Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Csütörtök.

2011.01.20. 18:34 :: A Tengerész

No mostmár működik. Az ablakok felőli oldalon kifeszítettem plusz három ponton, a felülvilágító oldalon meg egy lécet raktam a szélébe, amit egy kampóval beakasztok a felülvilágító fogantyújába amikor már bepakoltam a cihákat. Nos nem azt mondom, hogy a látvány feldobja a szalont, mert nem egy nyerő látványelem a mennyezetre felnyomott ágynemű. De még mindíg sokkal szebb, mint az étkezővé áttranszformált franciaágy egyik felén a nagy rongyhalmaz, amitől ráadásul rendesen körbeülni se lehet az asztalt, ha vendég jön, vagy teljesen hozzáférhetetlen miatta a fekhely alatti tároló rész, továbbá nem lehet felállítással, átforgatással kiszellőzteti a bepárásodott matracpárnákat. Szóval hasznos, könnyen kezelhető, és végülis csak télre kell megbarátkozni vele, ha vége a fűtési szezonnak, az alvás a hálókabinban lesz.

Valamennyit emelkedett a vízszint, ahogy nézem olyan 10-15cm-el magasabb mint egy héttel ezelőtt. Ami viszont sajnos úgy tűnik ezzel együtt jár, szörnyű koszos a víz, míg a befagyott állapotában kristálytiszta átlátszó vizet szívtam a WC pumpájával az öblítéshez és a jég alatt látszottak a fenéken a kagylók még a méteres vízben is, most meg állandóan takarítani kell a WC csészéből a "tiszta" öblítővíz nyomán maradt szennyet. Nincs túl hideg, éjjel is bőven fagypont felett van a hőmérséklet, viszont minden vizes, mert vagy esik, vagy csepeg, vagy szemerkél, vagy csak "lóg a lába az esőnek", napnak szinét se látni, szürke, nyirkos, vígasztalanul szomorú, környékez a depresszió....Jöhetne már a tavasz!

0:10 És néhány perc alatt így néz ki az ágy és az üres háló. Szuper!

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr1002600748

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kis ember 2011.01.21. 00:33:43

Csak ámulunk és bámulunk "M"-mel, milyen ügyesen megoldottad. Egyébként az ágynemű nem lesz kajaszagú, ha főztök?

Nyírfa 2011.01.21. 07:34:59

Tengerész, a motort szoktad járatni? Vagy nem árt neki az állás?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.01.21. 09:30:36

@Kis ember: De biztos. De egyrészt kiszellőzik, ahogy a kabin is a főzés közbeni és egyéb szellőztetések során, másrészt nem főzünk büdöset, mondjuk céklát. Meg hát....tudod, ahol büdös van ott még nem fagyott meg senki. :-)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.01.21. 09:37:40

@Nyírfa: Nem szoktam. Szerintem nem árt neki az állás. Amúgy a starter akkuk rajta vannak a töltőn, tehát nem tudnak lemerülni, a hajót folyamatosan fűtöm, így a gépház a nem túlságosan agyonszigetelt ajtókon keresztül kap a szalon veszteséghőjéből és a villanyboyler is a gépházban van, tehát annak a veszteséghője is melegíti. A vízvonal alatt amúgyse kerülne fagypont alá, a vízkör fagyállóval van feltöltve, szóval minden szempontból jobb a motor helyzete, mint amikor autó korában az utcán állt télen heteket beindítatlanul.

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2011.01.21. 23:13:06

A hálóról szeretnék kérdezni! Hol lehet venni, mekkora a teherbírása (kb...:) ), és pláne: milyen árban van? Mert nekem is jó lenne a kabinban valami tároló...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.01.22. 09:21:12

@sanyi65: www.koteltechnika.hu Amúgy bolt a Czucor u. 5-ben Nem olcsó sajnos 2 m2 háló és 10 fm gumikötél volt 5000 pénz úgy, hogy törzsvevő kedvezményem van. Teherbírás??? Inkább a felfüggesztés módja, meg a nyúlás szab határt a dolognak, szerintem 200 kilótól se szakadna le, csak lelógna a földig.
süti beállítások módosítása