Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Péntek.

2012.01.13. 18:25 :: A Tengerész

Reggel éppen a kályhába gyújtok be, amikor Sün hív, hogy itt áll a parton. No befejeztem a reggeli piperét, a reggelin már túl  voltam és kieveztem a partra. (azért kicsit várnia kellett rám, mert pl a jobb karomon az ingem ujját bal kézzel begombolni, az van, hogy két perc) Megnézte a bocit, közelről is tetszett neki (legalábbis ezt mondta), kicsit beszélgettünk (a három fiúiker darabja már 12 kiló), aztán ő elautózott én meg folytattam a csónakot. Kitörölgettem a port amennyire tudtam és az egész belsőt lekentem egy réteg erősen hígított gyantával, hogy kihozza a fa szőreit. Az orrtükör már korábban kapott egy réteg gyantát, ezt átvibróztam tükrösre és ugyancsak átkentem, hogy a kivésett betűk szálait lefogja, hogy ha majd kitöltöm a színnel, nehogy szétszaladgáljon nekem a fa erezete mentén. Aztán azt kellett lássam, hogy a gyantához az edzőm az elfogyóban van. Péntek lévén, ha a hét végén még akarok valamit műanyagozni, nem fogok tudni venni anyagot. Gyorsan felhívtam Molnár urat az Alvinplasttól és kérdeztem hogy tudok oda BKV-zni, merthogy ezzel a kézzel nem merek autót vezetni. Kiderült, hogy oda nem visz semmi, de megtette nekem azt a nagy szívességet, hogy hazahozta délután az anyagot én meg kivillamosoztam érte Kispestre a lakásához és ott vettem át és fizettem ki. Azt mondta, hogy ilyet csak a modellezőknek és nekem tesz meg. Nem kérdeztem meg, de ezek szerint a modellezők (is) közel állhatnak a szívéhez. Nemrég értem haza, csúnya hideg viharos szél fúj, majd elvitt csónakostul ahogy kifelé eveztem a hajóra, de már a hídról szívmelengető érzés volt az ünnepi fényfüzérrel díszelgő Amapolát látni ("J" nem engedi leszedni a karácsonyi dekorációt) és tudni, hogy meleg kályhával és frissen sült diós kiflikkel vár engem Amapola és az én kedvesem.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr283543241

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

abraxas 2012.01.13. 20:02:19

Annó egy 1 méteres vitorlással kezdtem a fent említett Molnár Úrnál (modellező körökben, mint említettem Vegyész névre hallgat), aztán Kisaranyoshoz is nála vettem a cuccot. Őszintén remélem nem ez volt az utolsó közös bizniszünk ;o)
süti beállítások módosítása