Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Kedd.

2011.04.26. 20:54 :: A Tengerész

   Nem kezdtem semmi komolyba, mert ijesztgetett a rádió az esőkkel és baromi macerás ha kiköltözöm a deckre a rengeteg cuccal, szerszámmal és aztán rákezd az eső. Így hát csak vakarásztam az egyik mentőgyűrűről a festéket,

 azt könnyű abbahagyni. Na ehhez képest egész jó idő volt, még "J" is kijött hajmosás után a napra hajat szárítani a friss szellőben, kellemesebb mint a villanyhajszárító.

 

Más. Ma hallgatom a rádióban, hogy két, még a második világháborúban a hídrobbantás során elsüllyedt uszályt emelnek ki a Margit híd alól. Na a "mi búváraink" ( http://www.szokoar.hu/ ) a "Szücsiék" dolgoznak ott, mindjárt átmentem a Vigh Janihoz érdeklődni, hogy is mennek a dolgok, mesélte, hogy nem egy egyszerű a manőver, persze sejtettem, képzeljetek el két, az iszapba süllyedt alaposan roncsolódott, plusz szétrozsdásodott hajót, amire ráestek a híddarabok ezeket kimosták a szutyokból, a Clark Ádám (úszódaru, a gépésze szintén cimbora, könyvvevőm volt) emeli,  szakad darabokra miközben  odalent a búvárok kötöznek és arra is nagyon  vigyázni kell, hogy az erős sodrásban be ne kerüljenek a roncsok közé. Ja és a láthatóság 20cm. Szóval aki úgy gondolja, hogy a búvárkodás valami romantikus dolog az ezt gondolja végig. És ez még a szebb melók közé tartozik, mert a CS M-nek szennyvíz műtárgyak vízalatti (vizalatti? szaralatti) karbantartását végzik folyamatosan.

Mégegy más. Működik a Kisember blogja. http://vizizene.blog.hu/

 

 

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr1002857689

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

abraxas 2011.04.27. 09:37:53

Szia Tengerész!

Tudom, hogy még nem tartasz a boci készítésnél, de találtam Neked egy ígéretes jelöltet.
Van egy jó kis blog is a témában:
nutshellpram.blogspot.com/search?updated-max=2009-10-03T17%3A00%3A00-04%3A00&max-results=7

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.04.27. 20:48:48

@abraxas: A cadetra hasonlít egy kicsit a vágott orrával. Lehet, hogy legegyszerűbb lenne építenem egy optimistet. De én valami ilyesmire vágyom. en.wikipedia.org/wiki/File:Dinghy.jpg

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2011.04.28. 00:10:46

@A Tengerész: Igaz, hogy nem olyan szép vonalú, mint az általad vágyott dingi, de egyszerű (és olcsó!) megépíteni, evezhető/motorozható/vitorlázható: www.mindspring.com/~jmbell/blondie.htm
Épp egy ilyet építek. (Már 80%-ban kész van...:) ) Ha lesz kis időm, felteszem ennek az építési leírását is a web-lapra.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.04.28. 01:01:23

@sanyi65: Na ez már közelít. Valami ilyesmi lesz amivel próbálkozni fogok, ha rászánom magam. Érdekel az építéssel kapcsolatos tapasztalatod, szívesen meg is nézném.

abraxas 2011.04.28. 08:40:02

@A Tengerész: Most már jobban értem mire vágysz, majd ez irányban kutakodom :o)

A metszett orrú változatokat azért gondoltam (merőben elméleti alapon) alkalmasabb tendernek, mert a kilépés, és a hajóhoz állás terén egyel több szabadságfokkal rendelkeznek. De ha valaki megérti az ideálok hatalmát, az én vagyok! ;o)

Más: építés témában ajánlom figyelmedbe Red Barn videónaplóját:
www.youtube.com/user/redbarnboats
Ő valami nagyon hasonló hajót tervezett és épített, mint amit Te szeretnél. Érdemes végignézni, bár kissé sokat magyaráz :o)
Próbavideó:
<iframe width="425" height="349" src="http://www.youtube.com/embed/Z8XfJiHzcFY" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Ha nem sikerült, bocs :o/

