Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Csütörtök.

2010.10.07. 08:01 :: A Tengerész

Hallgatom itt a Kossuth rádió reggeli műsorát. A Környezetvédelmi Felügyelet képviselőjét interjuvolják. Hosszú cikornyás többszörös bővített mondatok hangzanak el, a lényege az ellenőrzés kizárólag papírmunka. Tehát a cég gyárt egy rakás papírt, aminek meglétét a hatóság ellenőrzi. Nem tudom más országokban mi a szokás, de valahogy nálunk mindenre csak a fiskális megoldás az a mi működik. Illetve frászt működik. Van jogszabály a kutyaszaratásra? Naná, hogy van! Tele az utca kutyaszarral? Naná, hogy tele.  Van jogszabály az állatkínzásra?  A zebrán való óvatos áthajtásra? Az éjszakai randalírozásra? A fizetési fegyelem betartására??? És? Ez egy kinemszarjaleország. Ha meg a"hatóság" bekeményít, elkezdi betartatni a szirszart. Közúti ellenőrzés a veszélyes vezetők kiszűrésére? Megállítanak mindenkit és megbüntetik akinek nincs bekötve az öve. Aki a discoterepjárójával 200-al a leállósávban előz az meg biztos megússza. Foglalkozzunk a vakondtúrással, a hegyek meg majd csak ellesznek valahogy! A hatósági munka nélkülözi a kreativitást. Azt nem lehet normázni. A bürokrácia működteti önmagát, mindenki lepapírozza a saját bőre védelme érdekében amit a jogszabály megkíván, az élet meg megy ahogy tud. Ahol meg ekkora pénzek gurulnak, mint itt az aluminiumtermelő cégnél, kártalanítására nem lesz pénz, hisz a kár gyakorlatilag felmérhetetlen, de lesz sztárügyvédekre, akik mindenkit kimosnak, kivéve az iszapot a tájból és az otthonokból. Az se megoldás a következő időkre, hogy minden cég kössön felelősségbiztosítást. Vajh mekkora lenne a havi összeg ekkora veszélyeztetésre? Ki tudná, akarná azt fizetni? Melyik biztosító merne felvállalni egy tízmilliárdos kockázatot? Aztán ha nagybátran felvállalná, ki is fizetné, vagy inkább becsődölne? Ó mennyi kérdőjel és paragrafus, amik közt a jogászok jókat csűrcsavaroghatnak, miközben gyakorlati eredmény nélkül eltelnek az évek. Aztán még egy veszély. Ekkora ipari katasztrófa majd ráerősít a méregzöld ökofundamentalistákra akik eddig is minden amúgy értelmes, munkahelyteremtő beruházásnak keresztbetettek (lásd veresegyházi injekcióstűgyár), ki a fene fog tőkét invesztálni olyan iparilag elmaradott területekbe, ahol lassan felnő egy generáció úgy, hogy munkahelyről csak a választási plakáton olvasott?

 21:45 Ma reggel gyönyörű idő köszöntött ránk. A reggel mindíg hamutzással és begyújtással kezdődik, utána kivittem a szemetet és amíg kicsit felszáradt a rengeteg harmat odakint, a naplót írtam, meg megtörtem a diót amit "T" hozott tegnap. Közben vidáman égett a tűz a kályhában és amire "J" kibújt a rongyok közűl, már 25 fok volt a szalonban. Reggeli után kihasználva a szélcsendet átálltunk Amapolával a ponton másik oldalára. Itt a ponton reményeim szerint majd leárnyékolja az uralkodó északnyugati zegernyét. Szóval ez lesz a téli helyünk. A pontonon balra a villanyóra és a hűtőszekrény. Mondjuk a ki és bemászkáláshoz korlátot kell mászni, de ez bennünket nem izgat. Amapola orral északkeletnek áll, egyharmada túlnyúlik a pontonon, ez hátul a kormány alatt a vízmélység miatt elkerülhetetlen de a hajó orra sokkal védettebb az időjárás ellen mint a többé-kevésbbé nyitott hátsó fertály. Duplasoros autógumipufferekkel alaposan kikötve reményeim szerint nem lesz gond az időjárás, vagy a hajóforgalom keltette hullámzásokkal, lökésekkel télen. Ez persze nem jelenti azt, hogy leállt a motor menet közbeni további próbálgatása, de most nem ez a főcsapás iránya, a cél a megfelelő téli felkészülés, ami pl. további ponyvák szabását, a meglévők tökéletesítését  jelenti. A felkészülés jegyében láncfűrésszel felvágtam a kályha számára "ehető" méretre a tegnap begyűjtött raklapot és gerendákat, kb. egy átlag téli heti tüzelő. Délutáni sétáinkon ahol kihajított fát látunk, begyűjtjük. Érdekes módon a fahulladék (hálistennek) a kutyának se kell, mindenki gázzal fűt, központifűtéses házban lakik a fahulladék csak szemét. Na mi hasznosítjuk. Amíg kitart nem kell villannyal, gázolajjal fűteni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ma megjelent a pontonon "Á M" a ponton gazdája. Rosszat sejtettem, tán útba vagyok neki,  esetleg bérleti díjat kér érte, nenetán mégiscsak kifizették és elviszik, pedig milyen jól berendezkedtünk rajta. De nem ez volt a helyzet. Közbevatőleg ugye a ponton azért maradt itt, mert a

