Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Péntek.

2012.01.27. 20:51 :: A Tengerész

Lassan már csak a szemizmaimmal, vagy a térdemmel fogok tudni dolgozni. Merthogy valami miatt  a jobb hüvelykujjammal se igazán tudok erőt kifejteni, mert fájdalmas amikor valamit keményebben szorítok. Egyelőre erőltetem, az szokott használni a fájdalmak ellen. Ma a hasára fordítottam a csónakot (a búvárok segítettek, még szerencse, hogy valakit mindig el tudok kapni ha kevés a kezem) és a korábban kivágott szkegeket hozzáillesztettem a fenékhez. A két kereket is pontos méretre csiszoltam a jó kis fúrógépállványomra fogatva sikítóval, meg smirglivel. Szegény ember vízzel főz, jelen esetben fúrógéppel és sikítóval esztergál. Elkezdtem a kerekeket tartó kengyeleket kivágni saválló lemezből.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr383907898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jonathan 2012.01.28. 10:40:32

Nahat, hogy lemaradtam, nem is tudtam, hogy mar vizen van a csonak! :o

"...Ma a hasára fordítottam a csónakot (a búvárok segítettek..."

:D Gyönyörü munka Vilmos, de kerlek ne tedd tönkre magad!!!

tabulator 2012.01.28. 10:51:10

Valszeg ínhüvely gyulladásod van. Gyulladás csökkentő krém, pihentetés.
A lehetőleg austenites rozsdaállót 1-es flexxel szabom ki. Éleket, felületeket eldolgozom, aztán egyedi hajlítósablonnal satuban hajlítom meg, mert nincs nagy karos ollóm és élhajlító gépem sincs. De ha lenne, ez a nyúlós anyag akkor is nehezen alakítható. Nekem öszvissz öt db kengyel kellett. egy-egy jobbos, balos felfele hajló, egy-egy jobbos, balos lefele és hátra hajló és egy tökegyszerű. Nekiálltam, precízkedve elkészítettem a kívánt darabokat és "csak" ennyi lett a selejt:
www.kepfeltoltes.hu/120128/DSCF0005_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
De amiket beépítettem azok majdnem tökéletesek.
A járművem ez a kategória csak az enyém sokkal gyorsabb lesz:
www.youtube.com/watch?v=K92Yp69ylTc&feature=related
És sokkal szebb lesz de nem ennyire mint ez a behúzható kerekű angol Dragonfly (ukrán Aeros gyártmányú megerősített "Discus" gyalogszárnnyal):
www.youtube.com/watch?v=NjSTLer164c&feature=related
Jó munkálkodást kívánok, tetszik a hajócska.

tabulator 2012.01.28. 12:39:22

Monnyuk én kereket túrtam volna a kiserdőben. Polipropilén babakocsikerék a legtöbb bokor alatt megterem.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.01.28. 23:24:15

@tabulator: "nagyképernyőn" nézve elfogott a nosztalgia. Én még olyan sárkánnyal repültem aminek kilátszott a gerince és a kereszttartója. Motorossal csak vittek. Az állítható állásszögű propellert még most se értem.
A kerék jobb így hogy keskeny (12mm vtg.)és tömör, kisebb vízben az ellenállása mint a gyerekkocsikeréknek.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.01.28. 23:40:16

@tabulator: Ja és a pihentetés nekem nem megy.(amúgy is , mint itt valaki megjegyezte olyan vagyok mint a bicikli, ha nem hajtok feldőlök) Korábban már idéztem itt egy részletet egy angol ember könyvéből aki végig gyalogolta az Angol szigetet. Valahol egyszercsak elkezdett fájni a lába. Ment sorba az orvosokhoz akik mind azt mondták, gyaloglást abbahagyni, pihentetni, felpolcolni, feküdni, stb. De nem nyugodott bele, hogy abba kell hagyja a dolgot és végül eljutott egy felcserhez aki valamikor gyalogos katonákat kezelt a seregben. Megnézte a lábát és azt mondta, "Ezzel a lábbal egy dolgot kell csinálni. Menni vele." És folytatta is az útját, eleinte nagyon fájt, de aztán egyre kevésbé és meg is szűnt egy idő után a fájdalom. Én ha csak nem kibírhatatlan a fájás ehhez tartom magam . A kezemmel is megpróbáltam, de hát csonttörésnél nem műxik a dolog. Anyámnak egyszer volt valami bőrgyógyászati izéje a kezén. Azt mondta neki az orvos, hogy ezzel most nem szabad vízbe nyúlni pár hétig. Én csecsemő voltam, állandóan mosni kellett rám (akkor még mosógép nem létezett), apám sofőr volt teherautóval járta az országot, volt, hogy egy héten csak egyszer került haza, ki mosson? A mutter azt mondta egy frászt. Csak használta a kezét és úgy döntött, hogy meg kell annak gyógyulnia. És úgy is lett.
süti beállítások módosítása