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.04.28. 23:57:14

@abraxas: Valóban sokat. De ez a "finger joint" nagyon tetszik. Ha rászánom magam, hogy rétegelt lemezből építek valamit, szükségem lesz rá. A próbavideo az nem műxik.

abraxas 2011.04.29. 08:21:15

@A Tengerész: Ami nekem sokat segített (volna!) az két dolog:
1. az összefércelt panelek nehezen akartak összeigazodni ott, ahol kisebb volt az általuk bezárt szög. A fickó által mutatott csavaros alátétes összefogatás sok kínlódástól megmentett volna :o/
A másik a helyes gélezés módszertana, de ez -velem ellentétben- Neked gondolom nem újság :o)

Itt van a pasinak egy csomó terve:
www.duckworksbbs.com/plans/messer/index.htm
Itt meg még több :o)
www.duckworksbbs.com/plans.htm

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.04.29. 21:32:11

@abraxas: Meg fogom nézni mindegyiket hatodika után, merthogy lejárt a havi 3GB-om és ilyenkor tetű lesz a netem, csak mailezni, meg blogot írni tudok, azt is csak lassan. Jövő télen gondoltam egy bociépítő projektet indítani bent a fűtött műhelyben.

laszló 2011.04.30. 10:43:28

Látva..olvasva..életed jelen szakaszát,nem hiszem, hogy más terveire volnál rászorulva.Az viszont tény, hogy egyes ötleteket
fogásokat érdemes megfigyelni.
Egyébként Dory jellegű csónakra még nem gondoltál, megfelelő méretben bármely kikötőben megállja a helyét.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.05.01. 07:55:54

@laszló: A doryról a Slocumé jut eszembe, amiről a mosónője azt hitte, hogy mosóteknő. A dory azért nem jó, mert vitorlázni is akarok vele. Tehát egy swertes evezős boci kell, ami ráadásul stabil erős és könnyű.

abraxas 2011.05.01. 13:50:36

Most hogy "sailing dory"-t kerestem rájöttem: Azért is jó a duckwork-öt böngészni, mert vidám perceket is szerez :o)

laszló 2011.05.01. 17:50:36

@abraxas: Ha-ha...ez zsír...
A párom futógép helyett ilyet kér szülinapra....

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2011.05.01. 20:55:55

@A Tengerész:
Elküldtem Neked az e-mail címedre a Blondie 8-as építéséről az anyagot. Remélem,ki tudod majd tömöríteni! (18MB...:) ) Benne van a komplett terv,mert ez ingyenes! Amúgy, amikor megrendeltem a Stevenson's project-től a hajóm terveit, minden további nélkül 2 hét alatt megjött! (USA-ból)

Amúgy az a taposós csónak brutális!!!!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.05.02. 00:22:33

@abraxas: Érdekes ez a taposós hajtás, azt hittem valami hajócsavar, de látom, hogy sokkal ötletesebb. Más kérdés, hogy ha így kell hajtani, hogy fér el benne az a két felnőtt ember, amit ír a befogadóképességről? Amúgy a vitorlás változat azt bizonyítja, hogy "ha van szél a szénakazal is megindul". Szóval tág az alkotói fantázia, ha hajóról van szó, ez már látszik. A számomra kívánatos méret a 8-10 láb közötti hossz, széles lapos fenékkel, hogy stabil legyen. Valamint ha rászánom magam az építésre a gumicsónakműhelyben csináltatok a Ferivel hozzá egy olyan felfújható hurkát, amit a Pardy bociján láttam, hogy körbe rá lehet erősíteni, ez rendkívüli mértékben megnöveli a stabilitást vitorlázásnál, gyakorlatilag ki lehet állni a dingi peremére.
süti beállítások módosítása