Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Kedd.

2010.10.12. 20:28 :: A Tengerész

Ma a gumicsónakműhelyben nagyfrekis hegesztőgéppel meghegesztettük a ponyvák kiegészítéseit. Helyre is raktuk nagyjából őket, de annyi vendég jött egymást követve, meg átfedéssel is, hogy nem tudtuk befejezni, meg a maradék raklapvagdosásból se lett semmi. Sebaj, holnap is lesz nap. Sikerült egy ollót beejtenem a vízbe (mi úgy mondjuk a "Balatonba", ez egy alig megmagyarázható nosztalgia, ha bármikor az alattunk lévő vízről beszélünk így hívjuk), de "J" ügyesen kihalászta egy erős mágnessel, pedig én már lemondtam róla. "J" rábeszélt, hogy a tükörnél lévő utolsó nyitott részt is zárjuk le télre egy ponyvával, én nyitva akartam hagyni, hogy kapjunk onnan  levegőt, de végülis a réseken keresztül így is jön be elegendő, viszont ezzel valóban teljesen védettek leszünk hátulról is, ha netán onnan jön a hófúvás. Szóval megint el kell menni a boltba némi anyagért, mert már csak dirib-darabok maradtak ebből a jó kis PVC kamionponyvából.

Tegnap (vagy tegnapelőtt?, fene tudja, ahogy itt rohan az idő) ezt írta régi tengerészkollegám "T M" amúgy most a "Viza" (ex csapatszállító {"honvédségiül" Cs. Sz.}, ami most Ráckevén parkol) gépésze,  a korábbi megnyilvánulásomra itt a hajónaplóban, ahol azt jövendöltem, hogy az iszapkatasztrófa majd lovat ad az ökofundamentalisták segge alá:

Prófétai előrelátással beszélsz a "haragoszöldek" fölfokozott óbégatásáról, a magas ló alájuk tételéről. Itt van!!! Ez a kaptafájától elszabadult, aggkori agylágyulásban szenvedő Karátson Gábor írt egy oldalnyi "vegyes felvágottat" a szombati Magyar Nemzet Magazin részének címoldalára. .....Természetesen mindez a katasztrófa kapcsán, de van benne Bős, van benne hajózható Duna és minden egyéb, amihez ez a szerencsétlen azt gondolja, hogy valamit is konyít. .....van egy könyvem, Lao Ce-nak tulajdonítják, a "tao te king", ezt fordította le, méghozzá igen jól. Ezzel nem is lenne semmi bajom, de...és itt akadtam ki először. Az eredeti szöveg és a tüköroldalon lévő fordítás után jön egy hosszú magyarázat, kommentár Karátson tollából, kezdve ott, hogyan is fogott a fordításba, mi volt az előzmény! És - gondolom már kitaláltad - a 95.-ik oldalon mi másról van szó: a Bős-nagymarosi vízlépcsőről! Ekkor majdnem odavágtam a könyvet! Szegény kínai filozófus, mit vétett???!!!! Forog a sírjában!

Szóval úgy tűnik fején találtam a szöget, pedig a tavaszi árvizek után hogy befogták a szájukat a típusdumájukkal, hogy "A vizeket úgy kell hagyni folyni, ahogy vannak!" Na most ismét eljött az ő idejük.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr612366510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása