Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Hétfő.

2012.02.27. 19:54 :: A Tengerész

Reggel átcsiszoltam a rudakat és ráraktam még egy réteg epoxigyantát quasi lakkozásként. Aztán elmentem gyógytornára. Korábban az volt  a tervem, hogy csak egyszer megyek, kitanulom a gyakorlatokat, aztán magam csinálom itthon, de alighanem mindig lenne valami sürgősebb dolgom, továbbá így, hogy gyógytornász vezényli a gyakorlatokat, hatásosabb mintha magam tekergetem a csuklómat, karomat, ujjaimat. Szóval miután nagyon gyorsan és tökéletesen akarok gyógyulni, ez a legcélravezetőbb. Délután utálatos munkába kezdtem, a parti műhelyből összepakoltam a szerszámok, gépek nagyrészét (Hüm....lehet, hogy csak a felét? Így is megtöltötte a nagy aluminiumcsónakot.) és behurcoltam a hajóra. Egyelőre csak behajigáltam mindent a fuxba, úgy hogy egyelőre mozdulni se lehet ott, de holnap-holnaputánra esőt mond a meteorológia, semmi kedvem ugyanezt esőben csinálni, szóval a kipakolással sietni kellett. Ma ezt kaptam "T M"-től. https://www.youtube.com/watch?v=YE6QfivYXfI&feature=player_embedded Egészen megdöbbentő. Valaha a vízi műtárgyakat, jelen esetben egy kikötőt kőszórással, sarkantyúval, körgáttal védtek, szóval ennek egyetemen tanított bejáratott megoldásai vannak. Itt meg csak úgy odaraktak a Dunába egy cölöpsorokkal rögzített úszóstéges kikötőt. Valaki sokat akart kaszálni a kikötői díjakból kevés beruházással. Itt az eredmény. Mondjuk aki a kamerát kezelte az is egy hülye volt, időnként a tengeribetegség kerülgetett a filmet nézve. Ezen a filmrészleten https://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=4RW6g_7UNe4 éppen azt az embert mentik, aki bement az előző filmen a lakóhajójára, gondolom abban a reményben, hogy tehet valamit a lehetetlen ellenében. Amikor elkapja az embereket a pánik, a legegyszerűbb dolog se jut az eszébe senkinek. Pl. nagynehezen bedobnak neki egy kötelet, amin kínlódva próbálja magát a jégtáblák közt kihúzni egy csónakban állva, ahelyett, hogy lekötné a csónak orrára a kötelet és a parton ácsorgó tömeg kirántaná csónakostul. Aztán miközben ezen töprengtem a filmet nézve, valakinek mégiscsak eszébe juthatott, mert így tettek és kirántották a szerencsétlent.. 

20:43 Az imént kaptam meg a gumihurka végleges tervét abraxastól. Így fog kinézni. Messziről olyan lesz a Mákvirág, mint egy gumicsónak, ha felkötöm rá ezt a stabilitásnövelő felszerelést, viszont miután svertje, kormány van, igazi vitorlásként fog működni.

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr344217873

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jupp2012 2012.02.27. 22:27:35

Tisztelt Tengerész
Új fiú vagyok, bár rég óta felfigyeltem Fialánál a hozzászólásaira, és nagyra tartom Önt. A hajó, meg a csónak miatt kapcsán minden elismerésem.
A konkrét kérdésem, hogy milyen anyagból készül a "gumicsónak"?
Foglalkoztam a gondolattal, hogy kellene egy gumicsónakot csinálnom, és azért érdekel.
Üdvözlettel Jupp

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.02.27. 22:50:45

@jupp2012: Welcome on board jupp! A gumicsónak a Hypalon nevű anyagból készül. Boltban nem kapható, annak van ilyenje aki beimportál belőle egész véget, hogy csónakot csináljon belőle. Én csak az abraxas által kiszerkesztett sablon kivágását merem felvállalni a projektből, és esetleg a sablon alapján az anyag kivágását, a ragasztást olyan fogja csinálni aki már többszáz csónakot összeragasztott amikor még volt Magyarországon a Zodiacnak gyára, mert ez nagyon nagy gyakorlatot igényel, sima kézügyesség kevés hozzá. Szóval nem ajánlom olyannak aki még nem próbálta. Azt hiszem elég példát mutattam arra, hogy mibe bele merek vágni, de gumicsónak készítésre még én se vállalkoznék.

