• littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Szombat.

2011.10.15. 08:36 :: A Tengerész

Három fok van odakint, "J" meg még alszik, kicsit hideg van kimenni horgonyláncot kurkászni meg egy kéz kevés hozzá (hajón egy ember az "egy kéz" nem kettő), kell valaki a ki a csónakot mozgatja a két lavírhorgony közt, szóval kicsit irkálok. Tegnap a Baross téren nézem a Greenpeace óriásplakátját. A jobb oldalon szélkerekek erdeje, nyilván a környezetbarát energia jelképei, a másikon a "sötét oldalon" a jelenlegi erőművek hűtőtornyai a belőlük kiáramló ijeszt(gető) felleggel. Na eddig terjed a Greenpeace szakértelme. Értem én, hogy ha valakit, valamit nem szeretünk, azt akár a sámlival is ütni kell, ha nincs gumibot a kéznél, de könyörgöm, mint cseppben a tenger látszik a tudatlanság! Az erőművek hűtőtornyiból VÍZGŐZ felhőzik kifelé, nem füst! Jelenlegi ismereteim szerint a víz nem ártalmas környezetszennyező! Ekkora hülyéket! És ezzel etetik a többi tudatlant. Merthogy füstölő kéményt már évtizedek óta nem látni. Gyárak kohók  megszűntek, erőművekben olyan precíz a tüzelés, hogy látható füstgáz nincs. Na most a gőzzel ijesztgetik a többi hozzájuk hasonló tudatlant. Merthogy meggyőződésem, hogy nekik sincs fogalmuk arról mi is a hűtőtorony, hogy működik és mi jön ki belőle. Csak a tudatlanok magabiztossága amivel mennek neki mindennek.

Tegnapelőtt a Tilos rádióban Papó említette, hogy míg nyugaton a felsőoktatásban 70-30 % a mérnök-bölcsész képzés aránya, addig nálunk pont a fordítottja. És hogy ez nagyon nem jó és hova vezet ez vajon? Nem gondolkoztam sokat, hogy a telefonomhoz nyúljak e és már mondtam is műsorba, hogy mennyire egyetértünk, majd említettem a kedvenc összeesküvéselméletemet a média mint első hatalmi ág és az ott uralkodó bölcsészhegemónia tudatlansággal vegyes, nézettség, olvasottsághajszolás miatti kártékony voltára. Na mindjárt megkaptam a beosztásomat a következő betelefonálótól. Nos változatlan a véleményem. Az országot csak működőképes gazdaság képes eltartani, állampolgárainak megélhetést biztosítani. Ehhez eladható mezőgazdasági, ipari és szellemi termékekre van szükség. Az eladható termékeket az iparban, mezőgazdaságba, művészetben (valamit kihagytam?) tevékenykedő állampolgárok hozzák létre. Szomorú lesz annak az országnak az életszínvonala, ahol művészfilmek, filozófiai értekezések, sajtóviták exportjából kell megélni. A tehetségesebbek elmennek majd más országokba az ottani nemzeti jövedelmet szaporítani, itt marad az egymás zsebében való turkálás.

Tegnap becsaptam a Statisztikai Hivatalt. De hát ők akarták. Hogy is van a mondás? Aki azt akarja, hogy becsapják, azt végül be is csapják. Bejelentett lakcímünkön levélszekrényében a népszavazási kérdőív várt ránk. Ezt a házi feladatot  interneten teljesítettem. Mindjárt az első ív a lakást, lakhatás kérdéseit firtatta. Na szívesen bevallottam volna, hogy a bejelentett lakcímen nem élünk, de akkor az ideiglenes és még ideiglenesebb, netán külföldi lakás címeire lettek volna kíváncsiak. Amikor ezeket nem írtam be, lévén nincsenek, nem engedett tovább lépni a következő oldalra, állandóan figyelmeztetett, hogy hibásan töltöttem ki az oldalt. Szóval nem hagytak olyan lehetőséget, hogy bevalljam, hajón élek és sz@rok a lakásra, fix lakcímre és egyéb firlefrancokra. Én olyan vagyok aki a statisztikák szerint nincs. Végülis "bevallottam" hogy életvitelszerűen ott élek ahol nem. Durva a példa, mint amikor az Andrássy 60-ban addig verték a dolgozót a másik dolgozók, hogy vallja be amit nem is tett, hogy végül aláírta amit elé raktak.

