Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Kedd.

2010.12.21. 19:03 :: A Tengerész

Dezső haladékot kapott. Balázs elfelejtette elhozni a patkánycsapdát. Amúgy igazából nem tudom mit fogok vele csinálni, ha megfogom (ez a csapda élve fogja meg), igazából nem haragszom rá. Egyszer még az első hajómat építettem egy társasház udvarán, egy garázs/műhely/kazánház előtt amikor a garázsba bemenve egy egeret láttam elsuhanni a padlón. Na megpróbáltam agyoncsapni, de eltünt a kacatok között. Volt a kazánházban egy állandóan csöpögő vízcsap, ami alatt volt egy vödör, amiből az összegyűlt vizet naponta kiöntöttem, hogy ki ne öntsön. Ebédkor ránézek a vödörre, nem kell e már kiönteni, hát mi fuldoklik a vízben? Az egérke! Szerencsétlen lemerült, elrúgta magát a fenékről, felbukkant, akkor gondolom vett egy levegőt, majd ismét elsűlyedt, elrúgta magát...gondolom órák óta amikor elszaladt előlem és ijedtében beleesett a vödörbe ezt csinálta. Már nem ölhettem meg, végülis fogságba esett és az ellenség szürke egyenruháját viselte, szóval a genfi egyezmények védelme alatt állt. Na mi legyen vele? Gondoltam rettenetesen elfáradhatott, első megközelítésben lecsökkentettem a vízmélységet a felére, majd egy fadarabot tettem a víztükörre, amire okosan felkapaszkodott. Rettenetesen nézett ki. Az egeret mindíg vastag bundában látjuk, na ez olyan volt a rátapadt szőrével, mint egy nyúzott egér, minden bordája kilátszott és kis tutaján rángatódzva vacogott, szóval igazi hajótörött külseje volt. Kitettem a napra vödröstűl és elvonultam ebédelni. Nyár volt, rekkenő hőség amúgy, amire visszatértem, egérke megszáradva látszatra teljes lelki nyugalomban buzgón tisztogatta "emberi formáját" visszanyert bundáját. A vereteimet akkoriban kidobott automata mosógépek rozsdamentes alkatrészeiből csináltam, volt egy lyukacsos forgódobom, abba ügyesen bezártam a hadifoglyot, adtam neki az ebédem maradékából és folytattam a munkámat. Másnap sajtot kapott, amit egy hosszú pálcika végére tűztem, elvette, megette. Következő nap kettétörtem a pálcikát és úgy adtam oda vele a diót, azt is elvette. Megint eltörtem a pálcikát, mostmár tán csak 4-5cm hosszú volt és azzal adtam a következő ebédjét, minden félelem  nélkül elfogyasztotta. A következő étkezésnél a kezemből vette el a kaját, majd beült a tenyerembe és ott kényelmesen, a két mellső lába közé fogva eszegette. Mindez a szelidítés nem tartott tovább négy napnál. Nem tudom meddig juthattunk volna el a barátkozásban, mert indult a MAHART KISZ balatontúra, ahol több vitorlással vittünk körben a Balatonon vállalati fiatalokat, minden nap más kikötöben bulizva, én egy Dragont vittem, a Mephistot, amit későb  szegény Jávori Laci (Isten nyugtasson Lacikám!)vett meg amikor a cég hanyatlása során kiárúsították a népvagyont. Szóval egér komát nem volt aki etesse, ezért szabadon engedtem a fűben, sok szerencsét kívánva neki. Ennyit a kisemlősökről.

