Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Kedd.

2012.02.14. 07:41 :: A Tengerész

 A mai reggelről Tóth Árpád verse jut az eszembe: "Vak volt a hajnal, szennyes szürke". Tegnap este elkezdett nagyokat durrogni a jég. Időnként a hajó is beleremeg, sőt ütések érezhetők a hajótesten. De szemre semmi változás. Idáig is csinálta néha, de most ötpercenként jelentkezik. "J" riadozik tőle, én meg nyugtatgatom, hogy csak a jég rianozik.

23:28 Ma felvágtam a maradék két hosszú deszkámat csíkokra, ezekből lesz a kis csónaknak árboc, bumm, gaff és evezők. A csomókat kivagdaltam és a szükséges hosszra a szokásos ferde illesztéssel elkezdtem összeragasztani őket. Sokat gyorsított a munkán, hogy  nem kellett kézi körfűrésszel nyiszitelni az 5 m hosszú deszkákból a csíkokat, hanem bevittem az asztalosokhoz a műhelybe és a nagy szabászgéppel Attila sitty-sutty felcsíkozta. Jó, hogy vannak ilyen segítségek. Nem akarok hencegni, nem azért mesélem el, de úgy alakult, hogy nekem  mindenki szívesen segít. Ezt a munkámmal vívtam ki. Itt vagyok már hat éve és anélkül, hogy különösebb reklámot csináltam volna magamnak, azért híre ment, miket csinálok. Most meg, hogy ott a dinghy kirakva a műhelybe, mindenki nézegeti simogatja, elismerően bólogat, szóval nem úgy néznek rám, mint amikor idejöttem és a "szakik" olyan elnéző derűvel (lehet csak én éreztem így) szemlélték a működésem. Az ember a tiszteletet igazán a teljesítményével vívhatja ki, erőt, pénzt, észt olyan irigykedve tisztelnek az emberek,  a munkát, azt viszont senki nem irigyli, de a benne rejlő teljesítmény tiszteletet kelt. Ennek köszönhetem, hogy kéretlenül is felajánlja mindenki a segítséget és ha valóban szükségem van rá már jön is. Ma pl. az asztalos műhelyben "A" azonnal félrerakta a dolgát, lapot cserélt a gépen az én anyagomhoz és máris nyomta a fámat, sőt mindezt kétszer, mert azt hittem egy deszkából kitelik  minden, de vissza kellett mennem a másodikkal is, mert a csomók miatt sok volt a hulladék. Mondjuk ez az árbocgyártás maradék anyaga volt, a legjobbak elfogytak Amapola rúdjaihoz, de ide pont elég a maradék két szál anyag.

Délután tettünk még egy kört a Tescoba, hogyha néhány nap múlva megroskad a jég a hajó körül és nem fogunk tudni kijárni rajta, legyen elég élelem addig amíg csónakkal járható lesz a víz. Ugyanezen okból maximumon tartom a tüzelőkészletet is a cockpitban. Kicsit aggaszt a dolog, mert ha lassú az olvadás, netán visszafagyogat éjszakánként, de csak annyira, hogy éppen nem járható, elég nagy gondban leszünk, ha mondjuk egy hétnél tovább tart a dolog. De lehet, hogy szerencsénk lesz, aztán meg mindig kiagyaltam valamit a nehéz helyzetekre, majd ezt is megoldom valahogy.

21 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr904103531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tabulator 2012.02.14. 13:49:17

Nah, biztos kidolgoztad már, hogyan fogsz a hajóról ki- bejutni, ha bazi lassú lesz az olvadás.

silvermoon 2012.02.14. 15:53:44

Tengeresz ! Esetleg- ez a nemeslelku ceg rendelhetne nehany Normalis szivattyut. Ajanlhatom az altalam immar sok eve hasznalt eddig hibatlan tipust:SHURFLO Diaphagm pump.MAde in usa Modell No;200-220-39.Carr-Griff 1400 E. cerritos AVE. Anaheim California 92805Tl:714-533-7700. vagy;800-850-3218.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.02.15. 00:21:25

