Süt a nap, süvít a szél, hideg van, kinti munka elnapolva. Ráadásul délutánra futó záporokat hoztak a bőjti szelek. A cockpitban a műszerpulton még mindig nem működött a Raymarine Bidata műszer. Télen arra fogtam, hogy "hidege van" az LCD kijelzőnek, de ez mostmár nem áll. Kibontottam rosszat sejtve, de hálistennek csak egy csatlakozó csúszott ki, visszadugtam és kikönnyítettem a kábelt, hogy a súlya ne húzza ki mégegyszer. Aztán kipakoltam a hálókabinban a "J" ágya alatti tárolót és folytattam a kipufogócső hőszigetelésének befejezését, amit a tél beálltával a hideg miatt hagytam abba. A csövet ISOLIT kőzetgyapot veszi körül, de ezt az ágy alatti padlódeszka alatt egy kemény hablemez takarja, ezt szabtam most be és ragasztottam oda a helyére és még PUR habbal is rögzítettem. Holnap a túloldalról még betömködök egy adag ISOLITot, ez nagyon utálatos meló, fel kell vegyek porálarcot, mert rettenetesen fullaszt a pora, de ha egyszer végre letakarom légmentesen, azt remélem, hogy az én életemben többet nem kell hozzányúlni. Ezután végre beállhat a tárolórend a hálóban az ágy és a bejárati lépcső alatt, megszűnik a baromi kupleráj, ami azért is fontos, mert már nagyon szeretnék visszaköltözni a hálóba aludni, előbb utóbb csak vége lesz a fűtési szezonnak, bár erre most rácáfolni látszik az idő, az imént fűtöttem be a kályhába ma másodszor. A tél elején az ágy alatti nyílásig elvezetett kéteres vezetéket kivezettem a cockpitba, erre fogom kötni a hajókürt nyomógombját, merthogy a duda is előírás. Ma azt találtam ki, hogy ki fogom emelni a műszerpult fölé egy méterre az irányváltókart és a gázkart, mert nem tetszik, hogy minden motormanővernél le kell hajolni mélyen a kormánytól, ezzel másodpercekre elveszítve a rálátást a környezetre. Eddig ezt a néhány próbaút során úgy oldottam meg, hogy a lábammal taszigáltam a karokat, de ez nem egy szép és főleg nem biztonságos megoldás. Ha már lesz egy oszlop amin a karok lesznek, akkor a duda nyomógombja is itt lesz kéznél, merthogy idáig nem volt duda és az egyik tavalyi próbaút során is nehéz volt elkerülni, hogy a menetirányuknak háttal eszeveszetten húzó rengeteg evezős közül egy el ne üsse Amapolát.
Szerda.
2011.04.13. 19:07 :: A Tengerész
11 komment
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Sün77 2011.04.13. 21:49:02
Mindig is utáltam az élsportot. Főleg a focit. Nem értem miért költenek rá az adóforintjainkból milliárdokat. Milyen dolog az, hogy a Newyork -i Egyezményben foglaltakkal ellentétben emberkereskedelmet folytatnak és focistákat adnak-vesznek a csapatok euró milliókért. A sport nekem szabadidős, egészséges tevékenység. Az élsport már nem az. Csóringer gyerekeket meg a szülők belekényszerítik, hogy "majd utólag hálás leszel fiam (lányom) Na én nem. Még hobbi szinten sem.
Szép napot!
Sün
IQ_nuku 2011.04.14. 05:49:32
Nálunk egy kicsi, olyan 12 év körüli kajakos gyerek nellett mentek el úgy, hogy hátbavágták az evezőjükkel. A kiskölök beborult. Ezek meg meg sem álltak. De még az edzőjük sem, aki motorcsónakkal ment az evezősök után........
Gyereknek az egész háta lila volt, olyat csapott az evező.
A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.04.14. 08:22:33
Mihalik Péter 2011.04.14. 09:46:45
IQ_nuku 2011.04.14. 10:28:56
temtom 2011.04.14. 19:37:54
A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.04.14. 21:08:40
IQ_nuku 2011.04.14. 21:38:14
HSZ 11.01 cikk
12.Vízi sporteszközzel éjszaka, továbbá korlátozott látási viszonyok között (ha a látótávolság 1000 m alá
csökken) tilos közlekedni.
A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.04.14. 22:20:21
IQ_nuku 2011.04.15. 06:11:10
Jah, ha így gondolod, akkor igen :)
De azért egy evezős (sportoló) akikről korábban beszéltünk, vagy egy kajakos nem fog elemlámpát és mentőmellényt cipelni magával. Meg igen, az emberek elég lazán veszik a HSZ-t ...is
A vízirendőrökről meg ne beszéljünk, elég érdekesek itt a Kis-Dunán... (persze lehet, hogy máshol is, de azt nem tudom).