Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Csütörtök.

2012.02.09. 22:40 :: A Tengerész

 Reggel a szokásos jégvágás után késznek minősítettem a bocit. A festéssel meg kell várjam a melegebb időt, mert a villanyfűtés ellenére is csak 12 fok van a munkasátorban a műhelyben. Hogy legyen helyem a sátorban  a további famunkákhoz, kihoztam onnan a csónakot. Most, hogy lehet távolabbról is nézni egész pofás lett. Délben látogatóim voltak és ahogy a decken mászkáltunk megmozdult a hajó. Idáig ugye a jobb oldalával a jégtáblához volt fagyva, de most, hogy négyen voltunk a deck egyik oldalán, letört onnan, különösen, hogy a nap is azt az oldalt sütötte, a feketére festett hajótest melegedett és elvált a jégtől. Ez csak azért volt gond, mert a szép árkom amit igyekeztem jégmentesen tartani lekeskenyedett ahogy arrafelé elúszott  hajó, illetve oda úszott ahova épp kedve volt a lékben, vagy ahova toltam. Így aztán két támfával, amiknek a végét egy jégbe vágott lyukba támasztottam, majd ide be is fagyasztottam eltoltam egészen jobbra a hajót, így visszakaptam a sliccet a jégben bal oldalt. Érdekes a "hajózás" egy akkora vízen  ami csak két négyzetméterrel nagyobb mint a hajó vízvonal területe.

Amikor a Syntexkeresek raktárában lévő deszkáim közt kerestem anyagot a rudazatoknak (találtam is két szálat, kitelik belőle a kis csónakhoz árboc, bumm, gaff, meg még remélhetőleg az evezők is) , váratlan öröm ért, találtam egy bő fél tábla rétegelt lemezt, pont elég a svertnek. Erről az anyagról teljesen megfeledkeztem. Délután ki is vágtam és összeragasztottam a három réteget. Éppen a jól végzett munka felett örvendeztem, amikor "J" telefonál a hajóról, állna a zuhany alá, de nincs víz! Némi hibakeresés után kiderült az új szivattyú besz@rt !!! Egészen pontosan a nyomáskapcsolója nem kapcsol be. Szétszedtem, víz ment bele, később a régi szivattyúval összehasonlítva rájöttem, hogy azért mert a szemét digók az "O" gyűrűt a rossz oldalára rakták a kapcsoló membránnak. Amperszag, kontakthiba. Este 8 volt mire eddig eljutottam, nem átallottam felhívni az idáig nagyon készséges szállítót és nem csalódtam, reggel fél nyolcra mehetek a cseréért. 

Reggel a fiúk a műhelyben egy  esztergát emelgettek daruval és nyers erővel, az elrugaszkodás éve jegyében további leépítés folyik a Fő-Lak Kft-nél, nincs munka, nincs miből fizetni a műhelybérletet, felszámolták az esztergályos részt. Szomorú dolog.  Ha valakinek kell ez a  gép ( valaha a Csepeli Szerszámgépgyár csúcsterméke volt)  jutányos áron megveheti.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr344085839

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

apiesze 2012.02.09. 23:45:20

Nem szokásom, de irigykedem Rád, hogy van mindennap miért felkelned. Szoszo, nem unatkozom én sem, de az enyém csak egyszerű házimunka, mondhatni házi feladat a második gyerekkor felé haladva, de a Tied az alkotás a maga gondjaival és sikereivel. A rádiózással kapcsolatban talán segíthet egy agykontrolos trükkel. Csak elő kell bányásznom valahonnan a könyvet.

teddybear01 2012.02.10. 00:48:10

@apiesze: Ha az a szcientológus agykontrollos könyv, akkor inkább ne fáradj vele. Illetve tüzeld el, hasznosabb.

Advocatus Diaboli 2012.02.10. 08:36:14

@teddybear01:
Legutolsó információim szerint a szcientológia (L.Ron Hubbard)és az agykontroll (José Silva) két egymástól merőben különböző dolog. A szci színtiszta agymosás, de a Silva féle Agykontroll egy használható meditációs és relaxációs technika, nem rosszabb, nem "bűnösebb" mint a jóga. Kéretik nem összekeverni!!!

Advocatus Diaboli 2012.02.10. 08:38:32

Annyit még, hogy az Agykontroll jó dolog, csak le kell hántani róla az amerikás hurráoptimista külső mázat.

Részemről a témát lezártnak tekintem, és nem szeretném, ha itt Vili bácsi blogján a blog irányvonalához nem illeszkedő témában vita keletkezne.

teddybear01 2012.02.10. 09:57:35

@Advocatus Diaboli: Én a szcientológus agykontrollról beszélek. Az általad említett Da Silva félét nem ismerem, így nem is tudok róla semmit sem mondani. Bár nem is érdekel a téma.

apiesze 2012.02.10. 10:31:39

Kedves ismeretlen Barátaim!
Aranyos, hogy nem a címzett reagálja le, amit írtam. :) De a lényeg: a Da Silva-féle módszerről van szó, és engem a dolog vallási része soha nem érdekelt, csak a hatásossága, a gyakorlatban való használhatósága. Én pl. tanulásnál (vizsgákra való felkészüléseknél) használtam a memorizálást megkönnyítő módszert, és nekem bevált. Nagyon nem érdekel(-t)a vallási háttere az egész dolognak, de igaza van @Advocatus Diaboli-nak a témát én tekintem lezártnak, mivel én "robbantottam" ki. Akit meg mélyebben érdekel elolvashatja az érveket pro és kontra az alábbi linkeken. További jónapot.

antiszekta.gportal.hu/gindex.php?pg=13792047

forum.index.hu/Article/showResultList?o=4&aq_text=&aq_cre=&user_id=270767&topic_id=&forum_id=0&aq_ext=0&t=1001864

www.esettanulmanyok.hu/index.php?page=message&forumid=5&topic=741

jobbikbal · http://www.facebook.com/photo.php?fbid=312647675440551&set=a.144971282208192.19220.100000859632031&t 2012.02.10. 19:28:58

Egy kérés, ah letudnád írni nekem a Fiala új iméljét azt megköszönném! Reggel kerékpárral megyek. Ma voltam a kutyámmal a Kis-Dunán, rámentünk a jégre is. Gyönyörű nap volt a hideg ellenére. Egyébként a Kvassai hídon átmenve már láttam szép naplementét, felkeltét.
Árpi, szerenádot itt nem adunk, de a férjem saxofonnal játszik neked egy számot!
kepkezelo.com/viewer.php?file=yrva62fjj9sotqswes4t.jpg
www.youtube.com/watch?v=VTkUeb6zQFA&feature=player_embedded
Folyamatosan képeket kommentelek, kár hogy nem láthatod őket, mert a véleményedre kíváncsi lennék. Szép estét, és jövőhét közepéig mondják a nagyon hideget, utána már könnyebb lesz, csak bírjuk ki addig!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.02.11. 00:40:49

@Gáz Géza: Na most mi a fenét akarok én még új dolgokat tanulni? Örüljek, hogy luk van a seggemen! Zoli 8 évvel volt fiatalabb nálam!
süti beállítások módosítása