@tabulator: Hát bevallom egyelőre fogalmam sincs. Még nem voltam ilyen helyzetben. De majd csak megoldom valahogy. Végülis 20m a part! Lehet megtanulok repülni.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.02.15. 00:30:11

@silvermoon: Eeeegen...Hát kb ez az Aqua King Standard 3.0 www.shurflo.com/marine-products/marine-pumps/fresh-water-pumps/aqua-king-fresh-water-pumps/default.html#tab11 ami kéne, amúgy az olasz is ezt tudja már ami a gyári paramétereket illeti. Csak hát ...olasz.

jobbikbal · http://www.facebook.com/photo.php?fbid=312647675440551&set=a.144971282208192.19220.100000859632031&t 2012.02.15. 07:12:13

A Kvassay hídról szépen látszik a hajód! Hétfőn amikor mentem a Kossuth tér felé megálltam a hídon, és gyönyörködtem benne. Az éhségmenet demonstráció elején még ott voltam, beálltam pár métert én is gyalogolni, amikor megérkeztek, fényképeztem, videókat készítettem. A beszédekre már nem maradt időm, mert mennem kellett dolgozni,és hoztam is a formámat. A munkahelyemtől pár kilométerre jött a szokásos defekt, többször pumpálnom kellet, és tekerni, hogy időben beérjek, és a kerékpárt egy közeli ismerősnél elhelyezni, mert még mindig nem engedi a főnöknőm a kerékpárral való bemenetelemet. Ha ezen nem változtat, megpróbálok egy másik munkahelyet keresni. Kiderült, hogy azon a helyen ahol a belsőt kicseréltettem, illetve beragasztották a defekt által keletkezett lukat, nem szakszerűen végezték, illetve a legolcsóbb kínai belsőt tették bele. Többet nem fogom erre a helyre vinni a kerékpáromat, illetve meg kell tanulnom belsőt cserélni, ragasztani. Nem vagyok egy nagy ezermester, inkább a Mek Elek színvonalon vagyok. Ma megyek az egyetemisták menetére is, mert a fiam által érintett vagyok, hiszen ebben az évben fog érettségizni. Mára ennyit, gyors olvadást kívánok!
Megjöttünk Orbán Viktor / Éhségmenet 2012.02.13. /
www.youtube.com/watch?v=3Iw4xTIlYmM&feature=youtu.be
kepkezelo.com/viewer.php?file=sm0qn8zfqbf0c5mmjy73.jpg
kepkezelo.com/viewer.php?file=3765lek294x57b6196qi.jpg
Állítsuk meg az elvándorlást! // Tüntetés egy jobb felsőoktatásért február 15-én
www.youtube.com/watch?v=nzwhaaXwFZA&feature=youtu.be

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.02.15. 08:52:14

@jobbikbal: Nos a felsőoktatás ügyében elég tanácstalan vagyok. Amikor én fiatal voltam a jelenleginek a töredéke hely volt az egyetemeken, főiskolákon. Olyan, hogy "fizetős" nem létezett, a legjobbakat felvették, aki kevesebb pontszámot csinált a felvételin azt helyhiány miatt elutasították, még ha megvolt is a felvételhez szükséges pontszáma. Most ez nincs. Az, hogy egy országnak mennyi mérnökre, orvosra, közgazdászra stb van szüksége, elég jól tervezhető VOLT. Most a jövő hét se tervezhető, nemhogy az elkövetkező 10 év. Tehát van egyszer ez. A másik, hogy abban a Hoffmann Rózsának teljesen igaza van, hogy egy ország gazdaságát nem a humán értelmiség fogja fellendíteni. Éppen elég volt 20 évig nézni, elviselni, hogy a mérnökök közepes szakmunkás bérért tengődtek a haldokló gazdaságban, miközben ügyvédek, könyvelők hatalmas pénzeket szakítottak azért, hogy a semmit adminisztrálják, jogszabályosítsák. EZ ÍGY NEM MEHET TOVÁBB. Ki fogja megtermelni a nemzeti jövedelmet? Két ügyvédnek két könyvelő adminisztrálja azt a bevételt amit két esszéíró egymás ellen perel? Ezt ugye az esszéistáknak kellene kifizetni, akik az állami csöcsről szívnák ehhez a lét valami újságnál. De ki fogja az államnak befizetni az a pénzt ami ehhez kell? Ráadásul mind az ügyvéd, mind a könyvelő elcsalja az adót.És akkor még nem szóltam a médiakommunikációs, humánerőforrásmanager és a többi diplomás ablakpucoló képzésről. Helyes, hogy ezt az adófizetők (kevéske) pénzéből támogassák? Mind megannyi értelmes kérdés amit nem lehet tüntetéssel megválaszolni. Egy szegény ország arra költsön ami remélhetőleg gazdagabbá teszi. Ráadásul valahogy úgy alakul a világ,hogy minél több iskolát kijárnak a népek annál butábbak. Nézem a TV-ben a "maradj talpon"-t és azt látom, hogy SENKI nem abban a szakmában dolgozik amiben felsőoktatásban részesült. Callcenteresek, logisztikai ügyintézők csupa olyan amihez sima középiskola is bőven sok. A fiatalabbak ráadásul elég keveset tudnak. És ezek a krém, akik átjutottak a belépő vizsgán. Szóval éppen elég ok van Orbánt és a csapatát fikázni, de ezzel kapcsolatban én meg nem szólalnék, mert nem tudom a frankót.

