Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Hétfő

2011.06.20. 21:44 :: A Tengerész

 Kész a baloldali üzemanyagtank elzárója. És MŰKÖDIK. A jobboldali is elő van (lesz) készítve, de nem sürgős, mert az a tank egyelőre üres és egyelőre az is marad. (megvárom amíg lemegy az üzemanyag ára :))) Elnézést a homályos képekért, de ha vakuztam az egész befénylett és nem lehetett látni semmit, vaku nélkül meg az egy szál gépházi lámpánál hosszú időt kellett exponálni közben beremegett a kezem, pedig még a mennyezeten is támasztottam lábbal.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr213001436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mihalik Péter 2011.06.21. 09:16:44

A rajz alapján teljesen egyértelmű a dolog számomra.A fotókon viszont nehéz elképzelni, hogy mi hol van, de gondolom a helyszínen sokkal jobban átlátható az egész mechanizmus. Más: Már régebben volt a DOQ Chanelen egy műsor a luxus yachtokról, amit felvettem és néha napján megnézem...hát, mit mondjak: nem sokban különböznek a régebbi hajókon található technikai megoldások, mint amit, "mi hajósok" tudunk alkotni, csak feltételezem, hogy az árak nem egyformák. A végeredmény ugyan az: a végén úgyis hajózni fogunk!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.06.21. 09:47:18

@Mihalik Péter: Többen kérdezték miért csinálok ilyen bonyolult megoldást ahelyett, hogy beraknék egy mágnesszelepet amit könnyű távvezérelni, termosztáttal működtetni. Nos (tengerihajó elektrikus múltam kapcsán)túl jól ismerem a villanyt ahhoz, hogy bízzak benne. Először mindig a villany szarik be a hajón, aztán a hidraulika, és csak aztán a mechanika. (A végén meg az ember.)

Mihalik Péter 2011.06.21. 09:51:57

@A Tengerész: Pontosan így van, ezt elmondhatom én is saját tapasztalataim miatt... Például, nekem tavaly az édesvíztartály szivattyújának a biztosítéka folyamatosan leoldott, már nem láttam a pipától a dolog miatt, aztán kiderült, hogy a szivattyú szűrője teljesen el volt tömődve (erre gondolni se gondoltam, lévén vadi újak a tartályok). És ami a legérdekesebb volt, hogy homokot találtam benne. Hogy az hogy került oda, rejtély a számomra, mert víztankoláskor rendszeresen használok vízszűrőt is.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.06.21. 20:49:03

@Mihalik Péter: Nono. Ez nem hiba volt. Sőt! A védelem tudta a dolgát. Ha nem működött volna, akkor esetleg a motor égett volna le. Így előbb utóbb rájöttél a hiba okára és kitisztítottad a szűrőt, ezzel megmenekültél egy nagyobb bajtól. Én arról beszélek, amikor beázik, testzárlatos lesz, kontakthibás lesz valami, pedig mindent megteszek, hogy ne történjen meg ilyesmi és mégis. Arról nem is beszélve, hogy modern korunkban minden tele van javíthatatlan elektronokával, példa rá az autó. Az én 31 éves WV-mat még lehet javítani csavarhúzóval, villáskulccsal, kombináltfogóval, a maiakat csak computerral. Az meg csak a szervizben van, rárakják, 2567-es hibát jelez, megnézik az irkát, kidobnak egy műanyag kockát, amiből 23 drót lóg ki, betesznek egy másikat, mehetsz is, csak előtte fizess 167000-et! Egy Ford Transit kisteherautójuk volt itt korábban az asztalosoknak. Mondjuk fut belőle az országban néhányezer (néhány tízezer?). Leállt. Vitték a szerelőhöz. "Öcsém, semmi gond, holnaputánra jöhetsz érte"! Egy hónapig keresték a hibáját a márkaszervizben!. Már mindent kicseréltek rajta, ami gyanús volt, mégis mindig leállt. Újabb és újabb specialisták próbálkoztak vele, mindig azt mondták, holnaputánra kész, de aztán mégse. Közbe meg kellett bérelniük egy másikat, mert a meló meg nem állhatott.

Mihalik Péter 2011.06.22. 09:03:13

@A Tengerész: Ismerős a dolog: mivel van egy kamion szervizem, mesélhetnék dolgokat... most pl. egy FH 12-es Volvo-val nem tudjuk mi van, számítógép ide-vagy oda. A hibakódokat írja, bármit is teszünk az ügy érdekében és cserélgetjük rajta a kütyüket, csak nem lesz tökéletes a dolog...Megjegyzem, hogy én is sokkal jobban szeretem az átlátható technikákat, amit józan paraszti ésszel le lehet követni, de sajnos a mai világban a gyártók érdeke nem ezt diktálja, mert ma az alkatrész ellátásban van az üzlet és nem első sorban a kész termék értékesítésben. A régi jó dolgok egyre jobban eltűnnek, bár pár éve mintha kezdene éledni a régi dolgok iránti nagyobb érdeklődés.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.06.22. 12:28:56

@Mihalik Péter: " A régi jó dolgok egyre jobban eltűnnek, bár pár éve mintha kezdene éledni a régi dolgok iránti nagyobb érdeklődés."
IGEN! Pl a guesshermuff.blogspot.com/?zx=e1e886cfb54d3e8 weboldalon is feljött már másodiknak a régi jó természetes...nem ez "modern" szúrós borotvált pedofil...pfujj, mit a lőtt seb!
süti beállítások módosítása