Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Csütörtök.

2011.03.24. 07:03 :: A Tengerész

 "J" nek ma van a szülinapja. ) 9 órakor született, szóval nemsokára "idő" van. Azt mondta nem írhatom meg hányadik, de a napokban amikor valakinek mondtam, hogy nemsokára lesz a szülinapja azt is mondtam hogy hányadik és eggyel többet mondtam, mint amennyi valójában, mert fogalmam se volt igazából hány éves az én drágám. És mégcsak ki se javított, hogy öregítem!! Ő is tudja, hogy képtelen vagyok a számokat megjegyezni. A múlkor  azon is gondolkodnom kellett egy pillanatig, hogy én hány éves is vagyok....Na indulok a dolgozóba, alakul az időjárás!

19:02 Juditka köszöni szépen a jókívánságokat! Én is köszönöm szépen a jókívánságokat. Silvermoonnak gratulálunk és neki is minden jót és kevesebb hajólyukadást, meg több dollárt kívánunk, hogy legyen miből hajóznia és egyáltalán mindenkinek mindent kívánunk, amit csak szeretne!!

Felszereltem a felülvilágító ablakok nyitó szerkezeteit, amiken már napok óta dolgozok. Így néznek ki nyitva 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

és csukva.

 

Az imént a Toldy Mikivel nosztalgiáztunk Emailben, hogy hogy is volt az, amikor házat építettünk sziklás alapon. Olyan jól leírtam neki, hogy ide is bekopyzom, ha netán valakit érdekel, hogy kezdtem el egyedül egy házat felépíteni Balatonon, amit 12 év alatt fal is építettem, szóval nekem nem ez a hajó az első szólóteljesítményem.

 

Jött a lengyel Poclain a Warinsky tulajdonosa, megnézte a helyszínt kiköbözte, hogy mekkora gödör kell, ennek alapján megállapodtunk a munkadíjban, meg hogy mikor jön a géppel az embere. Gondolom kiszámította azt is, hogy kb mennyi idő alatt végez, aztán még aznapra biztos bevállalt valamit a környéken. Na a megbeszélt időben jött az embere, a nagy kanál volt a gépen. Mondom kis kanalat nem hozott? Mert ezzel elég nehéz lesz. Aszongya azt nem szokták használni, csak árokhoz. Na jól van gondoltam ti tudjátok, én nem pofázok bele. Nekikezdett, hát csak ugrál, meg karistol a sziklákon a szerszáma. Vakarja a fejét az ember, ejtegeti a kanalat, tördeli, valahogy csak megbontotta, de  iszonyatos kínlódás volt a kanál hegyeivel kapirgálni, markolászni. Na délben jön ám az autójával idegesen a főnöke, hogy miafene van már, ott kéne lennie a másik munkahelyen. Elképedve látja, hogy a gödör csak félig van kész. Lezavarta az emberét a gépről és ő ugrott neki. Kétségtelen ügyesebb volt, de csodákat ő se tudott tenni, bőven délután volt, mire végzett.  Aztán elkezdett rinyálni, hogy hát ez sokkal több munka volt, mint amire számított és amit megbeszéltünk. Mondom sajnálom, 8000-ben maradtunk, csak ennyi pénz van nálam, kénytelen lesz beérni ennyivel. A  sziklák nagyját  10 kilós "népszava" kalapáccsal összetörtem, hogy valahogy egyáltalán mozdítani tudjam és abból falaztam fel a pincét, meg a kerítést. Az is érdekes volt a tördelés. Ugye fogalmam se volt, mit kezdjek a 100 kilónál is nehezebb kavicsokkal. Felültem a Riga mopedre és elpöfögtem Vászolyra, megkerestem egy kőművest. Kérdezem, hogy lehet a sziklákat szétvágni. Ilyesmikre gondoltam, hogy lyukakat fúrok beléjük és vas ékeket ütök bele, szóval tudományosan gondolkodtam. A kőműves csak mosolygott. Azt mondta nagy kalapáccsal meg kell üti, de a kő mindig billenjen, mert ha fixen van alátámasztva akkor nem törik. Aztán sose a kalapács fejének pont a közepével, hanem mindig kicsikét  valamelyik felével üssek. Ezt érteni véltem, nyilván nem porrá akarom törni, csak szétrepeszteni. Hazamentem, néztem az első bazi nagy követ jobbról, balról, megmondom őszintén nem nagyon reménykedtem a sikerben. De megütöttem egyszer, kétszer, háromszor, semmi. Valahogy nagyon reménytelennek látszott a dolog. Aztán csak nekiveselkedtem még párszor és egyszercsak megváltozott a szikla hangja az ütéskor. Hoppá, csak nem?? De bizony! A következő csapásnál kettévált a kő és karbidszag  érződött. Na ettől egészen megmámorosodtam és lemészároltam még néhány sziklát. Egyfolytában olyan tíz-tizenkettőt tudtam suhintani, ekkorra fehér pontok kezdtek ugrálni a szemem előtt és le kellett ülni, mert valahogy kifogyott az oxigén is a levegőből. És ha nem ütöttem teljes erőből, az semmit se ért, a kő csak röhögött. Egy idő után annyira ráéreztem a kövek szerkezetére, hogy előre tudtam, hol fog széthasadni, és hogy hova kell üssek, hogy olyan alakja legyen amit szeretnék.  Aztán eltelt tizenvalahány év a kalapács csak állt ott a sufniban, míg egyszer beszorult a baltám a tuskóba és se té, se tova. Na mondom rácsapok a kalapácsommal, akkor biztos szétreped a fa. Hát...mit mondjak a fehér pontok és az oxigénhiány már a harmadik, negyedik csapás után megjelentek. Hogy mitől lett ennyivel nehezebb egy kalapács csak úgy álltómagában a fal mellett? Érthetetlen...
 