18:46 Na kérem! Megvan a lánc a horgonnyal. Tíz óra tájban nekiálltunk és úgy másfél órai kutatás után egyszercsak  éreztem, hogy ez már nem fenékre süllyedt faág, vagy rettenetes mennyiségű rongy amit valamelyik disznó beleszórt a vízbe, hogy a ragya verné ki! Tehát a legutolsó csodafegyver beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Úgy dolgoztam vele, ahogy a lavina betemette sielőket keresik a hegyimentők.

Szóval ez itt nem Ned Land a szigonyával, hanem én vagyok a sikeres keresőakció befejeztével. A lánc végén ott volt a kötél, de, és itt elnézést kell kérjek az ismeretlen sokat emlegetett csónakostól, nem idegen kéz volt a bűnös, hanem alighanem a saját hülyeségem volt az ok. A hullámzástól elfáradhatott az a drót amivel a bólyát a kötélhez rögzítettem, így vesztettem el egy időre a cuccot. Most a kötelet megtoldottam egy 20 méteres perlon zsinórral és tettem rá egy súlyt, meg a bólyát de mostmár nem dróttal, hanem a zsinórral megkötve és így egészen a hajó mellett van.  Szóval tanultam a hibámból. Amúgy az evezősök furcsa emberek. Ugye ott kűzdöttünk a vízen és ezek meg jöttek csőstül  mint a talajvíz. Hát nem egy szólt ránk, hogy mit ácsorgunk itt az útban! Meg nem fordul a fejében, bár látja, hogy egy hosszú vacakkal piszkálok a vízben, kötél megy előre-hátra, hogy valami oka van annak, hogy ott vagyok. Amúgyis nagy kedvemben voltam, mert a keresés nem egy kéjmámor, rohadt fárasztó az iszapot szurkálni, az egyiknek vissza is szóltam, hogy keresek egy horgonyt ami itt veszett el, nem kereshetem a parton, meg hozzátettem, hogy akár  ő is mehetne másfelé. Erre beszólt, hogy "Majd  lejátsszuk!" Nem tudom ezeket eleve a bunkók közül válogatják, vagy szorgos edzői munka eredményeként lesznek ilyenek, de se kajakossal, se kenussal soha semmi afférunk nem volt. Talán nem véletlen, hogy míg kajakban kenuban érmek sorát nyerjük, evezésben alulról karistoljuk a világszínvonalat. Úgy tűnik kevés az erő, a vizisportokhoz ész is kell, de ahogy az egyik kenus cimbora megjegyezte aki a Tilos Rádió révén ismert rám, az evezősök megálltak a törzsfejlődésnek egy alsóbb fokán.

Délután elpakoltuk a lakatos csarnokban lévő sok ott lévő vasanyagot arról a helyről ahol a bocit fogom építeni hamarosan. Kaptam kölcsön pallókat, ott volt egy pár kőművesállvány, azt felállítottuk és bepallóztuk, ez lesz a munkaasztal. Aztán behordtunk Amapolára pár vödör tűzifát és kipróbáltam a Mihalik Pétertől kapott csodagyújtóst, valami vegyi kegyszer, piszok jól ég, egy kockacukor méretű darabbal (nem a mokka, hanem az a régi, nem tudom manapság kapható e még, akkora volt mint a mokkából 4 db) remekül begyulladt egy fél tűztérre való parkettahulladék. Ezek a parkettások remek sztrovacsekek, gyakran helyeznek ki príma tüzelőt, nekik szemét nekünk drága kincs. Most pedig a jól végzett munka elégedettségéval megvacsorázunk és már csak pihenünk.

