. Azt hittem, hogy csak a nagyon könnyű gépek gyűjtőneve. Láttam egyszer filmet ahogy csinálták azt az emberhajtotta gépet amivel egy csontsovány kerékpárversenyző átrepülte a La Manche csatornát. (Talán Mac Cradynek hívták a konstruktőrt.) A szárnyak háztartási (mint a folpack) fóliával voltak borítva és hajszárítóval lebegtetve rakták, feszítették a helyére. Annakidején amikor olvastam a háborús repülős könyveket megcsodáltam a neten a német Storch-ot. Az az érzésem, hogy még ma is elfogadhatók lennének a mutatói, ha lenne belőle. Ahogy most ismét meggoogliztam (en.wikipedia.org/wiki/Fieseler_Fi_156),amikor Mussolinit Skorzeny kiszabadította, 30m-en szállt le és 80m-en szállt fel, úgy hogy hárman ültek benne (arról nem is beszélve, hogy mind Skorzeny, mind Mussolini drabális ember volt, a Storch meg amúgy kétszemélyes). Azért ez nem lebecsülendő teljesítmény.

apiesze 2012.03.23. 00:08:08

Valóban -Robur volt. Sajna az idő vasfoga elrepült felettem, (már erre sem emlékszem hol hallottam, vagy olvastam. Vernét, azaz a Hódító Roburt 55 éve olvastam, szóval nem tegnap. :) A Nemoban léghajó volt, azt hiszem.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.03.23. 07:00:43

@apiesze: Hát igen az idő vasfoga betette a lábát a nyílt sisakba. Merthogy Nemo kapitánynak tengeralattjárója volt, a Nautilus. Léghajója Cyrus Smithnek volt (en.wikipedia.org/wiki/File:Nemo_s_death.jpg)amivel megszöktek valami blokádból. Így kerültek a lakatlan (Rejtelmes)szigetre ahol később összejöttek Nemo kapitánnyal akinek akkor már a korall körbezártra a tengeralattjáróját. Én is pont 55 éve olvastam ezeket a könyveket, emlékszem 11 éves voltam és amikor a " 15 éves kapitány"-ban olvastam, hogy a "kicsik" még elég ügyetlenek voltak, mert csak 11 évesek voltak, mélységesen fel voltam háborodva.

halaloszto 2012.03.23. 17:39:51

@tabulator: mert konvencionalis motorokban gondolkozol. viszont ennek nem kellene orakat repulnie, csak kiulni a partra, meg vissza. az uzemora elvaras sem nagy. pl akar szilard hajtoanyagu raketahajtomuvekkel szerintem teljesen kiviheto a dolog.

vajk

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2012.03.25. 21:04:22

@A Tengerész: Ha már Verne, meg visszaemlékezések: úgy emlékszem, a 15 éves, meg a "kicsik" a Két év vakációban voltak...:)) Amúgy ez volt az első könyv, amit olvastam (sulin kivül), és emiatt kezdtem hajót építeni.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.03.25. 21:07:30

@sanyi65: Alighanem igazad lesz. Hja felettem is elszállt az idő vasfoga, ahogy apiesze találón megjegyzé.
süti beállítások módosítása