Ma délelőtt munka közben hallgatom a Fiala valami hihetetlenül professzionális riportját(ezekért érdemes elviselni a gyakori ámokfutásait)  Dutkó Andrással, azzal a térképész, tudós emberrel, aki a földrajzi név bizottság elnöke volt, mielőtt arra vetemedett volna, hogy a bizottsági tagjaival egyetemben valami 19:1 arányban leszavazza a kormány javaslatát a ferihegyi reptér új nevének szórendje vonatkozásában. (Tehát félreértés ne messék, nem azt helytelenítették, hogy Liszt Ferencről legyen elnevezve, csak a kormány által javasolt mondat szórendjén változtattak volna!) Na úgy vágták ki a bizottságával együtt, mint a taknyot a pozíciójából és a tagok közül hármat az állásából is. Az új, gondolom a kormány igényei szerint megalakuló bizottságnak rengeteg lesz a dolga, pl emlékszem, ahol sárkányrepülőként az első siklásaimat tettem, azt a helyet a Hármashatárhegyen úgy hívták, hogy Vöröskővára. Nos ezt azonnal át kell keresztelni Narancskővárára! És a Pilisvörösvár, meg a Veresegyháza is nagyon nem jól van! Érteni vélem a nemzeti együttműködés modelljét. Aki nem működik együtt gondolkodás nélkül a Fidesszel az megszívja. Lehet, hogy a nyelvész professzorok is megkapják az ultimátumot a helyesírás szabályainak a köztársaság elnökének szokásaihoz való igazításához. És aki nem narancsillatút fingik állami állásban, na az is megnézheti magát!

 

 

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr482767045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IQ_nuku 2011.03.24. 07:28:35

Isten éltesse nagyon sokáig "J"-t!
Ezt neki küldöm:
mesimages777.m.e.pic.centerblog.net/dn53lerp.jpg

Sün77 2011.03.24. 08:52:28

Juditka!

