Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Kedd.

2010.02.16. 07:28 :: A Tengerész

Van a szomszéd utcában egy suszter, talán 9-kor nyit arra várok, viszem hozzá a régi bakancsomat hátha megtalpalja. Szégyenszemre visszavettem, mert még így is (hogy a ballábason megnyílt a varrás egy kétcentis darabon) vízhatlanabb mint az új.

Lassan a végére érek annak a rakás könyvnek, amit a lakatosoknál kukáztam tavaly és a villamoson olvasok reggel és este a hajóra jövet-menet. Volt köztük jobb és rosszabb is, mindössze egy olyan, amit a közepén abbahagytam mert annyira pocsék ezoterikus szar volt. Az utolsó Howard Fast Silas Timberman-ja volt. Nem olyan könyv (ellentétben ez előző néhány tucattal), amit el fogok felejteni. Csak ajánlani tudom olyanoknak, akik hisznek a szabadságban, az igazságban, a vakhitmentes gondolkodásban és képesek az aktuális kurzusoktól, ellenkurzusoktól, izmusoktól független módon gondolkodni.

Pokoli módon elálmosodtam estére, még blogolni se volt kedvem, ruhástul elhanyatlottam a híradó után és éjjel ébredtem csak fel. Ilyenkor nekivetkezve, megfürödve ha újból elalszom, a szervezetem összeadja a két alvásidőt és ha letelik az öt, maximum hat óra, megszólal a kolomp a fejemben, felébredek az éjszaka közepén és már nem tudok újból elaludni. Ezt megelőzendő éjjel kettőkor elkezdtem TV-t nézni, de untam a műkorcsolyát, lapozgattam és a Duna TV-n beleragadtam Paulay Tamás Új Zélandban élő (és 2009-ben meghalt)professzor interjújába. Csodás ember, tiszteletreméltó élet tiszta gondolatokkal, és túl a nyolcvanon hatvan év kintlét után is kifogástalanul beszél magyarul (ami egyúttal azt is jelenti, hogy valószinűleg erős akcentussal, netán rosszul "újzélandiul", ami erős handicap lehetett sikeres pályáján), nem bántam meg, hogy végignéztem. Csak diaszpórában vagyunk erősek. Itthon minden tehetségünk kimerül az egymással való csatákban.

Este van, hazaértem Amapoláról. Az ajtószárnyak kaptak három réteg lakkot, "nedves a nedvesre", holnapig száradnak, utána még egyet csiszolás után, majd ismét megszáradva a helyükre kerülnek és a csavarfejek eldugózása után majd a helyükön kapnak még két réteget vízbecsiszolva közte. Így még nem jártam, mint ma. Szokás szerint reggel betüzeltem a kályhába, aztán átmentem a műhelybe dolgozni. Ilyenkor a szalon szépen bemelegszik és amikor egy órakor ebédelni megyek, már 20 és 30 fok közti kellemes meleg uralkodik. Na ma nyitom az ajtót, öt fok van bent. Kialudt a tűz! És meg se hagyta magát gyújtani, csak sokszori próbálkozás és iszonyatos befüstölések és újbóli szellőztetések sorozata után kezdett nagykegyesen fűtögetni. Úgy tűnik elkormozódott a füstrendszer. Holnap kéménysepréssel kell kezdjek. Valahogy úgy képzeltem, erre majd csak tavasszal kell sort kerítsek, de ezek szerint nem bír ki egy telet a füstjáratok keresztmetszete. Eszembejut drága jó apám, amikor gyerekkoromban drótra kötött újságpapírlabdákat tologatott át a szétszedett és az udvarra nagy óvatosan kivitt kályhacsöveken.