megrendelő akinek készítették nem fizette ki, így a nyakukon maradt. Most megnyertek egy tendert több régi dunai ponton felújítására, ahol szükséges fenékcserékre, szóval nagy munka esett be a cégbe. Na úgy tűnik a konkurrencia, aki elbukta a tendert, bosszúból feljelentette a rendőrségen, a munkaügyi hivatalban, APEH-nél, ahol csak lehetett. (tipikus magyar történet, dögöljön meg a szomszéd tehene is!)Meg is jött a csipetcsapat, rendőrautó, munkaügyiautó konfetti brillantin, láthatósági mellény et cetera, azonban nem találtak semmi szabálytalanságot. Nehéz ezt egy hatóságnak elviselni, semmi esemény, büntetés. Emberek bejelentve krampácsolnak a sólyatéren, sehol egy román. (pedig egy nagyon komoly gépelt feljelentés volt...{aki nem látta a "Tanu"-t ne törje a fejét hogy kerül ez ide})

- Na ott az a ponton az mért van ott?!  Kérdi a rendőr. (amin éppen rendezkedünk Juditkával)

-Hát azt nem fizették ki.

 -Nincs hatósági vizsgája.

-És akkor nem lehet a vizen?

 -Lehet, de hajót nem szabad rákötni.

Itt a tudós rendőr még kioktatta szegény "ÁL"-t (aki amúgy annakidején a Lékai János hajózási szakközépiskola igazgatója volt, illetve tán még ma is az, nem kérdeztem), hogy ha valami havaria történik a rákötés kapcsán, majd én jól beperelem, mert nem volt a pontonnak papírja!

 Na ekkor látogatott meg "Á L", hogy most mi legyen. Mondtam neki, hogy ha kifogása van ellene hogy itt vagyok, már szedem is a köteleimet, de ezt a helyet a Vízügytől bérlem, tehát teljesen legális az ittlétem. Szabadkozott, hogy neki aztán nem vagyok útjában, csak a rendőrnek. Na mondom én akkor innen el nem kötök, ha a rendőrnek baja van, jöjjön ide, majd elmagyarázom neki a HSz-t, hogy a mindenkori hajóvezető oda köt ahova akar ha a hajó biztonsága, a viziút szabadon tartása, az emberélet biztonsága és a víz tisztaságának megóvása szempontjából ezt tartja helyesnek.  Ha a bérelt területem mellett van egy akármi, amit az összeütközés elkerülése érdekében célszerűnek tartok kötéllel a hajómhoz rögzíteni, az csak az én dolgom. Na jól felhergeltem magam, de a rendőr oda se dugta az orrát, ami a legjobb dolog volt ami történhetett, mert az a legjobb konfliktus, ami elmarad.

De ahogy mondám foglalkozzunk a vakondtúrásokkal (Tengerész hova köt, pontonon ki áll) a hegyek (iszapár, lúgfürdőben két falu) majd csak ellesznek valahogy.

 

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr422352300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sün77 2010.10.07. 09:02:24

Munkahely. Érdekes történet. Múlt hét végén megszűnt a munkaviszonyom a két éve még óriásinak mondható, 100 éves múlttal rendelkező nemzetközi építőipari cégnél. Számítottam rá, nem ért meglepetésként. Eladás nincs, bevétel nincs, nem is tudnak tovább etetni minket. Egy évet át tudtunk hidalni, kis cégek már hamarabb feladták, fedezeti pont alatt dolgozni nem lehet a végtelenségig. Most előállt az a furcsa helyzet, hogy az eddigi "fusiból" kell "megélhetést" varázsolnom. Meglátom, hogyan sikerül. Na indulok jogi tanácsadásra a munkanélküli hivatalba.

Jó munkát! Sün

Mihalik Péter 2010.10.07. 10:46:14

@Sün77: Szomorú helyzetkép... nekem van munkahelyem, de gyakorlatilag munka nélkül ücsörgök a gép előtt és várom az adandó alkalmat, hogy valami csak csurran-cseppen. Az eddig partner cégeknek nevezett vállalkozások egymásnak estek a piacon a maradék morzsák után kaparva, erkölcsöt, etikát feladva. Hallgatjuk a napról-napra rosszabb híreket a gazdaságból, éjszakánként már nem is alszom a holnapi nap problémáinak súlya alatt.De mivel nekem is van hajóm ( ami jelenleg eladhatatlan) nem félek a jövőtől annyira, max. beköltözöm és ugyanúgy fogok élni, mint a Tengerész... csendben, nyugodtan, apró dolgoknak örülve, de kritikus szemmel a világ dolgait nézve, kvázi letojva azt ami a parton túl történik.

