Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.
  • KAMA3: Én bevallom őszintén, hogy erre az időre (félig szándékosan) felfüggesztettem a blogod olvasását, ... (2024.03.01. 09:56) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Ha nem írok ne válaszolj!: Már lezártam. Majd építek egy ferde rampát amin feltolom a talicskát. ... (2024.03.01. 00:31) Szerda.
  • A Tengerész: @Paduc: Rémlik.... (2024.02.25. 02:14) Szombat.
  • A Tengerész: @akiga: Igen tudok róla. (2024.02.23. 08:39) Szerda.

Linkblog

Szombat.

2010.02.21. 18:52 :: A Tengerész

Na hálistennek mégiscsak enged a tél. Tegnap még nagyon randa idő volt, de éjszakára se hült a levegő fagypont alá, viszont esett az eső délután és egész este, pépesítve a maradék gyorsan olvadó hó alól előbukkanó, pillanatnyi lakóhelyünkre, a  hetedik kerületre (a…

Szólj hozzá!

Péntek.

2010.02.19. 19:23 :: A Tengerész

Ma be kellett mennem az idei műhelybérleti szerződést aláírni az irodaépületbe és visszafelé eszembe jutott, hogy a legkézenfekvőbb helyen a Trinexusnál még nem is néztem az ajtóvasalásokat. Valahogy eszembe se jutott. Na bementem és volt nekik tolóreteszük. Végiggondoltam. Ha…

Szólj hozzá!

Csütörtök.

2010.02.18. 18:45 :: A Tengerész

Helyén az ajtóborítás. Mindenféle tolattyúkat, fogyantyúkat és kallantyúkat kell csináljak rá a nyitás-csukás-zárás, esetenként lakatoláshoz. Elvileg boltban is kaphatók lennének, de attól eltekintve, hogy horrordrágák (pl a négy zsanér ami a lenyíló zsalugátertakaró…

2 komment

Szerda.

2010.02.17. 20:13 :: A Tengerész

Kicsit féltem ettől a kormozástól, attól tartottam a korom majd szál össze vissza, beborít mindent. De nem. Érdekes módon olyan halmazállapotú volt mint a durva faszén. Levettem a külső kéménytoldatot a szélkakassal. Egyúttal megállapítottam, hogy bármiféle jövendőbeli…

Szólj hozzá!

Kedd.

2010.02.16. 07:28 :: A Tengerész

Van a szomszéd utcában egy suszter, talán 9-kor nyit arra várok, viszem hozzá a régi bakancsomat hátha megtalpalja. Szégyenszemre visszavettem, mert még így is (hogy a ballábason megnyílt a varrás egy kétcentis darabon) vízhatlanabb mint az új.Lassan a végére érek annak a rakás…

4 komment

Hétfő.

2010.02.15. 07:29 :: A Tengerész

Folytattam az ajtó munkáit. A korábban Trinát alapozóval kétszer lekent zártszelvény keretet  további két fedőréteggel lefestettem. Úgy tünik ez a méregdrága Hammerite festék mégiscsak egy jó anyag lehet. (Mondjuk abban, hogy rozsdára is rá lehet kenni, továbbra se…

3 komment

süti beállítások módosítása