Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Péntek.

2012.02.24. 18:46 :: A Tengerész

Tegnap a műhelyben evező gyalulás közben "J" lelkendezve hív telefonon, nézzek ki, új háziállata van. Hát egy hatalmas (bár még nem kifejlett, mert még nem "őszült meg") hattyút etet. Mára annyira megszelidült a jószág, hogy már hajnalban itt várta  a kaját  és szinte kézből evett. Tegnap végeztem az evezők anyagának összeragasztásával, 


ezekben a durungokban még nehéz felfedezni a kecses evezőket, de én a lelki szemeimmel már láttam. Az elsőt ki is faragtam, ráment az egész tegnapi nap, ma a tornára indulás előtt nekifogtam a másodiknak is. Az alakítást abrichterrel, kézi gyaluval, szalagcsiszolóval és különféle, a nagyon durvától a közepesen finomig terjedő csiszolótárcsákkal végzem. A 115-ös gumitárcsára 125-ös csiszolótárcsát rakva szép finoman lehet a fát alakítani sikítóval. A munkához a porállarc nélkülözhetetlen. Ezzel a technikával alakítottam ki az összes rudazatot is, a végén persze a finom csiszolást kézzel csiszolópapírral végezve. Jó kis babramunka, nincs az a pénz amiért csinálnám bérben, így viszont piszokul élvezem ahogy kialakulnak a szép formák.

Alighanem vége a jégnek. A nyílt víz már jégmentes volt tegnap este is és egész éjjel olvadt tovább. Reggel még valahol a horgonybólya környékén volt a jéghatár de délutánra már megközelítette a hajó orrát. A Claudia híd körül is jelentős különbséget mutat a jég reggel és délután.  Ma délelőtt még elindultunk a városba a jégre fektetett deszkákon, én gyógytornára, "J" A szüleit látogatni, délután visszafelé  a deszkákon én még gond nélkül bejöttem, de  telefonáltam "J"-nek, hogy igyekezzen, mert itt estére nem lesz már bejárás a hajóra. Ez a deszkázás remekül bevált, két óra múlva még "J" is rendben bejött, bár amikor fellépett a létrára egy darab már letört a deszka alatt a kormánynál. Délután már nem is mentem ki a műhelybe, mert visszafelé nem akartam kockáztatni a fürdést. Amikor csáklyával megdöfködtem a deckről a tatnál a létra környékén, könnyedén tört, lyukadt a jég, szóval jobb a békesség. Tehát pillanatnyilag be vagyunk zárva. Abban bízom, hogy ilyen sebességgel fog olvadni tovább, így holnapra a hajó árnyékos oldalán is elvékonyodik annyira, hogy meg lehet törni csónakkal, ha nem, akkor a hajóról kötéllel átvonszoljuk a csónakot a a jégen a napos oldalra és onnan közelítem meg a partot a már szabad víztükrön, legfeljebb nem a legközelebbi még jeges parthoz kötök ki, hanem mondjuk a Csepregi stégjénél hátul, ott már minden  elolvadt, pedig három napja még mászkáltam ott a jégen. Érdekes módon itt ahol állunk, volt a legvastagabb a jég. Viszont ahol a füstcsöveket kormoztam és fekete lett a jég, ott egy nagy lyuk olvadt bele ahogy a nap sütötte. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jég reggel.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jég délután.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Claudia híd körül már reggel is olvad.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De délutánra már teljesen pudvás a jég.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A "hídfőnél" a kormányt védő nádtömés mellett le is tört egy nagy darab amikor "J" az utolsót lépte rá.

 

 

 

 

 

 

A kormos jég még akkor is kilyukad, ha nem igazán süt a nap.

 

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr384193247

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

abraxas 2012.02.25. 07:28:58

Szuperek ezek a faragványok! :o)
Én még csak fejben dolgozom az új rudazaton, fűtött műhely hiányában :o/ Addig is csodálom a tieid!

Jonathan 2012.02.25. 21:20:19

@abraxas: Fejben azert is jo dolgozni, mert nem kell hozza porvedö alarc! :D

Jonathan 2012.02.25. 21:23:02

Ugy latom Tengeresztol megszokott modon megint kibontakoznak az almok a deszkabol, 'sikitobol', ragasztobol. Ilyen alkoto elme kellene az orszag elere, nem olyan svihakok, mint amikkel ki vagyunk stafirozva... :(
süti beállítások módosítása