Ma a szokásos jégtörés után nekiindultam a városnak elektronikai alkatrészeket (SCART nőstény vég, stabilizátor IC az antennaerősítő 5V DC táphoz, forrasztható USB vég, hogy a mobil internet kábelt végre rendesen ki tudjam vezetni a tetőre, de ne kelljen akkora lyukat fúrni, mint a rápréselt gyári vég) venni, meg rozsdamentes anyákat a szalon felülvilágító nyitószerkezetekhez. A nagy CONRAD-nál kezdtem, hát..semmi se volt ezekből, csak gyári (naná, gondolom kínai dömpingáru) készkütyük. Irány a Vörösmarthy u. 5. alkatrészbolt, mindent kaptam, bár az eladót rá kellett beszélni dolgokra, mert nem igazán volt tájékozott a kínálata felől. De mázlim volt, volt a bolban egy vásárló, aki egyből vágta az IC tipusát, bekötését, a SCART végre meg sokáig tartott amire végre beugrott neki hogy van ilyenje, viszont "vette a lapot", szeretem a barátrságos, munkáját humorral végző eladót. A két darab 14-es anyáért ki kellett menjek a világ végére a Menet-trendhez a Szőlőkert közbe.  Autózni utálok a városban (na és ezek a benzinárak), bringázni nem igazán jó az idő, végülis ingyen utazom a BKV-n, szóval tömegközlekedtem. Említém, hogy utálok kimenni is a hajóról, be a tömegbe, ráadásul a 118-as busz ami félóránként jár, elment az orrom előtt. Juteszembe. Adva van egy buszcsomópont a Szentlélek téren az Árpád híd budai hídfője alatt. Onnan indul legalább 6 darab buszjárat. Ahhoz, hogy megtaláljam vajjon honnan indul az enyém, körbe kell járjam az egész teret, mert csak a megálló oszlopára kifüggesztett apróbetüs tábláról tudom leolvasni, vajh hányas busz áll meg itt. Esetemben nem volt olyan szerencsém, hogy egyből megtaláljam, na az volt az enyém ami elment amire odaértem. De ha lett volna egy jó nagy, messziről olvasható szám a tetején az oszlopnak, egyből célra mehettem volna. Úgy tudom a kommunikációt, marketinget  már felsőoktatási szinten is oktatják. A BKV nem alkalmaz itt végzetteket? Még külsősként se? Amikor állítólag százmilliókat fizettek ki tanácsadóknak? Én ingyen adom. LEGYEN MINDEN BUSZVÉGÁLLOMÁSON TÁBLA! Legyen a metró állomásokon olyasfajta jelzésrendszer, mint Párizsban, ahol 14 metróvonal van (volt amikor ott jártam, lehet azóta több is lett) és lehetetlen eltévedni. Én ma az Árpád hídi metróállomáson képes voltam rá, pedig Angyalföldön születtem, és elég jól beszélem a nyelvet. Juteszembe marketing, kommunikáció. Ki az a tökkelütött, aki azt hiszi, hogy a mozgólépcső mentén kifüggesztett reklámtáblákat el tudja bárki olvasni? Hosszú szövegek, gyakran apróbetüsek, ami előtt elsuhan a mozgólépcső. Kivétel nélkül ilyen mind. Ez a reklámszakma ennyire a hülyék paradicsoma lenne?? Hogy valakinek eszébe jutna, hogy ide valami, max 5 szóból álló ütős felirat, vagy embléma kell, ami olvasható, értelmezhető. Persze én csak ugatom a kommunikációt. Biztos jó ez így. Valakinek.

Szóval rozsdamentes bolt. Két anya vásárlása. Nagyon szarul mehet a gazdaság, valaha itt több eladó volt, nagyobb üzlet, plusz volt egy fióküzlet a Teve utcában, ami egy év múlva bezárt. Most itt egy eladó, ő kapkodja a telefonokat és ő megy be hátra az áruért is. Szóval várni kellett hosszasan, két 14-es anya számlázása pont ugyanannyi dő a gépkorszakben mint 10000 darabé, közbe naná hogy el fog menni a buszom (ahogy idefelé is elment, kínomba HÉV-eztem, plusz sokat gyalogoltam, de hát fő a testmozgás). Szerencsére van más vásárló is, ide rajtam kívül mindenki autóval jár, pofátlanul megkérem az utánam sorakozót, hogy vigyen már be a "városba", rendes ember, megteszi, így elvitt a HÉV megállóig, ahonnan már enyém volt a város. Na HÉV. Miután a ritka hajóelhagyásokat túristaútként fogom fel, tanulmányozom az arcokat. SEHOL egy nyílt tekintet. Befelé forduló, apatikus, tartózkodó, esetenként kifejezetten ellenséges, a szemkontektust kerülő arcok. Egyetlen fiút láttam a Filatori gát megállótól a Batthyányi térig aki úgy nézett a világra, mint akinek dolga van vele. Hogy egy fiatal lány, kinek ajakpiercingje, mókás fülbevalója akár extrovertált egyéniséget is jelezhetne, miért néz maga elé szinte vicsorogva??? Mindenki boldogtalan ebben az országban rajtam kívül aki tömegközlekedik?

