Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Hétfő.

2011.09.05. 21:02 :: A Tengerész

  Ember tervez...Ma semmi se lett a további karbantartásból. Reggel szól "F" a sólyáról, hogy lerakják a pontont ami már majdnem kész, mert olyan rohamosan fogy a víz a Dunából, hogy ha késlekednek, már semmit se tudnak csinálni, mert nem fog leúszni a ponton és nem tudják helyette felhúzni azt a javításra várót amire mi jelenleg kötve vagyunk. Na így se volt egyszerű a dolog. Annak ellenére, hogy három napja már letolták a pontonunkat a partról, ahová felült a vége, az apadás azóta további felülést okozott, ráment a nap amíg letornáztuk flasencúggal, hébérrel és rátornáztuk a sólya papucsaira a vízen forgatva, húzva vonva. Az "Á" féle cégnek nem ártana ha már ekkora munkákat vállal, lenne egy erős motorosa, meg még két embere legalább. 

 

Nézzétek meg mit húzok magam után Amapola 2,20m-es gumibocijával evezve! mennyi lehetek én? Mondjuk egy nyolcad lóerő? Majd a szemem jött ki a tűző napon, van vagy 50-60 tonna, ráadásul az egyik vége 30 centivel mélyebbre merült, szerintem legalább 10-12m3 víz is volt az úszótagokban.

 

 

 

De az emberi kitartás meghozza gyümölcsét, csak oda vonszoltuk csónakkal, parti kötéllel a sólyához, a dögöt. A többi már a gépi lóerőkkel töltött parti csörlők dolga volt, szóval kint van a sólyán. Na erre ráment a nap, erőm se maradt másra.

Amúgy az egész manőver  úgy vette az ő lendületes kezdetét, hogy ki kellett pakolni a kellemesen belakott pontonunkról az összes kacatunkat a partra. Ilyenkor derül ki, mi minden felhalmozódik a hajó környékén. Aztán leraktam kint a mederben egy Danforth horgonyt (amit a Ráckeve II. bontásakor kaptam a cigányoktól 30m lánccal), és kihúztuk rá a hajót, hogy ne legyen útjában a manővernek. Ilyen napsütésben a solarok tökéletesen biztosítják a hajó áramellátását, szóval nem volt szükség parti áramra a hűtőhöz, rádióhoz amire szükségünk lehetett odakint, egyedül a mikrohullámú sütőt nem tudtuk ebéd melegítéshez használni, maradt a gáztűzhely, amin az elektromos gyújtás helyett a piezo gyújtóval kellett begyújtani a gázt, ennél nagyobb gondunk sose legyen! Délután, amikor minden pontonnal végeztünk szépen visszaálltunk a korábban vízre tett félkész ponton mellé és alkonyodtával visszahoztam a parti kábelt, teljes a komfort. Remélem ha megint lesz annyi víz, hogy működik ismét a zsilip (2m alatt zárva van) hoznak újabb javítani való vasakat, lesz mire kötni, mert ha ki kell állni a vízre macerás lesz a kijárás, cuccolás csónakkal.

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr593205040

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sün77 2011.09.06. 07:26:57

Szia Tengerész!
A pontonos fiúk főnöke már biztosan kalkulál veled is a manővereknél. Sőt! Már Amapola géperejére is szerintem, csak a bérlistán nem vagy rajta. Ilyen a ti szimbiózisotok. A ponton tart téged hónapokig, te meg mozgatod őt, ha kell. Bár nem biztos, hogy bociban ülve, evezve kell ezt a tűző napon végezned. Egy vontatóhajó Kapitányaként vegyél inkább részt ezeken a manővereken. Az sokkal illőbb hozzád. Amapolán van sárga farfény? Ha igen, akkor napnyugta után is mehet a meló :-)

Szép napot!
Sün

Advocatus Diaboli 2011.09.06. 08:19:57

Sárga farfény? Az milyen állat? Lehet, hogy rosszul tudom a HSZ-t, de ilyenről még nem hallottam. Vontatáshoz sárga henger dukál.

Mellesleg, Vili bácsi: Amapola géperejét nem lehetett volna kihasználni? Vagy legalább a boci motorját?

Sün77 2011.09.06. 10:12:39

@Advocatus Diaboli: Elnézést kérek, de igen. Lemaradtál a vontató hajó éjszakai jelzéséről. Bemásolnám az ide vonatkozó passzusokat.

3.09 cikk - Menetben levő vontatott karaván éjszakai jelzései

1. A vontatott karaván élén haladó géphajónak, továbbá a másik géphajó, tolt karaván vagy mellévett alakzat előtt haladó kisegítő géphajónak viselnie kell:

a) a hajó mellső részén, a hajó hossztengelyében egymás felett egymástól kb. 1 m távolságban elhelyezett két árbocfényt. A felső jelzőfényt a 3.08 cikk 1. a) pontja szerint; az alsó fényt az oldalfények felett, lehetőleg 1 m-rel magasabban kell elhelyezni;

b) a 3.08 cikk 1. b) pontja szerinti oldalfényeket;

c) a fehér farfény helyett a hajó hossztengelyében és elegendő magasságban levő sárga farfényt, hogy az jól látható legyen a hajót követő vontatott karavánról vagy géphajóról, tolt karavánról, illetve mellévett alakzatról, amely előtt a kisegítő géphajó halad.

Szép napot!
Jó munkát!

Sün

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.09.07. 01:12:00

@Advocatus Diaboli: Hát azért Amapola nem arra való, hogy ilyen vasakat taszigáljak vele a vízen. Meg amikor ki kell ugrani a partra kötelet húzni az a bocinál egyszerű, csak megköti az ember egy madzaggal a sólyánál, kiugrik és már húzza is a kötelet a parton futva amit addig a vízen vonszolt, de a hajót csak úgy otthagyni lifegve? Arról nem is beszélve, hogy nem lehet belőle kiugrani a sólyára, mert előtte 5 méterrel megfeneklik a betonon. Na nem. Ma megállapítottuk a fiúkkal, hogy ilyet soha többet nem csinálunk. Ha azt akarja az "ÁM", hogy kijöjjön egy ilyen macerás ponton a vízből, küldjön még két embert és áldozzon a búvárok rocsójára mondjuk 8732 forintot benzinre. Amúgy még mindig folyik a víz az úszótagokból, olyan a feneke mint a szita, ha egy órát várunk még miután lekínlódtuk a partról, ott süllyed el. Az elvékonyodott lemez attól, hogy felült a partra kilyukadt vagy féltucat helyen, nem is azért volt nehéz lehúzni a partról, mert lement a víz, hanem mert ő is lement a víz után a fenékre pihenni. Marha nagy szerencséje volt a Mahartnak, hogy nem kint a nagydunán roppant meg a lemez, mert ha ott elsüllyed a mederben, benne lettek volna az újságokban.
süti beállítások módosítása