Mihalik Péter 2012.02.15. 09:56:22

@A Tengerész: Ha gáz lenne, bedobunk egy kötelet,kifeszítjük és arra gyártok Nektek (sőt, van is itthon) egy csigát kampóval, arra lehet felakasztani a kajás kosarat végszükség esetén és ki-be húzogatni egy másik kötéllel. Remélem erre azért nem kerül sor...

temtom 2012.02.15. 10:06:15

@Mihalik Péter: Ne kerüljön rá sor, persze! De kiegészítem: kajás ÉS tüzifás kosarat. :)

teddybear01 2012.02.15. 11:31:58

@Mihalik Péter: Inkább utat kell törni a jégben, hogy a csónakot tudja használni. Lassan el kezd olvadni a folyó.

harpi4 2012.02.15. 11:53:01

@A Tengerész: Csak hozzátennék valami érdekeset a felsőfokú képzéshez. A 70-es évek közepén többször megfordultam Iránban, Khorramshar kikötőjében. A hosszú rakodások alatt sokat beszélgettem az ügynökség képviselőivel, akik tőlem sokkal jobban beszéltek angolul. Tőlük hallottam, hogy az a gonosz Sah (akinek azért volt egy SAWAK nevű terrorszervezete, amolyan ÁVH féle)sok ezer hallgatót küldött nyugati egyetemekre. Minden költségüket az állam állta, persze tellett az olajdollárokból. A gazdaság óriási fellendülésben volt, ehhez szállítottuk mi a vas és acéllemezeket, stb. A diákoknak annyi évet kellett otthon dolgozniuk, amennyit államköltségen tanultak, és nem a dupláját, vagy tripláját. Azután ha akartak, mehettek bárhová dolgozni a nagyvilágban. Később jött az a vén gatyapiszkító Khomeini, és minden ilyen abbamaradt. Emlékszem több ezer tonna fagyasztott marhahúst azért égettek el, mert az USÁ-ból származott. Azóta nem tudom hogy áll a képzésük, de talán némileg már az is javult a helyzettel párhuzamosan. Nos, az egészből csak annyi tanulságot szűrnék le, hogy a magyar államilag támogatott képzés, az nem olyan mint amennyit a Sah adott (teljes költség, megélhetés, stb.) a diákjainak, de ez a Rózsi, ha jól hallottam, ezért az alamizsnáért tíz évre akarja bebörtönözni a végzetteket. Amúgy pedig voltak és vannak is nálunk olyanok, akik sok évig jártak egyetemre, ezért nem is árt némi szigor, csak valahogy az ésszerűséggel megint baj lesz. Az apám (sokgyermekes, nem éppen jómódú családból) úgy végezte el az egyetemet a két háború között, hogy elért egy bizonyos tanulmányi szintet, ahol ingyenes státuszt kapott. Ezt szigorúan betartották és ellenőrizték, és az a szegény sorsú diák (hallgató)is eltudta végezni, ha meg volt hozzá az esze és a szorgalma. Persze akadtak olyan gazdag, térítéses hallgatók, akik akár tíz éven át jártak egyetemre, de azok fizettek érte.