dismay22 2011.10.15. 10:01:47

Tengerész,

bölcsész vagyok:) reszkess:)

Gekko 2011.10.15. 10:49:58

Kedves Tengerész,

Németországban (s)nincsenek kvóták a felsőoktatásban. Mindenki azt a szakmát tanulja, amiről úgy gondolja, hogy meg fog belőle élni. (Természetesen vannak ösztönzők - ösztöndíjak - melyekkel igyekeznek terelni az ifjúságot, de alapvetően szabad a vásár).

Szóval, a probléma gyökere valahol az állam, mint foglalkoztató, szerepénél kereshető... Hatalmas államigazgatás, elaprózódott oktatás, jogászállam, stb.

Ha mondjuk fele ennyi állami - zömmel humán - állás lenne, egy-két évtized alatt átrendeződne az oktatás struktúrája is. Persze csak akkor, ha nem a minisztériumi tervhivatal akarná megadni a kvótákat, egy kopottas íróasztal mellől:-)

A fent leírtak egyszerűsítése egy összetett problémának.

BTW, az általánosban erős humán oktatás gyökere pedig valahol a minden áron való nevelés igényéből következett(ik). A mat-fiz zömében ideológia mentes, Pitagorasz tétele ugyan sok mindenre hasznos, de nem igazolja a szocializmust (tetszőlegesen behelyettesíthető). Azt az irodalom, történelem túlhangsúlyozó és torz interpretálásával lehet megtenni.

Sokan, sokszor mondták, hogy az oktatási rendszert 3 fő tárgycsoportra kell átszervezni. Egy kultúrtörténeti irány, ahol a humán tárgyakat összefüggésében tanítanák, erős kultúrantropológiai beütéssel, egy reál, amit szintén "csomagban" lenne célszerű okítani, és egy "praktikus" tantárgy, amiben a gazdasági, pénzügyi és jogi ismeretek lennének - ennek létjogosultságát asszem a devizahitel állomány önmagában igazolja.

Bocs, kicsit hosszú lett:-)

Ps. Grat a sikeres próbaúthoz!!!!

akiga 2011.10.15. 12:45:21

Gondolom, a népszámlálásra gondoltál.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.10.15. 12:56:59

@dismay22: És ráadásul médiairányító? Ajaj.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.10.15. 13:01:00

@Gekko: Nem is kell kvóta! De arra tartom az államot, hogy bölcs alkalmazottaim ott a bársonyszékekben rendelkezzenek nemzetstratégiával, amihez az ösztönzők és elvonások rendszerét úgy alakítják, hogy pontosan olyan szakmákra legyen kedve az ifjúságnak iskoláznia magát, amire majdan szükség lesz. Most úgy tűnik a parlamentben ülő jogász, történész, levéltáros garnitúra csak önmagát akarja reinkarnálni.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.10.15. 13:01:40

@akiga: Hehe persze. És mégis mozog a Freud!

bonnie · http://bonnie.freeblog.hu 2011.10.15. 21:20:25

az összes evezős helyett én kérek elnézést... régen ezt úri sportnak nevezték, de ma már mindenki számára elérhető, sajnos.. sejtheted, hogy bíróként miket kapunk :(

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.10.15. 22:34:51

@bonnie: Biztos vagyok benne, hogy nem minden evezős ilyen. De amit írsz arról az jut eszembe ami a vitorlázásban végbement. Én még olyanokkal kezdtem akik a háború előtt a valódi uraktól tanultak. Most minden szarházi "jachtot" tart, a kikötők fele bunkókkal van tele. Régi versenybíró mesélte, hogy miután kióvták szabálytalanságért az egyiket, még neki állt feljebb, hogy hogy képzelik ezt amikor ő szponzorálja a versenyt.

temtom 2011.10.15. 23:45:17

Figyelem ! Demagóg, hülye közhely jön:
A kajakos meg a kenus arra megy, amerre néz.
Az evezős meg arra néz, ahonnan jött. :) :) :)

devton 2011.10.16. 09:58:54

Először kicsit szíven ütött az evezősökre vonatkozó megjegyzésed, mivel én is az voltam igaz 25 évvel ezelőtt, és nem voltam/tunk ilyenek. Aztán elgondolkodtam:
1:kajak/kenus látja hova megy így könnyebben kerül ki (téged is és a konfliktusokat okozó helyzeteket is) az evezős meg ugye háttal ül a moziban emiatt eleve stresszhelyzetben van
2: 25 éve más világ volt,amit nem sírok vissza egyáltalán, csak azóta azóta sikerült még mélyebbre kerülni.Ez a kapitalizmusnak nevezett liberális maszlaggal bevont posvány ami körülvesz minket (többek között a fentebb említett oktatás /nevelés béka segge alatti színvonallal) elérte azt , hogy a társadalmunk tagjai számára olyan fogalmak mint erkölcs ,etika, tolarencia, stb ismeretlen fogalmak lettek. És ez még nem a lejtő alja. És még a mi életünkben nagyon csúnya változások lesznek, amikor a fenti verbális ütközetet sírjuk vissza.

Grigorij Sandorovics 2011.10.16. 17:23:40

Nalunk IS (ru) ennek a liberalis vacaknak az erdmenye a kb 30-70 arany NEM a mernoki kepzes fele. Rengeteg jogasz, penzesz, es mas kacat.
Ezt eszrevette a felso vezetes az elnokunkkel. Pl ujjevtol a mernoki szakos diakoknak 300-nal egy kicsit tobbel lesz (remelem) osztondija!
Mivel fiam is mernoki egyetemen tanul, erdekes, be fogjak e tartani?
De nalunk is lassan rendde val a szakertelem teljes hianya. Szakkepzessel (nem csak felsovel) rengeteg lett a problema. Jo szakmunkas - mar problema... Ebbe szerepet jatszik a munkas-nak, mint szakembernek a teljes ideologiai megsemmisitese. Munkaskent ma nalunk az megy, akinek semmi mas nem sikerult...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.10.17. 01:26:04

@devton: Ne szívd mellre, írtam itt valakinek, hogy biztos vagyok benne, hogy nem minden evezős ilyen. De kétségtelen, hogy itt mint cseppben a tenger látszik az általános erkölcsi romlás. Persze nem az erkölcsről általában észbejutó nemi erkölcsről beszélek. Szinte általánossá vált, hogy ami pénzt hoz a házhoz az jó, a tolvajt megsüvegelik, ha olyan ügyes, hogy nem bukik le. Itt tíz emberből kilenc a whiskys rablónak drukkolt. Azért szomorú ez, mert a történelemben azok a nemzetek ahol a jó erkölcs, a tisztesség elvesztette a jelentőségét, mind eltűntek. Az antik Rómát nem a barbárok támadásai pusztították el, hanem belülről rohadt szét annyira, hogy a végén a császári trónt is az kapta aki a legtöbbet fizetett érte.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.10.17. 01:47:08

