Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szombat.

2010.11.06. 18:15 :: A Tengerész

Jajaj. Nem szabad nekem már egy napot se lazítani? Egy napot kihagytam, máris hiányoltok. Szóval köszönöm az aggódást, úgy tűnik túléljük. Itt a jó levegőn még betegnek lenni is jobb, mint a kies "Csikágóban" (VII. Hernád u.) ahol korábban laktunk. Mindenféleképpen kímélni akartam "J"-t, én úgy tűnt befelé megyek a kórba, de ha ő visszaesik, egyszerre ketten leszünk betegek, ami nagyon nem lenne jó. Ezért őt ágyba parancsolotam és pénteken én mentem piacozni. Vettem mindent ami kellhet, hogy pár napos betegség esetén se legyen élelmezési gondunk. Végülis egész jól bírtam, úgy tűnik engem  kevésbbé vesz elő a kór, mint életem párját, bár amire a tömött hátizsákkal hazatértem ő meg kitakarított idebent, szóval nem feküdt, hiába mondtam neki, hogy még ne kelljen fel. Na én meg kifigyeltem ráadásul, hogy a sólyaművészek a kihúzásra váró két Mahart Passnave pontont megint ipegcsak kiakasztották a parti cönkökhöz, ilyenkor mindíg attól félek, hogy egy éjszakai viharos szél ránknyomja az egészet, szóval elkezdtem ráhúzkodni a köteleikre. Mondjuk őket különösebben nem érdekli, ha összeverődnek a vízen úszó dolgaik, a profik ahhoz vannak szokva, hogy minden döng, csattog, horpad, a fendert, puffert, ballont, nevezzük akárminek, nem ismerik. Mentségükre legyen mondva, hogy mindössze ketten nyüstölik a vasakat, "F" a rangidős van vagy 160 kiló, fel se tud mászni  a recsegő ropogó lábaival a vízen úszó pontonra, "P" meg másmilyen fogyatékos, szóval ennyi telik tőlük. Na amire valamennyire meghúzgáltam a rettenetes, vagy 25mm vastag köteleket, kezem-lábam remegett, olyan sűrűn szedtem a levegőt, hogy válaszolgatni se tudtam "J"-nek aki a partról látott el jótanácsokkal. Ezután már csak zuhanyozni volt erőm, mert mindenem átáztatta az izzadság, de végülis ugye influenza ellen izzadni kell.  Megebédelve kialudtam a fáradalmaimat és  nem kezdtem komolyabb dologba, mert este osztálytalálkozónk volt a Moszkva téren a Trombitásban. Sajnos megint eggyel kevesebben vagyunk abból a harmincból, akik az Üteg utcai Villamosenergiaipari Technikumban érettségiztünk 1963-ban. Már hatan meghaltak egykori osztálytársaim közűl. Az, hogy minden évben összegyűlünk egyszer egy vacsorára 14-15-en, kizárólaga a Lambert Mikinek köszönhető, aki fáradságot nem kímélve nyilvántart mindenkit és ilyenkor ősszel összetelefonálja a bandát.

Ma csodás napra ébredtünk, reggel hétkor úgy éreztem kivet magából az ágy és bár folyik a taknyom (bocs), tüsszögök, köhögök, kissé erőtlen is vagyok, de nem nyughattam és nekiálltam a főárboc talp billenő befogását elkészíteni. A műszaki megoldást úgy gondolom sikerült kiötleni, így kihasználva, hogy üres volt a lakatos műhelycsarnok, kifúrtam a 8mm vastag vasanyagaimba a 21,5mm átmérőjű furatokat a nagy oszlopos fúrógépen, mert ezek azért nem azok a méretek, amikkel itt a hajón meg tudnék bírkózni. Kardinális szempont az árboctalp kialakításánál, hogy felállítva a főárboc egy 1946-os Kossuth ötforintoson nyugodjon, ezt a hibátlan ezüst érmét egy olvasóm küldte, szégyellem, de nem jegyeztem meg ki volt, de örizgetem mostmár második éve és hamarosan eljön az idő, hogy ahogy a hajós babona tartja a helyére, a főárboc talpa alá kerülve, varázserejével megvédje Amapolát a gonosz viharoktól. Végülis nem panaszkodhatok a betegségre, simán végigdolgoztam a napot, és attól eltekintve, hogy a szokásos papírzsebkendő mennyiségnek a sokszorosát fogyasztom a közérzetem is remek.

Nemrég itt járt a Belo aki egy riportot csinált velem már régesrég, talán most a Jacht magazinban lesz belőle valami, vele volt a Mag Andi akivel vízre szálltam, hogy néhány fotót csináljon Amapoláról. Pillanatnyilag azzal kínlódom, hogy ide rakjak néhányat de amióta kidöglöttek a programok a gépemből ez nem ilyen egyszerű. Most újra töltöttem a Picassát, azon sikerült úgy "lerontanom" a "J" által az én gépemmel készített képet, hogy ide másolhassam, de az Andi képeit, amit a Belo átküldött azt nem tudtam kizippzárazni, mert a kizippzározóm kimúlt és nem tudom hogy kell újracsinálni, amit meg lerontva átküldött, hogy beférjen a "borítékba" az meg ilyen szemcsés. Mára feladom, elfáradtam.

2010 nov. 9. szerda. Ma itt járt a Belo és megigazította a zippzárazót. Kijavítottam a képeket. Mindjárt más!

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr42428857

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

silvermoon 2010.11.07. 00:49:50

Ezek szerint erted meg nem jott el a kaszas ! Nem kell gyujteni a koszrukra.Ilyen infulenzat sokan szeretnenek atveszelni. De ha egyszer valoban be kopogtat az oreg csuhas ne feledd -Te nyiss ajtot ! Es mikor azt horge hogy -az eletedert jottem !- be tudjal szolni a szobaba -Eletem Teged leresnek-! Bocsi J. Ez csak egy vicc akar lenni. CSuda jo dolgotok van ott a hajon. NAlam ma hidegebb volt mint Nalatok ! Rekord hideg, es nekem csak egy kis vacak gaz melgitom van. Szoval ma irigykedve nezem a szep es jo kis kandallot ! Szep napokat !!!

IQ_nuku 2010.11.07. 08:06:50

Nem, nem szabad egy napot sem lazítani ...már ami a blogolást illeti :))))
Hát aggódtunk, nem tudtuk, hogy szükség lesz-e az ágyúgolyóra, vagy sem.

temtom 2010.11.07. 12:36:32

A ballon-puffer-fender kifejezések fölött egy kicsivel ott szerepelt a "cönk" szó.
Kevésbé folyami hajós blog olvasók számára leírom a vonatkozó szállóigévé vált meghatározást:
A "cönk" olyan kikötéshez használt eszköz, amit főleg folyamon alkalmaznak a kikötő-kötelek mellett. Szilárd, rúd vagy akár cső. Lehet fából, (gerenda-szerű) kör vagy akár szögletes keresztmetszetű, vagy fémből, tömör, vagy üreges, szinte bármilyen. Egyik vége a parthoz, másik vége a kikötött hajóhoz van erősítve, célja a MEREV kapcsolat erősítése.
A Közlekedésmérnöki kar hajózási főiskolai szakán előadáson hangzott el a következő meghatározás egy professzor szájából:
" A cönk egy bármilyen anyagból készült, akármilyen etvasz."
:)
(Na, ebből a mondatból lett szállóige.)
süti beállítások módosítása