vetojo 2010.10.07. 14:39:35

Mindkettőtöknek 100% - ig igaza van, de ismerve Villi alapgondolkodását, bitteschön OPTIMIZMUS!
Az hogy sz@r a helyzet az tény, de talán lesz jobb is.
LIDÉRC

nord47 2010.10.07. 16:12:19

Ez jó duma volt , szebben, velősebben Jókai sem írhatta volna le.!!
Gratulálok!
Kár, hogy három héttel ezelőtt nem tudtunk személyesen is találkozni!
A megszokás nagyúr. Ha aludni kell, hát akkor kell!!
Jó hétvégét!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.10.07. 21:23:23

@Sün77: Ajaj, egy lánnyal meg a most született három fiúval.... Én 56 éves voltam, 3 gyerekkel meg OTP lakástörlesztéssel amikor egyszer egy hétfői napon kaptam egy papírt, hogy csütörtökön dolgozom az Alba hotelban utoljára. Nekem baromi szerencsém volt, mert amikor lejárt a felmentés, felmondás, egy szombat-vasárnapot voltam munkanélküli, hétfőn kezdtem a Volgában. De az a két hónap ami addig eltelt...Évekig előjött álmomban. Nagy szerencsém volt, neked is hasonlót kívánok!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.10.07. 21:31:00

@Mihalik Péter: Tudod az a rettenetes szomorú, hogy régen sajnáltuk a nyugdíjba vonulókat, szegények, vége az életüknek, már csak a kaszást várják. Most meg sok fiatal engem irigyel, hogy én már megúsztam, nekem már jó....És valóban. Én már könnyen szarok a világra, minden hónapban megjön a nyugdíjam a bankszámlámra (egyelőre...)nincs többet főnököm (ha csak "J" nem az)nincsenek beosztottaim, nincs tartozásom senki felé. Ha jól belegondolok, alapjábavéve kifejezetten szegényen élünk, de KIT ÉRDEKEL? NAGYON JÓ NEKÜNK. Azt kívánom mindnyájatoknak, legalább ennyi sikerüljön.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.10.07. 21:33:59

@nord47: Kössz. Bocs, de ez az ebéd utáni alvás tényleg része lett az életemnek. Nagyon sajnálom, hogy pont akkor jöttél volna, és el kellett tanácsoljalak. De ami késik, nem múlik. Biztos jársz erre majd akkor is, ha éppen ébren vagyok.

Missa 2010.10.07. 22:06:28

@Mihalik Péter: Hmmm... Ha tehetném én is hajóra költöznék. Annak idején az a francos Forrest Gump ellopta az ötletem. Mindig álmodoztam róla, ha anyagilag megtehetem, veszek egy kis halászhajót és a magam örömére halászgatok és tojok én a világra!
Ha "Nagyjaink" húsz év után is így vezetik tovább az ország szekerét (ja és átlag négy évente üvöltözik a médiába hogy: MAGYARORSZÁG ÚJRA RENDSZERT VÁLTOTT... bla-bla-bla), na szóval lehet, hogy megint időszerű lesz a régi mondás:" Tengerre Magyar!" Kisebb-nagyobb hajóinkon ott fogunk lebegni a világ tengereken-folyókon Mi Magyarok... Lehet, hogy lengeti még a Magyar lobogót a tengeri szél? :-)

silvermoon 2010.10.08. 04:56:38

Ahogy ezeket olvasom,hat eleg szomoru.De latjatok en immar 2 eve elek hajon, a"nagy" amerikaban. Igaz van egy csoro hazikom is de ott vill. szamlat es egyebet kene fizetni. Itt napelemek sokasaga,Jo nagy akkuk, es a viz altal hordott es egyeb helyekrol szarmazo faval futok(ha kell) de nem kell meg mert florida meleg.CSak batoritani tudom akik erre szanjak magukat. LAm Tengeresz baratunk ! Ki boldogabb Nala? De megerdemli !Nekem sajna ki kell jarnom a "vilagba" mert neha kell vamit dolgoznom is mert nyugdijjam talan jovore lesz,-ha lessz? De meg most is csak annyi halat fogok ki amenyit egyszerre meg tudok enni.Pedig van sok. BAr ki tudja meddig? Sajnos a magyar lobogomat mar tovig nyuvasztotta a szel es amugy is itt azt hiszik mexikoi zaszlo es neha ram kiabalnak a hajosok : adios amigo..ilyenkor zavartan mosolygog, e s francba kivanom oket.

Mihalik Péter 2010.10.08. 09:28:43

@A Tengerész: Köszönjük a biztatást, szerintem mindannyiunk nevében megtehetem, aki ide ír!Én biztosan rajta leszek a dolgon...
süti beállítások módosítása