Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szerda.

2011.04.13. 19:07 :: A Tengerész

 Süt a nap, süvít a szél, hideg van, kinti munka elnapolva. Ráadásul délutánra futó záporokat hoztak a bőjti szelek. A cockpitban a műszerpulton még mindig nem működött a Raymarine Bidata műszer. Télen arra fogtam, hogy "hidege van" az LCD kijelzőnek, de ez mostmár nem áll. Kibontottam rosszat sejtve, de hálistennek csak egy csatlakozó csúszott ki, visszadugtam és kikönnyítettem a kábelt, hogy a súlya ne húzza ki mégegyszer. Aztán kipakoltam a hálókabinban a "J" ágya alatti tárolót és folytattam a kipufogócső hőszigetelésének befejezését, amit a tél beálltával a hideg  miatt hagytam abba. A csövet ISOLIT kőzetgyapot veszi körül, de ezt az ágy alatti padlódeszka alatt egy kemény hablemez takarja, ezt szabtam most be és ragasztottam oda a helyére és még PUR habbal is rögzítettem. Holnap a túloldalról még betömködök egy adag ISOLITot, ez nagyon utálatos meló, fel kell vegyek porálarcot, mert rettenetesen fullaszt a pora, de ha egyszer végre letakarom légmentesen, azt remélem, hogy az én életemben többet nem kell hozzányúlni. Ezután végre beállhat a tárolórend a hálóban az ágy és a bejárati lépcső alatt, megszűnik a baromi kupleráj, ami azért is fontos, mert már nagyon szeretnék visszaköltözni a hálóba aludni, előbb utóbb csak vége lesz a fűtési szezonnak, bár erre most rácáfolni látszik az idő, az imént fűtöttem be a kályhába ma másodszor. A tél elején az ágy alatti nyílásig elvezetett kéteres vezetéket kivezettem a cockpitba, erre fogom kötni  a hajókürt nyomógombját, merthogy a duda is előírás. Ma azt találtam ki, hogy ki fogom emelni a műszerpult fölé egy méterre az irányváltókart és a gázkart, mert nem tetszik, hogy minden motormanővernél le kell hajolni mélyen a kormánytól, ezzel másodpercekre elveszítve a rálátást a környezetre. Eddig ezt a néhány próbaút során úgy oldottam meg, hogy a lábammal taszigáltam a karokat, de ez nem egy szép és főleg nem biztonságos megoldás. Ha már lesz egy oszlop amin a karok lesznek, akkor a duda nyomógombja is itt lesz kéznél, merthogy idáig nem volt duda és az egyik tavalyi próbaút során is nehéz volt elkerülni, hogy a menetirányuknak háttal eszeveszetten húzó rengeteg evezős közül egy el ne üsse Amapolát.

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr852823855

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sün77 2011.04.13. 21:49:02

Ezekkel a háttal evezősökkel, kielboat-osokkal, szkiffesekkel egyszer nekem is meggyűlt a bajom. Túrakenuval lapátoltam és néztem előre, jobbra, balra. Egyszer csak hátulról, kicsit balról belémtrafált egy 4-es kielboat. Persze borultunk a kenuval, és mikor feljöttem a víz alól, még megfejeltem egy evezőjüket is. Azonnal továbbhúztak, letojva, hogy mi van velünk. Lehet, hogy ők az olimpikonok én meg csak egy Duna-parti kis csávó voltam, de a jó hajóstól elvárható viselkedésről fingjuk se volt.

Mindig is utáltam az élsportot. Főleg a focit. Nem értem miért költenek rá az adóforintjainkból milliárdokat. Milyen dolog az, hogy a Newyork -i Egyezményben foglaltakkal ellentétben emberkereskedelmet folytatnak és focistákat adnak-vesznek a csapatok euró milliókért. A sport nekem szabadidős, egészséges tevékenység. Az élsport már nem az. Csóringer gyerekeket meg a szülők belekényszerítik, hogy "majd utólag hálás leszel fiam (lányom) Na én nem. Még hobbi szinten sem.

Szép napot!
Sün

IQ_nuku 2011.04.14. 05:49:32

Akkor az evezősök mind parasztok.
Nálunk egy kicsi, olyan 12 év körüli kajakos gyerek nellett mentek el úgy, hogy hátbavágták az evezőjükkel. A kiskölök beborult. Ezek meg meg sem álltak. De még az edzőjük sem, aki motorcsónakkal ment az evezősök után........
Gyereknek az egész háta lila volt, olyat csapott az evező.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.04.14. 08:22:33

@IQ_nuku: Hüm. Nem szívesen ítélek generálisan, de lehet benne valami. Amikor itt a pontonokat rendezgették ki kellett álljunk horgonyra addig, nagyjából vízközépre. Fényes nappal egy szkifes nekiment Amapolának az egyik evezőjével végigkaristolva a hajó oldalát és olyan értetlenül, hülyén nézett, amikor Judit reklamált (én a parton voltam). Este a korom sötétben is eveznek, minden világítás nélkül.

