Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Vasárnap.

2011.12.11. 19:44 :: A Tengerész

No ez az a bizonyos árboctalp. Az 50X50-es zártszelvény az árbocot modellezi, ami az orrban lévő padon megy át. Ma a fartükör belső oldalára felragasztottam még egy réteg 6,5mm vastag rétegelt lemezt, mert valamelyik nap itt volt a Török Ervin és amikor a tükör vastagságát…

2 komment

Szombat.

2011.12.10. 19:22 :: A Tengerész

 Újból és újból ránézek a képre ami bennünket ábrázol ahogy Ráckevére igyekszünk a próbaút során.  Gyönyörű!Csakhogy ti se felejtsétek el!Ma kialakítottam a végleges formáját és beragasztottam a helyére azt a "bizonyos" árboctalpat. Majd holnap…

17 komment

Péntek.

2011.12.09. 18:25 :: A Tengerész

Ezt ma találtam. http://www.es.hu/vas_gabor_riportja;hajogyari_capriccio;2003-02-25.html#.TuIEoZHhMaU.facebook  Kicsit hosszú olvasmány, bevallom én se olvastam végig, de ennek az volt az oka, hogy  egyszerűen saját magamat kímélem az események felidézésétől, attól…

12 komment

Csütörtök.

2011.12.08. 19:59 :: A Tengerész

Hát...bevallom nem tudok én "nem írni naplót". Pedig bizisten akartam. Ma reggel 8-kor már kint voltam és nekiálltam a dinghy árboctalp kifűrészeléséhez. Nem megy könnyen. Éppen csak belendülök, amikor telefonon hív "J" a hajóról. Irány Amapola. Már a…

4 komment

Szerda.

2011.12.07. 17:29 :: A Tengerész

 "J" kicsit javult, bár ebben sokat segít ez a Flector nevű fájdalomcsillapító. Mindenesetre a rántott levest már el tudta fogyasztani. Én odáig vetemedtem, hogy már kimentem a műhelybe és előkészítettem az árboctalphoz az anyagot és elkezdtem kirajzolni amit majd ki…

1 komment

Kedd.

2011.12.06. 18:09 :: A Tengerész

 Hehe. Ha az ember egyszer "megszelidítette" az olvasóit, úgy tűnik nem lehet őket többé elengedni, szóval ahogy a róka mondja a Kishercegnek felelősséggel tartozom Nektek olvasóknak. Tehát beszámolok röviden, mert jönnek a telefonok, mailek, mindenki aggódik.…

25 komment

Hétfő.

2011.12.05. 15:49 :: A Tengerész

 Ember tervez Isten végez. Nem lett semmi a mai melóból. Még tegnap este orvosi ügyeletre kellett menni, pontosan nem is tudni mi a baj, de  "J" -nek erős fájdalmai vannak, enni se nagyon tud. Egyelőre leállok a bloggal, munkáról nem tudok beszámolni, annak meg, hogy…

7 komment

süti beállítások módosítása