Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szombat.

2010.11.20. 19:12 :: A Tengerész

"MP"-nek igaza volt a tegnapi kommentben. Tényleg kihúzta megint valaki a fürdőkádból a dugót. Tegnap az eső miatt ki se igen dugtam az orrom a hajóból, de ma amikor kimentem a partra, mert el kellett bringáznom egy újabb könyvért a Q rádióba, amire recenziót kell írjak a Fialának, szóval nézem, minden kötél feszül, a pontonunk vége fent ül a parton, valóban vagy 10-20 centi lement a vízből. Azt hiszem úgy megy a dolog, hogy a Kvassay zsilip zárva marad, de a tassi zsilipet kinyithatták, ettől lehetett, hogy Ráckevénél előbb lehetett érezni a szintcsökkenést, mint itt fent. Szóval "mégis mozog" a közlekedő edények törvénye.

Ma szép napos idő volt, miután visszatértem a könyvvel (kifejezetten kellemes út volt kerékpárral Kelenföldre, meg vissza) folytattam a kappa szabásvarrást. Délután beköltöztem a varrógéppel a szalonba, mert napsülés ide, napsütés oda, egyre hül az idő odakint. Ja az meg nem úgy megy, hogy az ember csak előkapja a varrógépet, amit sok éve nem használt. Némi optimista erőlködés után szétszedtem a motort és olajozás, kommutátorcsiszolás után jobban megy a munka.

Ezt írtam a Sailing.hu ARC topikba: Vasárnap indul a népes mezőny Las Palmasból, hogy átszelje az Atlantit és befusson a Karib tenger egyik szigetére St Lucia Rodney öbölbe. Ez a verseny persze nem hasonlítható azokhoz az életveszélyes produkciókhoz, amik során az igazi profik "istenkisértenek", de azt hiszem mindnyájunk szájában összefut a nyál, amikor a verseny honlapjának képeit nézegetjük( http://www.worldcruising.com/arc/index.aspx ) idehaza az esőverte ablakaink mögött. (és én még csak hagyján, mert ezt azért itthon is hajón teszem, lásd http://amapola.blog.hu ) A versenynek furcsa mód van magyar résztvevője is, de elég nehéz rátalálni, én is csak azért tudom mert ismerem az előzményeket. Nos valamikori kalóz versenyzőtársam Rákóczy Pisti, és Zsóka a felesége, ausztrál állampolgárként, holland lobogójú Fenix II nevű hajójukkal készülnek a rajtra. Én nekik drukkolok. Részletek: http://blog.mailasail.com/fenix
http://www.worldcruising.com/arc/galleryarticle.aspx?page=SEP634256916966850397

A hajók poziciói itt követhetők.

http://live.adventuretracking.com/arc2010

Ahogy nézem a jeladók már be vannak kapcsolva. Lehet, hogy volt aki a kocsmába is magával vitte, mert másképp nem tudom elképzelni, a  120-as rajtszámú Snow Wolf mit keres a kikötőtől messze a parton. Többen a kép szerint a sziklákon, vagy a hullámtörő mólón vannak. De azért ez maga a csoda. Hogy innen látom, ki hol van innen 10000km-re!! Ja még annyit, hogy a Windows Explorer legújabb rámerőltetett változata nem tudja rendesen kezelni ezt a linket. A Google Chrom viszont remekül.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr192461696

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

beho 2010.11.21. 17:41:51

Távolba szakadt hazánfia, és lánya hányas számmal szárnyal?

beho 2010.11.21. 18:04:38

Fejlődőképes vagyok: Fenix II=175

Mihalik Péter 2010.11.22. 12:44:29

Izgalmas kérdés a vízszint, mert néha megfigyelem, hogy a Nagy Dunáról nem a Kwassay zsilipen keresztül duzzasztják fel a vizet, hanem a Tassi zsilip felől. Ilyenkor vagy áll a Kis Duna, vagy felfelé folyik...Ilyen esetben a nádasból a beduzzadó víz kimossa a normális folyásiránnyal lerakódott hordalékot a víz tetejére. Elő fordul az is , hogy sokkal zavarosabb a víz.
süti beállítások módosítása