Mihalik Péter 2011.04.14. 09:46:45

@Sün77: Az evezést, mint sportot valóban versenynek lehet nevezni, ellentétben a szubjektív megítélésű( bírák által vezetett) sportokkal vagy versenyekkel szemben... ezek sport teljesítményre épülő üzleti tevékenységek..pl. mint a foci, ökölvívás stb. Én csak azt tartom normális versenynek, amit nem emberek ítélnek meg a saját érzékszerveik által, hanem csak azt, ami mérhető mennyiségek összegzésével lehet megítélni. Na most ezek után nem csoda, ha egy rossz bírói döntés miatt a nézők között kirobban a botrány,van alkalom "háborúzni egymással" kinek volt igaza...ez nagyszerű üzleti lehetőség egyébként...

IQ_nuku 2011.04.14. 10:28:56

@A Tengerész: Pedig mint tudjuk, sötétedés után tilos kajakozni, evezni....

temtom 2011.04.14. 19:37:54

@Mihalik Péter: Na, pontosan ezért utálom a műkorcsolyát. Idegesít. Mondhatnám, hogy a tornát is -ugyanezen okból- de ez nem igaz. A torna versenyeket szeretem nézni. Csodálom a tornászokat. Fantasztikus dolgokat tudnak, élvezetes a látvány. Sajnos pontozásos sportág... nincs mit tenni. :)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.04.14. 21:08:40

@IQ_nuku: Hüm..szerintem nem tilos, csak a HSz szerint egy fehér fényt kell viselni. De hát amikor este a múltkor elmotorcsónakáztam megnézni, hogy milyen messzire világít el a pozíciós lámpám, onnan vettem észre őket, hogy a fejlámpám fényében visszasziporkázott az egyik evezős legény sapkáján a fényvisszaverő csík.

IQ_nuku 2011.04.14. 21:38:14

@A Tengerész:
HSZ 11.01 cikk
12.Vízi sporteszközzel éjszaka, továbbá korlátozott látási viszonyok között (ha a látótávolság 1000 m alá
csökken) tilos közlekedni.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.04.14. 22:20:21

@IQ_nuku: Igaz. Ha a sporteszköz kategóriát választjuk....de itt szerintem a jogszabály ad választási lehetőséget, mert ha a kajakot (szkifet, kielboatot,stb) nem vizi sporteszköznek nevezzük, hanem csónaknak, merthogy a 9.o1 f pontba simán besorolható az összes. Persze akkor kell belerakni mindazt amit csónakra előír a HSz. És láttam indiánkenusokat, meg túrakajakosokat, akiknek meg is volt minden ilyenjük és szerintem rendben is van a dolog. Végülis ez egy mentőmellényt, meg egy elemlámpát jelent. (Bár a horgony is kötelező, de szerintem nincs az az elvetemült vizirendőr aki egy kajakban horgonyt keresne.)Amúgy érdekes, hogy itt a Dunán milyen lazák a népek. Balatonon is így volt valaha, aztán a sorozatos strandon vízbefúlások nyomán a sajtó rettenetesen feltupírozta a valóban meglévő hülyeséget (mert nem tudom másképpen nevezni, amikor egy családapa kimegy vizibiciklizni az úszni nem tudó gyerekével feleségével a 2,50-es vízbe viharjelzésnél), és berágtak a rendőrök a sok b@szogatás nyomán és elkezdtek büntetni. Pl Siófokon megbüntettek egy horgászt, mert a tökigérő vízben blinkerezett délben, és nem volt elemlámpa a csónakjában. Nekem a Balaton után felüdülés ez a szabadság ami itt van.

IQ_nuku 2011.04.15. 06:11:10

@A Tengerész:
Jah, ha így gondolod, akkor igen :)
De azért egy evezős (sportoló) akikről korábban beszéltünk, vagy egy kajakos nem fog elemlámpát és mentőmellényt cipelni magával. Meg igen, az emberek elég lazán veszik a HSZ-t ...is
A vízirendőrökről meg ne beszéljünk, elég érdekesek itt a Kis-Dunán... (persze lehet, hogy máshol is, de azt nem tudom).

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.04.15. 21:42:41

@IQ_nuku: Különben is; ne fessük a (vizi)rendőrt a falra!
süti beállítások módosítása