akiga 2012.02.27. 23:02:23

Pénteken a Boat-showra hajóvezetői engedéllyel ingyen lehet bemenni. Hátha érdekel valakit a nyálcsorgatás.

abraxas 2012.02.28. 07:55:25

@akiga: Én megyek, de nyálcsorgatásra nem számítok :o/
Ha csak két forintot is kellene fizetni, nem mennék a környékére sem. Minden évben megfogadjuk, az volt az utolsó, de aztán újra és újra elcsábulunk :o)
Idén a Fertő volt a csali, az ugyanis érdekel. A motorosok, hajólégkondik és 45 lábas bavariák nem különösebben izgatnak. Tavaly a 30 láb alatti katergóriát jóformán egy Füke kalóz képviselte (tessék kapaszkodni!) 1.3MFt+ÁFA. Erre csorgassak én nyálat?!

abraxas 2012.02.28. 10:01:03

Összeraktam egy papírmodellt:
picasaweb.google.com/lh/photo/J0y22rCLCkp8e0oZclp1_Q_UvK7IQOHLdVglYr8qz84?feat=directlink
A hátsó letörés mintha kissé hullámos lenne :o(
A kész munkadarabon azért még korrigálható. A többi passzol, és a varratok is egybe esnek :o)

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2012.02.28. 22:02:10

@abraxas: Fantasztikusan részletes leírás buta amerikaiak számára, akik képesek macskát szárítani a mikróban, meg a betörő által beperelni (sőt a pert meg is nyerni!) a ház lakóját, mert bezáródott a kirabolandó ház garázsába, és a helyzet "mentális kínokat" okozott neki... 500.000$-t ítéltek meg a javára!:))) (És ez sajnos nem vicc!!!)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.02.29. 00:47:54

@sevylor: :(( Pedig azt hittem, hogy én találtam fel! Nem először történik velem ilyen. Annakidején kiötlöttem, hogy miután Amapola vasból van, a motor hűtése a fenéklemezen keresztül fog történni, tehát a külső víz semmiféle módon nem jön be egy hőcserélőn keresztül hűteni a belső vízkört, így ha eldurran egy cső nem süllyedek el, de a legfontosabb, hogy egy úszó szemét, egy nejlonzacskó miatt nem dugul el a hűtő és nem lesz hengerfejes a motor. Na újságolom a Dömel Vilinek, hogy mit találtam ki, erre mondja, hogy persze, ezt úgy hívják, hogy "köpenyhűtés" létező megoldás a fémtestű hajókon.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.02.29. 00:53:03

@sanyi65: Megnéztem, aki nem tud egy csomót megkötni, az ebből megtanulja. Kicsit lebecsüli a vitorlázást, mert az egészet elintézi azzal, hogy nem szabad a tükörhöz ülni. Mondjuk amikor az első halzolásnál elakad a kormány a dolgozó seggében és ettől felperecel alighanem rájön magától.

abraxas 2012.02.29. 08:22:25

@A Tengerész: Nekem az tetszett legjobban, hogy részletesen megmutatta, hogy kell elkészíteni a svertnyílást, de azt már nem rajzolta meg, hogy az így kapott nyílásba tessék beledugni azt a hosszú lapos izét a készletből, és időnként föl-le húzgálni :o) Azon gondolkodom, hogy a célközönség a patkányolás után valyh ücsörögne a vízben, ha nem rajzolnak rá vödröt?
Kollégák megnézték a monitoromon, min röhögök ilyen jókat. Az egyik nem vitorlázó megkérdezte: honnan szerez a víz közepén vödröt? :oD

Viszont az a többszörösen teleszkópos kormánymű tényleg nagyon tetszik :o)
süti beállítások módosítása