jobbikbal · http://www.facebook.com/photo.php?fbid=312647675440551&set=a.144971282208192.19220.100000859632031&t 2012.02.15. 12:28:05

Most hogy elkezdett szakadni a hó, kétségessé vált, hogy elmenjek-e erre a demonstrációra. Még küzdök magammal. Mit szólsz a Fiala ma milyen hamar bedobta a törülközőt? Mindig ilyen lerágott csontokat dob be, mint a Sousaval való történések, amit ő átvitt egy másik dimenzióba, az ország helyzetébe. Mivel nem reagált a nép a bedobott problémáján, megsértődött, és befejezte a műsorát. Jó lenne, ha eldöntené, hogy akar e hallgatókat, akik figyelemmel kísérik a műsorát, vagy csak magának készíti, magával beszélget? Ő sem olyan bátor gyerek, mert a Dopeman számát nem merte lejátszani. Ő is fél, félti a műsorát, úgy mint más az állását, de ő szívesen a csalánba veri a másiknak azt a bizonyos részét.
Kapsz egy ehhez a témához vágó videót. Óriási videó, amelyből kiderül, hogy milyen "remek" politikusaink vannak, akik egy egyszerű igen, nemre nem tudnak válaszolni! Ennyire félnek, hogy ha mondanak valamit, retorzió fogja érni őket? Akkor ez nem demokrácia, hanem ......
Így menekült Schmitt Pál a plágiumkérdés elől
hvg.hu/video/20120214_igy_menekult_schmitt_pal

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.02.15. 12:58:04

@harpi4: Arról nem is beszélve, hogy aki meg még annál is jobban tanult az ösztöndíjat kapott. De lehet, hogy ez már a második "átkosban" volt. Szóval lenne itt mozgástér talán, de jobbról-balról, alulról-felülről demagógiával van kikövezve a pokol tornáca.

apiesze 2012.02.15. 13:43:27

@A Tengerész: A 80'-as évek közepén beszélgettem egy tanár házaspárral, a férj szakfelügyelő volt (ezt a státuszt talán visszahozzák), és az oktatásról kerülvén szó, megjegyeztem, hogy nagyon sok a képesítés nélküli tanerő erre Gyuri: nem a képesítés nélküli, hanem a képesség nélküli. Na ez egy majdnem Fialásra sikerült mondat volt, alig tudtam kikeveredni belőle. Keresem az a tanulási segédletet, amit megígértem, csak az a gondom, hogy egy cca. 10 órás hanganyagban van, mert nem akarlak olvasással fárasztani. Én még a 60'-as évek elején tettem rádióamatőr vizsgát, de a morse-t soha nem tudtam megszeretni. Most már sokkal könnyebb, mert vannak kódoló-dekódoló programok. Sokan még ma is aktívan "űzik" az ipart.
A téllel kapcsolatban igazad lehet, mert már napközben volt 0 fok is.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.02.15. 19:18:27

@jobbikbal: nem nagyon figyeltem ma reggel a Fialát, ez a kézfogósdi, meg amire kiterjesztette a dolgot nem izgatott fel különösebben. Különben is unalmas lenne mindig ugyanazt ismételnem, ezért nem nagyon telefonálok a műsorba. Amúgyse hagy kibeszélni, ha bővebben akarom kifejteni a mondanivalómat. Inkább csak akkor szólok, ha egy mondatba össze tudom foglalni a lényeget. De amúgy szinte mindenre egy dolgot tudok mondani, Ceterum censeo valaki tüntesse el Orbánt a bakról, egyből jobban fog menni a szekér. Merthogy abban igazuk van, hogy a gazdaság számaival nincs akkora baj. Már ha befogná azt a rettenetes nagy pofáját és nem vizionálna állandóan harcról, puskaporról, csatáról, akkor mindenki lenyugodna és mehetne a bicikli egyenesen, bánomisén a Fideszt, lehetne ott is egy értelmes embert találni, ezzel a 2/3-al MINDENT meg lehetne csinálni. De ez az idióta fityfasz a törpék agresszivitásával olyan mint a chivava kutyák (meg mint a magyar népesség 2/3-a bunkó agresszív, ezért népszerű a hasonszőrűek közt, a "mi Viktorunk"), imád ugatni, pattogni.