Egész nap szól a rádió munka közben, hajón, műhelyben, magányomat oldandó. Hallgatok reggel és délelőtt Keljfeljancsit, Tilost,  Kossuthot, néha Bartókot, de a "csevegős" borosbocskorosszerűségek nem az én világom. Pláne a zenei adók. Kevés élvezhető, sok igénytelen computerszerzette izék. Ráadásul egy nap többször is lemegy ugyanaz a CD.  A délutáni rádióműsorok közűl a "vakok közt a félszemű a király", Klubrádió. Bolgár úr ugye. Ma hallgatom  az interjút Mihályi Péter professzorral, aki azt ecseteli, hogy a pártok túlzásba viszik egymás korrupcióval való vádolását. Az egész megnyilatkozásának az a végkövetkeztetése, hogy a korrupció egyrészt nem olyan jelentős hazánkban, másrészt nem is olyan nagy baj. Merthogy azt a pénzt a vállalkozó a "magáéból adja" nem  a közpénzből és úgyis elköltik, tehát quasi a nemzet épülését szolgálja. Tudom, hogy kicsit leegyszerűsítem a szélestudású prof szavait, de ez a lényege, kivételesen semmi gépet nem kapcsoltam be közben, mert a felülvilágító szegélyléceit illesztgettem, szóval hallottam az egészet. Hát bizonyára tiszteletlenség vitába szállnom a nagyhírű proffal, de kinyílt a zsebemben a sniccer. Merthogy ahogy Jókai írta valahol, "szénégetőnek tőkén a szeme". Más szavakkal, kiki a maga szakmáján keresztül látja a világot. Annak, hogy a pártok éppen mit dugnak fel egymás ánuszába, a legkevésbbé sincs semmi gyakorlati jelentősége. Kíméletlen harc megy a koncért, beszélni sincs értelme róla. De! A korrupció erkölcstelen. Az antik Rómát nem a barbárok pusztították el, hanem a szigorú erkölcsök bomlása. Amikor a közhivatalokat pénzért adták-vették megindult a világbirodalom felbomlása. Ha valamely közhivatalnok, köztestület pénzért előnyt ad egy vállalkozónak, akkor egyúttal egy másikat, aki esetleg jobb minőséget produkálna háttérbe szorít. A közgazdász csak árral pénzzel számol, a műszaki tartalomhoz annyit ért mint hajdú a harangöntéshez. Egyenes következménye a mintaszerű közbeszerzésekkel elkészült hamar kátyúsodó utak, melyeket további nyertesek a technológiai fegyelem betartása nélkül, tehát semmiideig tartóan javítanak közpénzből folyamatosan (láttam, tudom, értek hozzá),  kilazult viacolor kerékpárutak és járdák, málladozó homlokzatok, silány épületek és kifizetetlen csődbe, nyomorba vitt alvállalkozók. Aztán a korrupcióval elsíbolt közpénzeknek csak csekély hányada kerül a korrumpálthoz, aki azt a haza felvirágoztatására, tehát a professzor vázolta honi költekezésre fordítja, a javarésze növeli a törvény felett álló oligarchia erkölcstelen hatalmát.  Nyúlok a telefonomhoz, hívom a rádiót, hogy megmondjam a magamét. Bemutatkozom és említem a hölgynek, hogy én vagyok a múltkori, aki hajót épít tán emlékszik. Válasz: "Hajaj, de mennyire". Azonnal érzem, itt nekem nem terem  babér. Kérdezem is aggódva, hogy annyira olyan volt amit mondtam? Akkor nem igen kapok többé szót. "Nem", mondja, "csak volt visszhangja a dolognak". Azért elmondom ami a bögyömet nyomja, meg kecsegtetem azzal, hogy egy  percnél többet nem kérnék a monadnivalómra, de nem biztat. Nem is kerülök adásba. Hogy a múltkor beszóltam hajóadó ügyben, alighanem kaptam egy nagy fekete pontot. Végül is olcsó populista dolognak tartom a törvényt és ezt elég alaposan ki is fejtettem. Azért nem kétséges a Klubrádió politikai hovatartozása. Az, hogy gyakran hangot adnak  az ellenvéleményeknek azzal a különös véletlennel párosul, hogy azok jobbára otromba bumfordi jobboldali seggfejek huhogásai, akik a hallgatóban a "lám-lám" érzést keltik. Olyan Fiala érzésem van. Ha nem tartozol egyik falkához se, senki se fog szeretni. Rosszabb esetben, főleg a hülyébbje, aki csak vakhitben gondolkodik, egyből besorol a gyülölnivaló "másik" táborba.  Ez a szabadság ára.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr681762330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pappito · http://pappito.com 2010.02.16. 10:14:18

A Silas Timberman nagyon erős és nagyon jó és nagyon mély nyomokat hagy.

Egyébként diaszpórában sem vagyunk erősek, bár vannak jelei, hogy ez változhat. VIszonlag sok külföldimagyaros dolgot olvasok a neten és nem olyan fényes a helyzet. Nekem szerencsém van itt Új-Zélandon, van itt egy értelmes társaság. De nem véletlen, hogy sokan a "mindegy csak magyarral ne kezdj" elvet vallják külföldön is.

Virágh Mária 2010.02.16. 14:05:54

Tisztelettel elnézést kérek, hogy megzavarom a hajóépítésben, de a szálak ide vezettek.
Kezdem az elején.
A hajóregiszterben találtam rá a Ráckeve II. AVM-re, és az adatok alapján jutottam el Önhöz.
Kérdésem a következő lenne. Tudna-e felvilágosítást adni a
hajóról, meg van-e még és ha igen, hol és milyen állapotban?
Válaszát várva kívánok sok sikert és jó egészséget a munkájához.
Virágh Mária
e-mail: havariairattar@invitel.hu

Sün77 2010.02.17. 08:50:26

Szia Tengerész!

Irigyellek, hogy 2011 nyarán, valahol Európa szabad vizein hajózva, magasról lesajnálhatod már mindezt a politikai sárdobálást és gazdasági öncélúságot. Olyan közel állsz a személyes szabadságod megvalósításához, mint kevesen ebben az országban. A politikát 100 százalékban nautikára cserélheted, csak legyen meg hozzá a már említett 15-20 éved egészségben.

Sün

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.02.17. 08:56:41

@Sün77: Kedves Süni értelek és kösznöm, de én már itt is szabad vagyok hálistennek.
süti beállítások módosítása