Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Hétfő.

2010.10.25. 18:42 :: A Tengerész

Fenébe, milyen hamar sötétedik! Lerövidült nagyon a nap. Ha már sötét van, valahogy nincs hangulatom lámpafénynél dolgozni. Meg kint már nem is lehet. Felhasogattam egy csomó gyújtóst, mert ahogy említettem kevés papírral kell begyújtsak, ezért a ceruzánál is vékonyabb fákat nyesegetek a deszkahulladékokból. Nagyon mondja a közelgő hideget a rádió, hálistennek ma még 17 fok volt kint délben, minden nap nyereség amit megúszunk a télből, tegnap is csak egyszer gyújtottam be reggel, kitartott a meleg egész nap, igaz, hogy nem vettem figyelembe, hogy ugyan a szokásos mennyiséget raktam be a kályhába, de keményfa akadt a kezembe (a bútorzat kőris hulladéka), amitől délelőtt 36 fok lett idebent és erre még "J" elkezdett a gáztűzhelyen főzni, ami normál esetben egyedül elég a befűtéshez, úgy, hogy eltekintve a vendégek ittartózkodása idejétől, pucéran tartózkodtuk a szalonban. Ma reggel visszavittem a vízalatti kamerát, monitort a búvároknak. Elgyönyörködtem a mini múzeumukban és hallgattam a Vígh Jancsi (ő a főnök) előadását az ott lévő antik búvárholmikról, (egy ember, akinek minden szavából árad a szakmája iránti lelkesedés) van ott minden a búvártörténelem relikviái közűl, többek közt pl. olyan, több mint  100 éves kézzel hajtott légszivattyú, amilyet még gyerekkoromban láttam használni, amikor a felrobbantott hídroncsokat szedték ki a nehézbúvárok a Dunából. Apropos hídroncsok. Most az egész csapat kint dolgozik a Margit híd alatt, ugyanis van ott még nemcsak hídroncs, de villamos is a Dunában, meg rengeteg bomba, ugyanis annakidején nem termelték ki, csak "ahol a papok táncolnak", a többit igyekeztek berobbantani apróra a mederbe és ehhez a háborúból megmaradt bombákat használták fel, amiknek egyrésze nem robbant fel, ott van most is. Na a "Szücsiék" (a vezető búvár) ezeket termelik most kifelé. Úgy tűnik tavaszig ellesznek vele. "VJ" mesélt a munkájukról, szóval baromi romantikusnak gondolja a tudatlan kívülálló ezt a melót, de a munkájuk nagyrésze szennyvízbe merülés, még a nehézbúvár ruha se bírja néhány hónap használatnál tovább, mert feloldódik, elnyálkásodik a gumi anyag. Délután a szalon felülvilágítójának ablak szegélyeit szigeteltem öntapadós Armaflexszel, mert lehőszigeteltem ugyan a fémszerkezetet, de az élek(!) a 3mm-es vastagságuk egy részével néhány helyen kilátszanak. Na ezeken lekondenzál a belső pára és a legváratlanabb időpontokban cseppen a homlokomra, amikor elheveredem  a TV elé, vagy délutáni szunyókálásra. Sok pici apró meló, ez lesz egész télen.

Más. Annak akit nem csak Amapola története érdekel, hanem más hajóké is. Meséltem már korábban egy Ausztráliában élő barátomról, akivel folyamatosan megbeszéljük a hajós dolgainkat. Na ő  most a hajójával éppen Barcelonából tart a Kanári Szigetek felé, onnan indulnak egy Atlanti átkelő versenyen nov. 22-én. A felesége elkezdett egy blogot, akit érdekel és nem zavarja az angol nyelv itt megtalálja. http://blog.mailasail.com/fenix  Az RSS feed-re kattintva az egész történet olvasható.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr372398190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása