Ember tervez...Ma semmi se lett a további karbantartásból. Reggel szól "F" a sólyáról, hogy lerakják a pontont ami már majdnem kész, mert olyan rohamosan fogy a víz a Dunából, hogy ha késlekednek, már semmit se tudnak csinálni, mert nem fog leúszni a ponton és nem tudják helyette felhúzni azt a javításra várót amire mi jelenleg kötve vagyunk. Na így se volt egyszerű a dolog. Annak ellenére, hogy három napja már letolták a pontonunkat a partról, ahová felült a vége, az apadás azóta további felülést okozott, ráment a nap amíg letornáztuk flasencúggal, hébérrel és rátornáztuk a sólya papucsaira a vízen forgatva, húzva vonva. Az "Á" féle cégnek nem ártana ha már ekkora munkákat vállal, lenne egy erős motorosa, meg még két embere legalább.
Nézzétek meg mit húzok magam után Amapola 2,20m-es gumibocijával evezve! mennyi lehetek én? Mondjuk egy nyolcad lóerő? Majd a szemem jött ki a tűző napon, van vagy 50-60 tonna, ráadásul az egyik vége 30 centivel mélyebbre merült, szerintem legalább 10-12m3 víz is volt az úszótagokban.
De az emberi kitartás meghozza gyümölcsét, csak oda vonszoltuk csónakkal, parti kötéllel a sólyához, a dögöt. A többi már a gépi lóerőkkel töltött parti csörlők dolga volt, szóval kint van a sólyán. Na erre ráment a nap, erőm se maradt másra.
Amúgy az egész manőver úgy vette az ő lendületes kezdetét, hogy ki kellett pakolni a kellemesen belakott pontonunkról az összes kacatunkat a partra. Ilyenkor derül ki, mi minden felhalmozódik a hajó környékén. Aztán leraktam kint a mederben egy Danforth horgonyt (amit a Ráckeve II. bontásakor kaptam a cigányoktól 30m lánccal), és kihúztuk rá a hajót, hogy ne legyen útjában a manővernek. Ilyen napsütésben a solarok tökéletesen biztosítják a hajó áramellátását, szóval nem volt szükség parti áramra a hűtőhöz, rádióhoz amire szükségünk lehetett odakint, egyedül a mikrohullámú sütőt nem tudtuk ebéd melegítéshez használni, maradt a gáztűzhely, amin az elektromos gyújtás helyett a piezo gyújtóval kellett begyújtani a gázt, ennél nagyobb gondunk sose legyen! Délután, amikor minden pontonnal végeztünk szépen visszaálltunk a korábban vízre tett félkész ponton mellé és alkonyodtával visszahoztam a parti kábelt, teljes a komfort. Remélem ha megint lesz annyi víz, hogy működik ismét a zsilip (2m alatt zárva van) hoznak újabb javítani való vasakat, lesz mire kötni, mert ha ki kell állni a vízre macerás lesz a kijárás, cuccolás csónakkal.