Rececece 2012.02.16. 13:25:22

Írod:

"mint a magyar népesség 2/3-a bunkó agresszív"

Gondolom te a maradék 1/3-ba tartozónak vallod magad.

Lehet hogy ügyes vagy de ...

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2012.02.16. 15:18:54

@Rececece: Nem tisztem megvédeni Tengerészt egy ilyen "bunkó, agresszív" beszólástól, ezt, ha arra érdemesnek tart egyáltalán, majd megteszi ő maga! De vele már beszélgettem személyesen, és kialakult róla egy kép bennem a kulturáltságáról, meg tudásáról. Mint ahogy a kommentezők többségében is:) Kíváncsi lennék (mint gondolom, sokan mások is közülünk!) a Te kulturáltságodra, tudásodra! Meg, hogy esetleg Te mit tudsz letenni az asztalra irigységen kívül?

jobbikbal · http://www.facebook.com/photo.php?fbid=312647675440551&set=a.144971282208192.19220.100000859632031&t 2012.02.16. 18:52:41

Beteszek ide egy videót, szerintem ez nálunk is megtörténne, ha meghalna a vezér!
Orbán Viktor! 2012 MAGYARORSZÁG MEGBUKOTT!!
www.youtube.com/watch?v=CNW3-ot6PmA&feature=related
Most vettem föl egy beszélgetést a Lánchíd rádió, Lecsó műsorából, ahol folyamatosan megy az uszító beszéd megtorlatlanul!Orbán kormány kapott egy sallert 2012.02.16.
www.youtube.com/watch?v=hH1CbsbDtLQ&feature=youtu.be
Március 10-én évértékelő beszéd a Kossuth téren a Szolidaritás vezérletével. Egyre többen ráébrednek, hogy átverték őket, és el lesznek számoltatva ezek a nemzeti mázba bújt bűnözők, már nem adok sok időt nekik!
A Fialáról annyit, hogy a mai műsora kritikán aluli, gyalázatosan gyenge volt!
Vihar a Kis-Dunán 2012.02.16.
www.youtube.com/watch?v=pIIks1jjX3s&list=UUFxQW1eiG3BCJQ1IYb5MXbg&index=1&feature=plcp

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.02.16. 19:55:17

@Rececece: Aranyszivem akinek nem inge ne vegye magára. De a ki nem mondott kérdésre válaszolva, igen én a nembunkók közé bátorkodom magam számolni. Ha netán picit leteszed a napellenzőt és nem vakít el a narancsszínű napocska észreveszed, hogy NEM áLLÍTOTTAM, hogy a bunkó kétharmad azonos a Fideszhívőkkel. Van köztük bőven mindegyik párt drukkerei közt. Amúgy meg pontosítanék, a 2/3 sajnos túlságosan is hízelgő. Hofi tévedett. Van az 3/4 is! Ha nem hiszed menj ki az utcára, autózz a városban, lakj a XIII. meg a VII. kerületben mint én az életem több mint fél évszázadán keresztül!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.02.16. 20:09:18

@jobbikbal: 1.Engem az gondolkoztat el (persze csak) kicsit (merthogy azért naiv az nem vagyok), hogy akik keményen érvelnek amellett, hogy a Klubrádió igazságosan bukta el a pályázatot (pláne szemérmetlenül komolytalan anyagot beadva, hiszen 56:55 arányban kikaptak azzal, hogy csak havi 55 milliót kínáltak a frekvenciáért miközben a másik sosemvolt senkinemismeri, semmireferencia, kft 75-öt kínált, simán igazságosnak tartják, hogy a Lánchíd rádió NULLA frekvenciadíjat fizet. 2.Vihar bizony van a Kisdunán, második napja majd széttépi a ponyváinkat, még az a szerencse, hogy nem havazik, máskülönben a réseken keresztül már telehordta volna a cockpitot benne a tűzifával, kinti gúnyáinkkal, kajánkkal.