@Grigorij Sandorovics: Bizonyos apró részletekben megvalósult valami a Marx által elképzelt kommunizmus termelési formáiból. Ugye azt tanultam, hogy a kommunizmusban megszűnik a fizikai munka, mindent gépek fognak végezni, a dolgozók csak gombokat nyomogatnak. Nos az osztálynélküli társadalom nem valósult meg, de a gombnyomogatás igen. Gyakorlatilag a termelésben csak gépkezelő betanított munkásokra van szükség, mivel valóban gépek, sőt robotok végzik a gyártást. Nem nagyon kell már a drágán megvásárolható szakértelem. Már a szerelőmunkában is közelítünk ehhez, az asztalos, a lakatos, a villanyszerelő, a vízvezetékszerelő is készre szabott, vagy gyári előre szerelt építőelemeket illeszt egybe,amiket valahol az automaták készítettek. Marx még úgy képzelte, hogy az így felszabaduló munkaerő majd művelődésre, sportolásra rekreációra (bár ez a szó akkor még nem létezett) fordítja bőséges szabadidejét és ugye annyit fogyaszt a javakból amennyire szüksége van. Na ez már nem valósult meg, mert abban meg megint Marxnak volt igaza, hogy a tőke mohó és élősdi, viszont a dolgozók a megnövekedett szabadidejüket újabb keresőfoglalatosságban próbálják hasznosítani, hogy meglegyen a kenyerük, miközben a kapitalista kizsákmányolók mellé beszállt még az állam is a pénzszivattyújával, hogy kiszipolyozza polgárait. Tévedés ne essék, nem hiszem, hogy más utunk lehetne mint amin most haladunk, de az elitünk helyett jobbat is el tudnék képzelni. Más kérdés, hogy megérdemeljük e? Mert alighanem igaz az, hogy minden nemzetnek olyanok a vezetői amilyeneket megérdemel.

Grigorij Sandorovics 2011.10.17. 09:41:58

@A Tengerész: Hat szepen fojtattad le... DE!
1 Utobbi idoben, az elozo iseologiai dogmak bomlasaval, ahhoz jottem, hogy ezek a gondolatok nem Marx-e, hanem Engelsze, Marx oket jol "eladta".
2 Na azert a szakertelem minden automatizalasnal KELL. Sot! Meg jobban! Neked itt a pelda a szamitogepes kalandjaid. A szoftver szinvonala semmirevalo, az IT specialistak SE valami nagyokosok (tiszteletem a kivetelnek).

Egy kis MESE:
Baratom, szu idokbeli elektronikus szakember - programmista. Meg perfokartyakon kezdett, irta az egyik elso operacios rendszert a nagu bszm gephez...
Mostansag persze az o szaktudasa nem kell, ugy ahogy megel nagyon bonyolult rendszerek javitasaval. Azt mind tudjuk, hogy mostmar minden kutyu mikroprocesszoros. Ez pedig bizony egy miniszamitogep, es fut benne a szoftver. Na az a szoftver altalaban nagy titok...
Oneki gyakran fel kell nyitnia a kodot (modernizalni, javitani stb). Azt meseli, hogy ezeknek a kodoknak donto tobbsege olyan alacsony szinten van megirva, hogy ez elkepzelhetetlen... Ennyit a modern idok szakertelmerol... :))

Kis ember 2011.10.17. 13:02:56

Tengerész, úgy nézel ki ezzel a csáklyával, mint egy sapkás Neptun. :))

Jonathan 2011.10.17. 14:19:13

@Grigorij Sandorovics: "...ezeknek a kodoknak donto tobbsege olyan alacsony szinten van megirva, hogy ez elkepzelhetetlen... "
Kedves GS. Nem mintha a mznder becsuletet szeretnem suvixolni, de mindennek a vilagon van valami oka, mint ennek a tenynek is. A programalo szakember - a vilag nagyobbik reszen - a vezerlökod megirasakor nem tudja, hogy a csatolt periferiak milyenek lesznek? Ezert a "legelemibb ertelmi kepesseggel" irjak a vezerlöprogramot, amit igy remelhetöleg minden csatolt vegrehajto elem megfelelökeppen ertelmez es hajt vegre.
Ide kivankozik egy kis pelda napjaink torteneteböl. Az elsö Marsszonda amcsi-angol együtmüködessel keszült, utjat sikeresen teljesitette. A következö Marsszonda kivitelezesenel mar bekapcsolodott az Europai ürkutatasi Hivatal es megosztottak a munkat. Az angolok keszitettek tovabbra is a meghajtast, a nemetek karöltve a franciakkal keszitettek a vezerlest. aztan az egeszet összeszereltek a szakemberek es fellöttek... egeszen a Marsig nem volt problema, amikor is a leszallas helyett a szonda teljes sebesseggel telibetalalta a bolygot! Mi is törtent valojaban? A vizsgalatok kideritettek, hogy banalis hiba törtent! Az angolok hagyomanyos angolszasz mertekegysegeket hasznaltak, mint font, lab, a nemetek az SI szerint meter, newton. A vezeles SI szerint adta a parancsot, a hajtomü angolszasz mertekegyseg szerint ertelmezte azokat... Vegülis minden megfelelöen müködött, csak arra a picike csatoloprogramra nem gondolt senki idöben... Több millio dollar semmisült meg egyetlen masodperc alatt, repült (nem fizikailag) az ürkutatasi hivatal elsösoros vezerkara (ott letezik ilyesmi!) Es ez nem egy lekvarzsibbaszto gepgyar programozoja követte el, hanem komoly tudomanyos koponyak! Ennyit erröl.