Délutánra értem vissza a hajóra, de mindent kaptam amiért elindultam, szóval szerencsés napom volt. Hamarosan elkezdem forrasztani a drótokat, mert ez is kéjmámor lesz ettől kezdve, Karácsonyra megleptem magam egy olcsóbfajta forrasztópákával, mert már elegem volt a régi pisztolypákával való kínlódásból, ezentúl csak kötélvágásra fogom használni, arra jó lesz.

15 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr332530887

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Németh Bálint - FENT 2010.12.27. 10:06:35

Erősen kapaszkodik a gumikorlátba. Ezt az egyetlen módját ismeri az időutazásnak. Nem szívesen beszél róla senkinek. Lentről kezdi minden alkalommal. Lentről felfelé. Megindul, nem néz a szembejövők arcába, nem törődik a haját borzoló erőszakos légáram...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

temtom 2010.12.21. 20:25:00

Bár meglehetősen reklámkerülő vagyok, de a plakátokat én sem tudom -sajnos- elkerülni. Nekem is gyakran eszembe jut: a reklám-marketing-kommunikáció szakmában dolgozik -valószínűleg- arányaiban a legtöbb kókler. (Vagy pedig szándékosan rakják bele a csavart, mely szerint az idióta rossz reklám a hatékony, mert arra figyelünk oda. Ezt nem tudom.... lehet...)

Tömegközlekedni csak könyvvel vagy újsággal vagyok hajlandó. Én nem nézegetem a bánatos arcokat, szinte mindig olvasok inkább. :)

Missa 2010.12.21. 20:54:39

Ha sikerül megfognod a patkányt, mutasd meg a kapitánynak.
A hagyomány szerint egy üveg whiskey-t kell, hogy adjon! :-)))

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.12.21. 21:02:03

@Missa: Bizony. Lehet, hogy onnan tudod, hogy írtam már ilyesmit a blogban? A Lisztes Laci(mindíg kést dobált mindenbe) matóz amikor watchman szolgálatban volt az M/S Budapesten,egyszer késsel megölt egyet a decken, odaszegezte a farakományhoz. Amúgy a whiskeyt amúgy utálom, Juditka viszont szereti, majd ő kapja, ha megfogtuk Dezsőt.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.12.21. 21:04:11

@Missa: ja és hogy folytassam, a Laci absztinens volt(matrózban ritkaság) ezért a smucig Bauer captain aki tudta ezt, elspórolta a piát.

Missa 2010.12.21. 21:25:34

Idézet a tegnapi bejegyzésedből: "Az egyetlen fiamra. :((
"
Hmmm, nem tudom mi történt. De ez a Ti magánügyetek. Ebbe nem is akarok bele szólni.
Én 44 éves vagyok, 8 éves korom óta ismerem nevelőapámat. 16-17 éves koromtól valahogy nem értettünk szót. Harag nem volt köztünk soha, de mindig nézet különbségek voltak köztünk. Főleg szakmai téren. Ő is olyan ember, aki mindenhez ért. Gépésztechnikus, esztergályos volt. De olyan korban nőtt föl, hogy mindent meg kellett tanulnia. Fúr-farag, tesz-vesz a kertben, főz(!), süt(!), varr(!). Anyám nem tudja a nadrágjait kivasalni, de az Apu az igen. Nos valahogy így próbált engem is nevelni. Én meg világ életemben lusta disznó voltam és fölöslegesnek tartottam ezt a "polihisztorkodást". Aztán elkezdtem hajózni és én is egyre többet tudtam megcsinálni. Én is rászorultam, hogy ha nincs alkatrész akkor "tűreszelővel reszeljünk egyet bugavasból", ahogy egy főnököm mondta. Rászorultam arra, hogy megtanuljak főzni, mert nem volt senki a hajón aki főzött volna. Jót enni persze akartam. Na, szóval az Apu... Szóval mindig voltak vitáink. Egyszer el szólta magát. Azért vitáztunk mert kezdte látni, hogy most már nincs szükségem a segítségére. Beleképzeltem magam a bőrébe. Pár nappal később épp a téligumijaimat cseréltem. Közben tepertős pogit csináltam. Egy kerék leszerel, föl a konyhába és hajtogatni a kelt tésztát, aztán vissza megint egy kereket cserélni, megint egy hajtogatás. Mire lecserélgettem a kerekeket már süthettem is a pogit. Jól bekajáltunk az "Öreggel".Aztán mentem a dolgomra kocsival és este jöttem rá, hogy a "kerékőr" rajta maradt a csavaron és én meg elhagytam útközben. Egész este azon agyaltam, hogy tudom másnap leszerelni a speckó csavart. Volt több ötletem is. Mégis oda mentem Apuhoz és elkezdtem vakarni a fejem. -Apu gyere segíts, bajban vagyok! Azt hiszem semmilyen ajándékkal nem tudtam volna nagyobb örömet okozni neki. Fél óra alatt kiszedtük a négy csavart. Hmm, és egy szerűbben mint az én bármelyik ötletem volt... Azóta nincsenek viták. Most hétvégén éppen arról faggatott, hogyan kell majd átállnia a digitális TV adás vételére. Én elmondtam neki, de amíg beszéltem az járt az eszemben, ki fog majd segíteni nekem, ha már Ő nem lesz...
Bocs, hogy hosszúra sikerült. Ki fogsz békülni a fiaddal. Neki is lesz egy csavarja amit neked kell kiszedni. ;-)