Rececece 2012.02.17. 08:18:12

Sanyi65:
Hol találtál irígységet a hozzászólásomban?

Szerintem azt, kijelenteni a magyar lakosság 2/3 áról (és nem a fideszes kétharmad miatt írtam a bejegyzést, ha 1/3-ot írt volna akkor is megteszem) hogy agresszív és bunkó, szerintem éppen az agresszivitásra utalhat, kifejezetten előítéletesség.
Vagy tévedek és Tengerész ismeri az ország lgnagyobb részét, járt ott, beszélgetett az emberekkel stb. S mielőtt még szememre vetnétek hogy én sem jártam mindenütt, valóban nem, de én nem is mondatm hogy nem azok, még az is lehet hogy azok.
Az is jelzés értékű ahogy rögtön jelezte hogy tudja hogy én fideszpárti vagyok, és biztos azért ez a véleményem. Holott ennek a hozzászólásnak semmi köze nem volt a pártpolitikához.
Egyébként Tengerész blogját a kezdetektől nyomon követem. Szerintem nagyszerű amit a hajóépítés során tesz. Sajnálom hogy mostanában egyre több politika került bele. Persze ez az Ő blogja, azt ír bele amit akar. A hozzászólásokra pedig gondolom azért van lehetőség hogy hozzászóljunk, én is ezt tettem. Elnézést ha valaki nyugalmát megsértettem a máshogy gondolkodásommal.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.02.17. 08:54:40

@Rececece: Elnézést ha félreértettelek, de elég talányos voltál és egy új nickname mögé nehéz belátni, bizonyára én se vagyok előítéletmentes. Gondolom Sanyi65-öt is ebbe a csapdába sikerült beleejtened. Ezek szerint arról van szó, hogy te elégedettebb vagy a magyarokkal mint én. Én aránylag igényes vagyok. Ilyen voltam egész életemben. Talán látszik a munkámon. Az vagyok a mások megítélésében is. Talán én bunkóságnak gondolom azt amit te még tolerálhatónak. Mindenesetre nagyon elgondolkodtatónak gondolom azt, hogy immáron három, hosszabb-rövidebb időt nyugaton eltöltött ismerősöm mondta szinte szóról szóra azt, hogy amikor hazajött szinte mellbevágta az az erőszakosság, amitől odakint elszokott. De ettől még te azt gondolsz és írsz ide amit akarsz. Én eddig senkit ki nem moderáltam és nem is szándékszom eltérő vélemény miatt, mert mindenki véleményét tisztelem, legfeljebb vitázom vele...ha lehet. Mert pl. időnként kommenteltem a MN online híreihez és vitáztam is illetve megpróbáltam. De azt tapasztaltam,hogy ha kevés az érv, jön a megbélyegzés. Mit vitatkozzak egy olyan kommentelővel, aki ex catedra kijelenti, hogy "Libcsiket elhajtani, fegyverkezni, mezőgazdaságot és alap ipart megerősiteni, atomfegyvert beszerezni, és kilépni az EU-ból. Ilyen programért szivesen fizetnék háromszoros adót..." Még valamit és elnézést a hosszas válaszért. Az ember optimistaként születik és pesszimistaként hal meg. Én már leszállóágon vagyok, szóval lehet, hogy 30 évvel ezelőtt én se láttam annyi bunkót. Bár a kislányom aki 23 éves is állandóan panaszolja, hogy mennyi sületlenséggel, ostobasággal, értelmetlenséggel találkozik és hogy milyen nehezen viseli el. Mindig azt mondom neki, hogy szokjon hozzá, hogy tízből kilenc embernek épp csak annyi esze van, hogy nem ül be háttal a moziba. Hát én egy ilyen szőrszálhasogató (hüm...jó ez a szó ide?)ember vagyok.
süti beállítások módosítása