Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szerda.

2011.03.23. 20:19 :: A Tengerész

 Mai zenei ajánlatomat tegnap hallottam a Tilos Rádióban. http://indavideo.hu/video/Albertirsa_himnusza Óriási!

Reggel amint 10 fok fölé emelkedett odakint a hőmérséklet belecsaptam a melóba, de aztán a Kisember belassított, megjelentek Denivel a tavalyi vendég hajókutyánkkal, és elpofáztuk a délelőtt nagyját. Azért estére kész lettem az ablaknyitókkal, de a felszerelés holnapra marad.

Kicsit politizálok. A szoci (liberális? olyan hülyeségek ezek a kategóriák, akár a jobb és baloldal, semmi köze semmihez, amiről valamikor szóltak ezek a szavak) sajtó sokat tanult az Orbántól, ki kell valakit pécézni és azt addig ekézni, amíg felfordul. Egy  félreérthető gesztusát, egy szövegkörnyezetéből kiragadott mondatát megragadni és azon át karaktergyilkolni, be egészen a szíve közepéig. Tegnap a NOL ban jelent meg Tamás Ervin cikke, mely egy egész felhőkarcolót épít fel arra a sovány sívóhomokra, amit a Lázár János állítólagos, a szegényeket, a sikerteleneket alázó mondatából esszencionált. Lázárt lehet nem szeretni, bár az egyetlen olyan ember a Fideszben, akinek csillog a szeme, nem látom rajta se azt a fásultságot, se azt a cinikus agresszívitást és főleg nem azt a lassú tekintetet ami a Fidesz vezéreket annyira hasonlóvá teszi a  korakádárkori nómenklatúrához. (Elqrta ezt a bérautó dolgot és  még húzta ameddig lehetett, de aztán volt ereje visszaadni tehát visszakozott, hasonlót a  főnökéről el tud valaki képzelni? A hibát beismerni az én szememben erény.) Már az is szomorúan nevetséges, hogy a támadók azonosítják a pénztelenséget a sikertelenséggel. Azt mutatja, hogy az ostobáknak fogalmuk sincs róla, hogy aki nem ért el semmit az pl. még azt is jelentheti, hogy tehetséges volt, de megrekedt a primitív pénzcsinálási technikáknál, ahelyett, hogy nagy feltaláló, vagy író, vagy színész, vagy filmes lett volna, tehát egy közönséges gazdag sikertelen ember. Én hallottam az eredeti szöveget és az a szöveg ott nagyon a helyén van! Lázárt ezen keresztül támadni azt jelenti, hogy "utállak téged, ezért ki akarlak nyírni, mindegy hogy mivel, ha csak a sámli van a kezem ügyében azzal b@szlak fejbe." Ezt a módszert a Fidesz vezette be és most "szerencsésen" terjed, mint a mustárgáz a lövészárokban. A hatalomból kiszorult pártnak és bértollnokainak számtalan lehetősége lenne rámutatni a tehetségtelen újkeletű "fényes szelek nemzedékének" mohó hatalomhabzsolására, a nekik nem parírozók kirúgdalására, a névváltoztatásokban kimerülő budapesti megújulásra, az ostoba tehetségtelenségükre, de ők abban a fajta faultolásos futballtechnikában bíznak, amivel Orbán megmarkolászta a tökeiket. Nos felidegesített a dolog és kicsit odakommenteltem Tamás Ervin cikke után tegnap reggel amíg a melegedésre vártam, hogy kimehessek a deckre dolgozni. Na este nézem az azóta szépen felszaporodott kommenteket, már megkaptam valamelyik csőlátótól, hogy milyen hülye fideszes vagyok. 

