Azt hittem elállt a szél. Legalábbis délutánra teljesen megalmult az idő. Rá is húzogattam a tegnapi viharos időben meglazult köteleimre. (tényleg mennyire képesek a kötelek vajh nyúlogatni, lazulgatni?) Mi van most? A tegnapinál sokkal keményebb a szél, akkorákat rángat, döntöget a hajón, hogy elgondolkoztam, mi lenne ha még az árbocok is állnának? Vajh hogy bírnák a kötelek? Merthogy a lúv oldalon párhuzamosan áll a hajó a kikötőpontonnal, tehát egészen rövid kötelekkel kikötve melyek hatalmas húzásnak vannak kitéve minden egyes leebe dőléskor amint a pontosan a hajó hossztengelyével párhuzamos hullámok átgördülnek a hajó alatt, miközben a keresztirányú szél hatalmasakat taszít rajta. Mondjuk a springek előre-hátra elég hosszúak, tehát még csakcsak van minek nyúlogatni, de a két rövid kötélnek erre sok lehetősége nincs. Pillanatnyilag nem félek, részben mert az egyik drótkötél, nagyjából a hajó súlyát is kibírná, árbocok pedig még nem állnak, tehát igazából a szének kevés belekapaszkodnivalója van, de mindenesetre nem örvendek a lökéseknek.
Délelőtt dolgom volt a városban, meg rájöttem, hogy kevés az 50 ohmos koaxom, hogy a rádiók is rendbe legyenek, így beugrottam az antennáshoz kábelért, meg végekért. Visszafelé a Lehel piacon ebédeltem (gondoltam hátha van szalontüdő). Fontos info, senkinek ne jusson eszébe táplálkozni a templom felőli kifőzdében, szalontüdőjük ugyan nem volt, de felragyogott a szemem amikor megláttam a hortobágyi palacsintát, hááát, ilyen szart még életemben nem ettem. Egyszerűen nem volt semmi íze. Mint a menza, vagy a kórházi kaja. Minden fűszert kispóroltak belőle. Beszédbe elegyedtem a mellettem szomorúan eszegető szakadt csövessel, neki is ez volt a véleménye. Nem véletlen, hogy a Bulcsú utca felőli végen lévő kajáldánál sor állt, itt meg senki. Csak én, a balfácán. Meg a hajléktalan.
Útközben szól a telefonom, a futár hív, hogy a portán hagyja a megrendelt digitális vevőt és antennát. Mondom semmi akadálya, de direkt mondtam a cégnek és be is jegyezték, hogy délután hozza, mert akkor leszek a hajón. Válasz: "Uram hiába mond ilyeneket, én délelőtt járok erre." Még szerencse, hogy hétköznap van portaszolgálat a telepen.
Hazatérve egyből üzembe helyeztem a vevőt és leesett az állam! Ugye korábban itt a part szintje alatt, leárnyékolva a pontonokkal (mondjuk a szél és hullámok elől most jól jönnek) tucatnyi szellemképpel állandó antennaállítgatások közepette tudtunk fogni három adót. El lehet képzelni, milyen öröm egy csatornaváltáskor kimászni a deckre egy szál gatyában, vagy anélkül a benti 35 fokból a kinti mínuszba antennát tekerni. Nos ugyanazzal a maradék rézcsőből, saccperkábé méretre hajlított egy szál dipólantennával (tehát a digitális antenna még a dobozban), tűéles kép és egy rakás csatorna! Most itt kotlok és a kezelési utasítást tanulmányozom, egy sereg dolgot nem értek, mert informatikai nyelven van, egy rakás érthetetlen rövidítéssel (EPG, OSD, DVB, WMA meg ilyesmik) amikről úgy ír a leírás, mintha hozzá tartozna a mindennapjaimhoz. Most kezdem majd a neten nyomozni, mit is jelentenek. Mindenesetre ekkora sikerre nem is számítottam, mert pl azzal is ijesztgettek, hogy ha nem megfelelő az antenna, a kép ugyan nem lesz szellemképes, hanem kockás lesz, szóval tartottam ilyesmitől, de hálistennek ez csak jobb lehet ha felrakom az igazi antennát.
23:38 Mára elég. Egyszerűen nem tudok ilyen mondatokkal mit kezdeni:
"Az LCN logikai csatornaszám akkor kell, ha a programfeladó jele eltér a tényleges számtól. A rendezéshez az LCN program lapon jelölje ki a rendezés az "LCN opció" szerint."
Jó, nyilván akkor ez az LCN az ezek szerint logical channel number. De hogy a többivel hogy és mint??? Mi az a programfeladó jel? És miféle tényleges és milyen szám? És egyáltalán?