Missa 2010.12.21. 21:30:54

@A Tengerész: Lehet, hogy írtál ilyesmit a blogban, de én tengerész kollégáktól is hallottam ezt a díjazási módszert. Sok kollégám sajnálta, hogy a tolóhajókon nem maradt meg az egér, a patkány.
Amúgy épp a napokban olvastam egy könyvet. Csillag István - Colombotól Rotterdamig a Hungárián címmel. 1972-ben történt és a Hungária pk-ja egy Bauer József. Ő az a smucig? Ha igen ki gondolná? A könyvben nagyon pozitívnak van leírva... :-)

halaloszto 2010.12.21. 21:52:25

egy-ket rozsdamentes csavarert nem kell a vilag vegere menni, erzsebeten a szogkernel igensokminden van keszleten. az ut masik oldalan kicsit arrebb a konpat, meg mellette az elektronika bolt. az antennas resz egesz komoly.

vajk

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.12.21. 22:53:19

@halaloszto: Szoktam járni oda is, szóval ismerem a Szögkert. A többit nem tudtam.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.12.21. 22:57:41

@Missa: Szóval lusta voltál..Ez stimmel. Önző, igazságtalan és megbízhatatlan is? Mert akkor még reménykedek.

Kis ember 2010.12.22. 08:35:52

@Missa: A vicc:

Egy gőzhajón elszaporodnak a patkányok. A kapitány kihirdeti, hogy bárkinek, legyen személyzet vagy utas, egy hordó whiskyt ad, ha kiirtja azokat.
Előáll egy cowboy, lasszóval, nagy kalapban és megpörgeti a hatlövetűit:

Én kiirtom az összes patkányt! Szép sorban hozza elém őket!

Mihalik Péter 2010.12.22. 11:28:35

Mivel nem leszek gép közelében pár napig, itt megragadom az alkalmat, hogy minden Kedves blog Olvasónak, Írónak, és az Amapola teljes Legénységének, Juditnak és Vili Bácsinak Kellemes Karácsonyt kívánjak!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.12.22. 19:54:19

@Mihalik Péter: Köszönjük szépen! re3mélem azért nem leszel gépközelben, mert valahol ünnepelsz. Boldog karácsonyt!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.12.22. 20:05:23

@temtom: Én alapból utálom a reklámot. Mégis van olyan amit szívesen nézek, mert ötletes, mert jó. Mutatok egyet. www.youtube.com/watch?v=OiWZ963QsNw Na és a zenéje...!! Bizisten ha lenne itt ilyen sör azt innám. De úgylátszik a sör jó hatással van a reklámcsinálók agysejtjeire, mert ez is nagy kedvencem. www.youtube.com/watch?v=S8O5wZAd2z4 Nem utolsó sorban a hallhatatlan gitáros miatt.

temtom 2010.12.22. 22:22:13

@A Tengerész: Nekem is van néhány kedvenc reklámom, érdekesmód azok is -többnyire- sört hirdetnek. :)
süti beállítások módosítása