21:54 Juteszembe. Deni kutya hullajtja a téli szőrzetét és nagyon élvezte, amikor "J" kifésülte a kutyagyapjút a bundájából. Nagy halom finom pihe gyűlt össze a fűben, Balázs még kérdezte is, hogy mi legyen vele, de "J" megnyugtatta, hogy elfér ott. Nos estére a Csepregi stégje melletti nagy fán fészkelő dolmányosvarjú  már a felét elhordta kibélelni a fészkét.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr562766090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

silvermoon 2011.03.23. 20:51:39

Tengeresz Baratom ! Helyetted is orulok, h szep vas hajod van.Tortent: Szombat, el ment melettem egy motoros es ugy ereztem a hold anyo ki mosta alollam a vizet.Gondoltam at allok kicsit beljebb a csatornaba. Horgony fel motor ind.elore. A hang arra emlekeztetett mikor a nagyfater kukorica daralojaba kavicsikat szortam, hogy vajon azt is el daralja-e. A hajo nem mozdult semerre. Hogony vissza. A pumpa meg be indult es nem allt meg. Le megyek, hat bokaig vizben vagyok.Sugarban jona a viz befele a propeller alol. Masfel eve festettem az aljat algagatloval. Helyzet: a propelerre ra rakodott anyi sok kagylo mint egy fotball labda. Mikor el inditottam ki daralta a fibergloss hajo aljat. NAgy keservessen csavarok furo es egy daram plexi segelyevel el haritottam a kozvetlen veszelyt. De azert csak foly be a viz. A leg kozelebbi ki emelo hely 8 merfoldre port orange-ban. A hajot a 4 loeros dingivel tolom felfele. plusz kis szelem is volt ki nyitottam a gibb-et. Estere ertem oda senki sehol. Reggel aztan ki emeltuk. Sokan fotoztak nem surun latnak ilyent, jo kis szakalla volt a hajonak es hat a propeller....!! Szereny jovedelmembol egybol el ment 600 dollar. Es kisse megutaltam. talan inkabb bele faradtam mar a tengeri hajozasba.A nyari hajokazas ara el uszott. TAlan itt lenne az ideje be latni sok ez mar nekem. De akit Nem a mozdony fustje, de a tenger szabadsaga meg csapott annak nem konyu mar ki szallni a hinta--ize- hajobol.A muszaly viszont nagyobb ur a viznel is.MA lettem kesz a javitassal es az uj algagatlo festessel. Ki vok mint az a liba nevu szarnyas. Kivanok Neked szebb elmenyeket!!!

silvermoon 2011.03.23. 21:08:24

Jut eszembe: Advocatus Diaboli-nak valaszoltam a keddi iromanyban. Have a nice day !

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.03.23. 21:11:30

@silvermoon: Hallgatni is rossz volt! (szóval olvasni)Őszinte részvétem...

silvermoon 2011.03.23. 21:16:05

Koszonom az egyutterzest kisse tanacstalan vok...

nord47 2011.03.24. 07:48:44

Szia Tengerész!
A politika mocskos, bárki is csinálja! Én voltam képviselő kis városunkban, de az utolsó (jelen)ciklusra már nem jelentkeztem, mert az lett a véleményem, hogy-ahol az emberi tisztesség végetér, ott kezdődik a politika!
Más: Én jól ismertem a Csepregi Gyurit, az öreget, a nagy motorost! Jó versenyző volt!
Él még?
A fia papuccsal indult 28 évvel ezelőtt világbajnoki futamon amit, itt a Dunán rendeztek a Margit és Árpádhíd között a budai ágban. Ne idegeskedj, ez a világ már csak ilyen gágya marad. Nézem, mintha cirkuszban lennék.

nord47 2011.03.24. 07:58:35

Eszembe jutott még valami. Van már 15-éve, hogy a Vass Tibi sorozatban gyártotta Joshua Slocum SPRAY- nevű hajójának testét vasból. Abban a műhelyben dolgozott Dömel Villi is szerkeszőként. Egyszer elmondhatnád a te hajód viszontagságos héj építését is. Érdekes lehetett!
süti beállítások módosítása