Boldog születésnapot és hajózásban gazdag életévet kívánunk!

Süncsalád

pernahajder Campbell 2011.03.24. 10:31:08

"J"-nek nagyon boldog születésnapot kívánok!

beho 2011.03.24. 10:55:03

Legyen boldog a születésnap, de az összes többi is!

silvermoon 2011.03.24. 14:04:42

Boldog szulinapot kivanok J-nek es a fiamnak is aki Vele egy napon szuletett! MAgamnak meg boldog nevnapot. Szoval szep ez a nap !!!! 2 nevem van, Gabor es Tamas. 2 fiam van mind a ketto a nevnapjaim egyiken szulettet. MArc.24, es dec.19.Fura nem?
Megegyszer BOLDOG SZULINAPOT J !!!!

temtom 2011.03.24. 18:03:09

Isten éltessen, Kedves Juditka!

Isten éltessen "silvermoon" Gábor.

(Pontosítok kicsit, vagy talán inkább akadékoskodom:
Tamás névnapok: december 21 és 29, valamint március 7.)

silvermoon 2011.03.24. 21:15:02

@temtom: Dec 29. tamas nap kisebbik fiam szulinapja, marcius 7 unokam szulinapja, merc 24 nagyfiam szulinapja. Jatszik az elet...

silvermoon 2011.03.24. 21:20:03

Szuper jo ez a teto ablak !!!! En is tegnap sikaltam egy at latszo plexi darabot amit nem tudom miert ugy be ragasztottak valami hulye papirral, h forro vizben is vagy masfel orat kelett sikalni mire lejott. Ezt szeretnem en is a haloszoba tetoablakara szerelni, hogy lassam a holdat s a csillagokat ejjelente. JAh es koszonom a jokivansagokat. Nekem azert nem lessz ilyen szuper az ablakom...

beho 2011.03.24. 21:51:39

csak a kormány által javasolt mondat szórendjén változtattak volna
én is hallgattam, szájtátva. Remek beszélgetés volt. Pici pontosítás. Azért kellett a szórenden változtatni, hogy a kormány javaslatába beszuszakolják a Ferihegy szót is. Ezt a történelmi hagyományok okán, tehát csakis szakmailag óhajtották. Mint tudjuk itt forradalom lázában égünk, a szakma le van...

halaloszto 2011.03.24. 22:55:01

en boldog szulinapot es nevnapot kivanok mindnekinek!

vajk
-- szuletett marc24.

Kis ember 2011.03.25. 00:03:23

Hogy egy kicsit a hajóépítésről is beszéljünk:

Tengerész!
Nem vered be a fejedet a kiálló kurblikba? Vagy ez valami fel/lehajtható technikával működik?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.03.25. 06:38:47

@Kis ember: 1,90 felett van a legalsó vége is, én vagyok 1,78 és úgy tűnik megálltam a fejlődésben, nem növök már nagyobbra, sőt...Valamint kint van az "elefántcsapás" vonalából, az asztal illetve a konyha pult felett van, szóval ha valami hórihorgas vendég jön az se fogja beverni a fejét.

harpi4 2011.03.25. 12:38:26

Ez tegnap hallatszott el. Nagyon jó a legfelsőbb "szakemberünk" hozzáértése.
"Illés Zoltán azt is kijelentette, hogy mivel Magyarországnak nincsen dunai flottája, ezért az áruszállítás fejlesztése, a magyarországi szakasz átsorolása felsőbb hajózási kategóriába elsősorban a külföldi érdekeket szolgálná. A zöld Duna stratégia azt jelenti, hogy "nem a folyót kell a hajókhoz igazítani, hanem a hajókat a folyóhoz", így a Duna magyarországi szakaszán "nem lesz felesleges mederkotrás, és nem épülnek keresztirányú gátak - tette hozzá Illés Zoltán."
süti beállítások módosítása