Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Hétfő.

2010.11.15. 07:39 :: A Tengerész

Tegnap reggel begyújtok, viszem ki a szemetet, átlépem a korlátokat a pontonon, egyszercsak ahogy megyek fel a lejtőn, egyre jobban elkezd fájni a bal térdem. Mi a fene ez? Mondjuk kétségtelen, hogy térden gyalogolva csiszoltam, törölgettem, lakkoztam körbe elöző nap a szegélyléceket, de volt rajtam gumi térdvédő! Így még nem jártam. Na azért  végigdolgoztam a napot, ki kellett használjam a jó időt. A fájdalom amúgyis csak addig igazán kínzó, amíg az ember odafigyel magára, amint nakiállok melózni, valahogy elfelejtem. Tehát még a reggeli harmat feláztatta koszt lesikáltam a deckről, ultrás vízzel felmostam, leöblítettem és feltöröltem. A nap aránylag gyorsan felszárította, én nagyjából bejelöltem a csúszásgátló felület helyét ceruzával és körbefestettem a maradék deckfesték egy részével, közben bakelitport szitálva a festékre. Hááát... szép nem lett, de nem csúszik az biztos. Ma le fogom kenni mégegyszer, újra szitálva a port és ha az időjárás kitart (meg a térdem bírja, mert persze mindezt térdelve kell csinálni), holnap lefestem egy fedőréteggel. Nagyon fontos volt a havazások előtt megoldani a csúszásgátlást, mert tavaly a frász jött rám, amikor a friss porhóban álltó helyemben oldaltszánkáztak a lábaim mindössze a deck minimális lejtőjének hatására. Szóval ma folytatom térd ide, térd oda. Amúgy volt egy ember aki végiggyalogolta Angliát és erről írt egy könyvet. Se a szerző nevére se a címére nem emlékszem, de arra igen, hogy valahol félúton rettenetesen elkezdett fájni a lába. Keresett orvost, aki azt mondta, pihenjen, hagyja abba. Keresett másik orvost, az is azt mondta. De nagyon nem akarta abbahagyni a gyaloglást és felkeresett egy embert aki annakidején a gyalogos katonák mellett felcserként működött. Az öreg katona alaposan megvizsgálta a lábát és kijelentette: "uram ennek a lábnak egy dologra van szüksége, gyaloglásra!", és  valóban, bár eleinte fájdalommal kűzdve, de egyre javulva folytatta a túrát és rendbe is jött a lába. Na én is követem a módszert. Nehogymá' a szervezet parancsoljon!!

18:33 Hát a deckfestésből nem lett semmi. Nagyon úgy tűnik kifutottem az időből. ma igazány szép idő volt, de bármennyire is sütött a nap, bármilyen meleg is volt délben, a hajó árnyékos oldalán nem száradt fel teljesen az éjszakai nyirkosság. Márpedig nedvesre nem lehet festeni akrillal. Nagyobb baj nincs. A deck csúszásmentes, a festék eláll jövő nyárig (már vagy 4 éve vettem és semmi baja), akkor fogom felkenni a véglges rétegeket amikor hosszú meleg napsütéses napok lesznek. Télre megfelel így ahogy van. A térdem reggel elég nehezen "indult be", de a szúró fájdalom tompa sajgásra váltott, használt az éjszakai borogatás, előtte meg valami kence amit "J" kent rá. Azért nem henyéltem, csónakból körbemostam a hajó oldalát, sikaflexszel kikentem a korlátlábak hézagjait a szegélyléceknél, hogy télen ne tudjon befolyni oda a víz. Aztán még tegnap este csináltam egy vaxot a kültéri lakkozott dolgok védelmére. Az úgy működik, hogy vízköpenyes enyvfőző edényben megolvasztok méhviaszt és elkeverem terpentinnel. Ezek manapság már beszerezhetetlen anyagok, valamikor 20 éve egy szakács kollegámtól vettem a viaszt, aki méhész is volt, a terpentint meg ugyanakkor, a valamikori Erdőkémiától, ami azóta azt hiszem megszünt, a terpentin meg jövedéki termékként eltünt a boltokból. A terpentinből annyit kell beletenni, hogy szobahőmérsékleten olyan cipőpaszta állagú legyen a kihült anyag. Amúgy a klasszikus cipőpaszta is így készül, csak még faggyút is adnak hozzá. Sőt, az autómotorok termosztát patronjában is ilyen keverék van. Amit én gyártottam az a régi Tangó paszta megfelelője. Ezzel a vaxszal "J" egy puha flanell ronggyal az összes kültéri lakkozott felületet átdörzsölte, majd egy másik ronggyal kifényesítette. A kezelést havonta meg fogjuk ismételni. A viaszolástól a kezelt felület ledob magáról minden nedvességet, az eső, a harmat gömb alakú cseppekben gurul le róla.

 

Mai ajánlatom egy világszám 1944.ből. https://www.youtube.com/watch?v=IRwpWdybc8I&feature=related , aki ugyanúgy nem érti hallás után a szöveg túlnyomó részét mint én annak http://www.oldielyrics.com/lyrics/the_andrews_sisters/rum_and_coca-cola.html 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr422449376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sün77 2010.11.15. 09:41:22

Erről eszembe jutott egy burkolóktól hallott strófa:
"Erős marok, izmos kar, csak a térdem ami szar."

Jó munkát
Sün

Mihalik Péter 2010.11.15. 13:11:43

@Sün77: Egyébként valóban, magam is tanúsíthatom, hogy hajóépítés közben hihetetlen testhelyzeteket kénytelen az ember néha felvenni, néha hosszú órákat is ebben az amorf alakban töltve, időnként levegő után kapkodva, mindezt néha 50 fokban, esetleg bokáig 3 fokos vízben.Ami pedig a deck csúszását illeti talán az egyik legfontosabb dolog azt megakadályozni, mert életveszélyes állapotokat is előidézhet. Magam ezt kvarchomok szórással végeztem műgyanta bázisú festékbe, szintén több rétegben, de lehet sima fémgittel is a fém-tiszta felületre kis szivacshengereléssel...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.11.15. 18:57:34

@Sün77: Én így szoktam mondani amikor guggoltamból feltápászkodom: "Acélkar, vasmarok, csak a lábaim szarok."

vetojo 2010.11.15. 19:13:28

Vili!
Egy barátomtól van a "szólás": öreg ebben a korban, ha reggel felébredsz, és nem fáj semmid, akkor meghaltál!
Jobbulást.
LIDÉRC

merges ember 2010.11.16. 07:49:31

Mifelénk vicc szerint egy férfi akkor számit öregnek, ha a reggeli merevedés a derékban jelentkezik!
Jobbulást
mérges ember
süti beállítások módosítása