Grigorij Sandorovics 2011.10.17. 14:29:53

@Jonathan:
Na, telitalalat!
Nalunk nemreg nem ment ki foldkorulire 3 Glonassz (a gps ru verzioja) muhold... Volt nagy csinnadratta...
Egy programmozo szamolta el magat, hejtelen uzemanyagmennyiseget toltottek a hordozoba.
EZ IS sokmillio veszteseg volt. Plane kiderult, hogy a biztositas manipulalva volt..
Kulonben az utobbi idokben az urdolgokban erosen zuhanunk, ugye modern szakertelem :))

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.10.17. 16:43:12

@Jonathan: @Grigorij Sandorovics: Ezért szeretem a matematikát. Mit szeretem, imádom! Az egyetlen olyan dolog a világon ahol nincs olyan, hogy az győz akinek nagyobb a pofája. Ha elqrta dolgozó akkor az azonnal látszik, mert felrobban, eltörik, elsüllyed, felborul, szétesik, leég, elolvad, beszarik. Nem lehet ki(meg)magyarázni. Nem tart egy parlamenti ciklusig, hogy kiderüljön; na ez is olyan szar mint az a előző volt. Hüm.......azért ennek az inch vs. milliméter marsszonda történetnek erős "urbanlegend" szaga van.

pannonkondor 2011.10.17. 19:50:37

Üdv Tengerész, csak egyetérteni tudok veled. A hajód egyébként nagyon tetszik, ha minden igaz a minap éppen a visszatérésed alkalmával láttalak vele, még integettél is , a Kalóztanya kikötőjében álltam. Tegnap megmutattam egy görög barátomnak is, elhajóztam arra a kis halászhajómmal. Ha az időjárás engedi még az idén majd egyszer beköszönök. Legfeljebb elzavarsz.:)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.10.17. 20:38:59

@pannonkondor: Senkit nem zavarok el, mindenkit szívesen fogadok aki baráti szándékkal látogat meg, legfeljebb azt kérem, hogy telefonáljon (30-2792250)mielőtt elindul felém, mert nem mindig vagyok vendégfogadóképes állapotban. Pl ebéd közben, vagy amikor ebéd után alszom egyet (13-15:30), vagy ha éppen ülök a klozeton és valaki üvölt a partról, hogy "Tengerééééész!!". Na ilyenkor nem vagyok kifejezetten barátságos.

temtom 2011.10.17. 21:35:13

Még egy "városi legenda" az űrhajózással kapcsolatban, bár könnyen lehet, hogy már mindenki ismeri:
Az űrverseny idején az amerikaiak dollármilliókat költöttek arra, hogy a súlytalaság állapotában is használható golyóstollat adjanak az asztronautáiknak. Hosszas kisérletezés és rengeteg pénz elköltése után végre sikerült nekik.
Az oroszok viszont -már a kezdetektől fogva - ceruzát használtak. :)

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2011.10.18. 00:07:25

@temtom: Ebből is látszik, hogy nem kell mindig túlbonyolítani a dolgokat! A ceruzát ráadásul még súlytalanságban is lehet radirozni...:)