Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Vasárnap.

2010.05.09. 22:11 :: A Tengerész

Term(el)ékeny napom volt. Rosszat sejtve ( a tegnapi nagykannás Katepox beszáradása kapcsán) kibontottam két még régebbi, kb. 15 éves kilós kiszerelésű Katepox "A" és "B" komponenst. Nos miután ez ellentétben a rosszul záródó tetős nagy edényekkel, jól…

2 komment

Szombat.

2010.05.08. 21:39 :: A Tengerész

Volt hatéves (!!) Katepoxom 27 literes köcsögök fenekén egy kevés alaposan beszikkadt "A" és "B" komponensek. Jó ideje foglalta a helyet a fuxban, merthogy lassan fogyott el idáig. Hőlégfúvóval belágyítottam, összekevertem és felkentem a jobboldali padláda alá…

1 komment

Péntek.

2010.05.07. 20:02 :: A Tengerész

Ez volt az utolsó famunka Amapolán. Persze apróságok, ide egy kapaszkodó, oda egy kép, vagy tükörkeret, konyhakéstartó, stb. még lehetnek, de ezzel, hogy felragasztottam a cockpit jobboldali padláda tetejére az esővíz kivezető szegélylécet, készen vagyok a…

Szólj hozzá!

Csütörtök.

2010.05.06. 21:21 :: A Tengerész

Lefestettem a láda alatt mégegyszer mindent ami vas, (még kap legalább két réteget) és befejeztem a famunkát. Holnap még a láda fenekén matatok egy kicsit, aztán elkezdem elpakolni a dolgokat, az a cél, hogy a hét végére rend legyen a cockpitban annyira, hogy az egész cockpit…

Szólj hozzá!

Szerda.

2010.05.05. 20:43 :: A Tengerész

Na alakul a cockpit jobb oldala. Felraktam ma az oldalburkolatot és a szegélylécet és a készre hegesztett acélszerkezetre felpróbáltam a méretre igazított ládaelemeket. Ahhoz képest, hogy csak felmérés után csináltam a műhelyben és sehol egy derékszög, mert követi a trapéz…

Szólj hozzá!

Kedd.

2010.05.04. 21:54 :: A Tengerész

Amióta rendet csináltam (többször), nem találok semmit. De folytatom. Ma kipakoltam egy rakás dolgot a hajó alól. Mert kellettek az ott tárolt fák a jobboldali padláda padlójához. Kezd összeállni a láda, kihoztam a már korábban összeállított fedlapot és oldallapot a…

1 komment

süti beállítások módosítása