Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szerda.

2011.04.27. 09:13 :: A Tengerész

 Kis olvasnivaló délelőttre. http://realzoldek.hu/velemenyek/2011/04/26/europai-duna-regio-strategiahoz-adalekok-folyo-volgyek-komplex-hasznositasa-europaban/#more-1857

http://realzoldek.hu/velemenyek/2010/03/26/czako-gabor-iro-bunteteset-mersekelni-javasolja-a-realis-zoldek-klub/

Végre folytattam a navigációs lámpák felszerelését. Az oldalfények ugye 112,5 fokos szögben világítanak a hajó hossztengelyétől jobbra és balra. Na ez a probléma a felerősítésnél, mert itt aztán sehol nem lehet merőlegest, párhuzamost állítani, mérni, a gunwale szegély ívelt befelé is, fölfelé is, és  hogy ráadásul félfokos pontossággal beállítható lenne, azt kizártnak tartom, hogy ember meg tudja csinálni akár profi hajógyári körülmények közt is, de mindenféle lécekkel, meg mérőszalaggal megtettem amire képes voltam. Ez a bizonyos fa kaszni persze majd ha feláll a főárboc, akkor a klasszikus megoldásnak megfelelően felkerül a vantnikra, de most amíg Amapola "motorcsónakként" működik, a vantnik bekötőszemeihez (melyek egyúttal daruzófülek is) lesz rögzítve.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr872858617

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sün77 2011.04.27. 22:26:26

Tudod Te Tengerész, hogy hányszor fogod emlegetni annak a jókezű, körültekintő és alapos hajóépítőnek a felmenőit, akik a nav. fényeket a terelőlemezeikkel együtt odabiggyesztette lábfejmagasságba a gunwale tetejére?

Én tudom.
És ha már nem lesz épp bőr a bokádon, jusson eszedbe Tengerész! Én szóltam. (Utánad szabadon)

Szép napot!
Sün

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.04.28. 01:14:46

@Sün77: Nem rossz, nem rossz. De. Ha alaposabban megnézed a felső képet ott van alatta egy fehér "tuskó", az a fekáliatank deck ürítő csonkja. Annak a vonalából nem igazán lóg ki. És abba idáig egyszer se rúgtam bele, tehát ebbe se fogok. Valahogy nem esik útba. Nagyon valószínű, hogy azért, mert a bikák és a deckre hegesztett szemek, amikbe a puffereket, meg majdan a fockshott csigákat kötöm, is ebben a vonalban sorakoznak. Tehát "benne van a lábamban", hogy a deck külső részén nem szabad járkálni. Kifelé nem akartam tenni, mert ha magasabb part mellé állok és pont ott nincs puffer, benyom(hat)ná a lámpát.
süti beállítások módosítása