Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Péntek.

2010.12.10. 19:35 :: A Tengerész

Azt hittem elállt a szél. Legalábbis délutánra teljesen megalmult az idő. Rá is húzogattam a tegnapi viharos időben meglazult köteleimre. (tényleg mennyire képesek a kötelek vajh nyúlogatni, lazulgatni?) Mi van most? A tegnapinál sokkal keményebb a szél, akkorákat rángat, döntöget a hajón, hogy elgondolkoztam, mi lenne ha még az árbocok is állnának? Vajh hogy bírnák a kötelek?  Merthogy a lúv oldalon  párhuzamosan áll a hajó a kikötőpontonnal, tehát egészen rövid kötelekkel  kikötve melyek hatalmas húzásnak vannak kitéve minden egyes leebe dőléskor amint a pontosan a hajó hossztengelyével párhuzamos hullámok átgördülnek a hajó alatt, miközben a keresztirányú szél hatalmasakat taszít rajta. Mondjuk a springek előre-hátra elég hosszúak, tehát még csakcsak van minek nyúlogatni, de a két rövid kötélnek erre sok lehetősége nincs. Pillanatnyilag nem félek, részben mert az egyik drótkötél, nagyjából a hajó súlyát is kibírná, árbocok pedig még nem állnak, tehát igazából a szének kevés belekapaszkodnivalója van, de mindenesetre nem örvendek a lökéseknek.
Délelőtt dolgom volt a városban, meg rájöttem, hogy kevés az 50 ohmos koaxom, hogy a rádiók is rendbe legyenek, így beugrottam az antennáshoz kábelért, meg végekért. Visszafelé a Lehel piacon ebédeltem (gondoltam hátha van szalontüdő). Fontos info, senkinek ne jusson eszébe táplálkozni a templom felőli kifőzdében, szalontüdőjük ugyan nem volt, de felragyogott a szemem amikor megláttam a hortobágyi palacsintát, hááát, ilyen szart még életemben nem ettem. Egyszerűen nem volt semmi íze. Mint a menza, vagy a kórházi kaja. Minden fűszert kispóroltak belőle. Beszédbe elegyedtem a mellettem szomorúan eszegető szakadt csövessel, neki is ez volt a véleménye. Nem véletlen, hogy a Bulcsú utca felőli végen lévő kajáldánál  sor állt, itt meg senki. Csak én, a balfácán. Meg a hajléktalan.
Útközben szól a telefonom, a futár hív, hogy a portán hagyja a megrendelt digitális vevőt és antennát. Mondom semmi akadálya, de direkt mondtam a cégnek és be is jegyezték, hogy délután hozza, mert akkor leszek a hajón. Válasz: "Uram hiába mond ilyeneket, én délelőtt járok erre." Még szerencse, hogy hétköznap van portaszolgálat a telepen.
Hazatérve egyből üzembe helyeztem a vevőt és leesett az állam! Ugye korábban itt a part szintje alatt, leárnyékolva a pontonokkal (mondjuk a szél és hullámok elől most jól jönnek) tucatnyi szellemképpel állandó antennaállítgatások közepette tudtunk fogni három adót. El lehet képzelni, milyen öröm egy csatornaváltáskor kimászni a deckre egy szál gatyában, vagy anélkül a benti 35 fokból a kinti mínuszba antennát tekerni. Nos ugyanazzal a maradék rézcsőből, saccperkábé méretre hajlított egy szál dipólantennával (tehát a digitális antenna még a dobozban), tűéles kép és egy rakás csatorna! Most itt kotlok és a kezelési utasítást tanulmányozom, egy sereg dolgot nem értek, mert informatikai nyelven van, egy rakás érthetetlen rövidítéssel (EPG, OSD, DVB, WMA meg ilyesmik) amikről úgy ír a leírás, mintha hozzá tartozna a mindennapjaimhoz. Most kezdem majd a neten nyomozni, mit is jelentenek. Mindenesetre ekkora sikerre nem is számítottam, mert pl azzal is ijesztgettek, hogy ha nem megfelelő az antenna, a kép ugyan nem lesz szellemképes, hanem kockás lesz, szóval tartottam ilyesmitől, de hálistennek ez csak jobb lehet ha felrakom az igazi antennát.
23:38 Mára elég. Egyszerűen nem tudok ilyen mondatokkal mit kezdeni:
"Az LCN logikai csatornaszám akkor kell, ha a programfeladó jele eltér a tényleges számtól. A rendezéshez az LCN program lapon jelölje ki a rendezés az "LCN opció" szerint."
Jó, nyilván akkor ez az LCN az ezek szerint logical channel number. De hogy a többivel hogy és mint??? Mi az a programfeladó jel? És miféle tényleges és milyen szám? És egyáltalán?
 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr152507518

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

temtom 2010.12.10. 21:40:38

Ejnye-ejnye, Jó Tengerész! :) Épp a minap írtál az élettapasztalatról, korral járó bölcsességről.

Aranyszabály: Üres étteremben, kongó kifőzdében, kis forgalmú önkiszolgáló étteremben SOSEM eszünk.
Inkább kivárjuk a sorunkat, inkább várunk szabad asztalra, inkább elviseljük a tömeget.

Mert a "tömeg" tudja, hogy hol főznek jól. (Általában. Többnyire.)

Kis ember 2010.12.11. 01:30:40

Amikor hangszerboltban dolgoztam, még nem beszéltem angolul, a hangszerek gépkönyveit mégis mindig eredetiben olvastam, mert a magyarítás érthetetlen volt. Neked is inkább azt ajánlom, az angol használati utasítást olvasd inkább.
süti beállítások módosítása