Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • Advocatus Diaboli: Micsoda veszélyes szörnyetegeket tartasz.... 8-) (2024.11.22. 11:26) Péntek.
  • A Tengerész: @Kenny Wells: Hát ez a szalon alighanem nagyobb mint itthon a nappalink, az egész katamarán befogl... (2024.11.07. 13:54) Szerda.
  • sefotos: Szia Tengerész! Szombaton délben a HHH Pesthidegkúti reptéren sárkányrepülős nap lesz, tudsz róla?... (2024.11.05. 04:47) Hétfő.
  • A Tengerész: @sefotos: Valóban a rögzítéshez meg a szélek lezárásához kellenek spéci idomok. A 16 mm vtg. X kül... (2024.10.25. 22:27) Péntek.
  • A Tengerész: @sefotos: Meg különben is... AZÓTA SE volt hó amióta azt a képet csináltam a tetőről. :( (2024.10.21. 11:20) Péntek.

Linkblog

Szerda.

2010.07.14. 21:02 :: A Tengerész

 Csak hajnaltájt lehet ütőképesen dolgozni a hajóorrban. a későbbi hőség miatt. Amúgy nem panaszkodom, olyan 42-43 fokig bírom, aztán máshol, másba kezdek. Annakidején tengerész koromban is jól bírtam a trópust, mondjuk rettenet mennyiségű vizet megiszok, izzadok mint a ló, de más bajom nincs, nem úgy mint  szegény "J" aki elég nehezen viseli a meleget. Nagyjából kialakult a műhely. Persze még millió itt a teendő, mert pl. ha majd ugrál a hajó a hullámokon biztos leesnek dolgok, tehát kellenek majd valamiféle zéfesztelő madzagok, lécek, de végre lehet dolgozni, mert megtalálom a szerszámokat. Amíg a hajón mindenütt műhely volt, egyszerű volt a dolog, mert mondjuk a villáskulcsok a konyha jobb első-, fogók, nyelesszerszámok a második fiókban és igy tovább. De hogy beköltöztünk, a konyha felvette funkcióját, "J" elfoglalt minden ottani helyet, én meg azóta semmit se találtam. Na ennek 95%-ban vége. Neki is kezdtem a "valódi" munkának, ma beraktam az irányváltót a helyére (csak úgy lekapkodtam a megfelelő szerszámokat hozzá a falról), ami, miután az összes fedelet újratömítettem a szarházi digók után, immáron többhónapos tesztet követően se ereszt sehol. Megvettem és hazaszállítottam a motor starter/horgonycsőrlő akkutelepet. A motorhoz egy 90Ah-s aksi untig elég lett volna, de a horgonycsőrlőhöz több kell, vettem két 70 Ah-s karbantartásmentes akkut, bízom benne, hogy párhuzamosan kötve elég lesz. A pénztárcámnak mindenesetre bőven elég volt..:-(

A Merci motoron a résolaj elvezetés gumicsövei, még autómotor korából meglehetősen elaggottak voltak, a próbaindításkor tapasztalt gázolajszivárgást is az egyikükön nagy nehezen fellelt repedés okozta, ki kell cseréljem. A Dobozi utcában az Orczy tér mögött van egy gumibolt, elbicikliztem délben (mikor máskor, ugye dől a rádióból, hogy a hőgutaveszély miatt az öregek tartózkodjanak minden erőfeszítéstől és csak henyéljenek az árnyékban, folyadékot vedelve) és vettem új csöveket. Csepelről oda-vissza alig több mint egy óra volt és még el se fáradtam, sőt a menetszél kifejezetten kellemes volt. Visszajőve mértem a vérnyomásom, 136/87, pulzus 96, leves után 125/74 pulzus 82, nem rossz egy öreg embertől. Merthogy holnap délután 3 órakor lesz 65 éve, hogy a világra jöttem. Amúgy öt éve el kellett kezdenem vérnyomáscsökkentőt szedni, de a hajóépítés annyira meggyógyított, hogy harmadik hónapja nem szedek semmit.

Az irányváltó berakása előtt fellazítottam a csavartengely tömszelencét, kézzel forgatva semmi vízfolyás, a zsírral feltöltött tönkcső a zsinóros tömszelencével úgy tűnik működik. Elgondolkoztam a tömszelence flansnijának leszorító anyáin, annakidején semmiféle biztosítást nem gondoltam szükségesnek, most ezt átértékeltem, hajón semmit nem szabad félválról venni, ennél csak a repülés a veszélyesebb, a négy anyára hegesztettem csődarabokat körben kifurkálva és ha beállítottam őket, dróttal, amolyan quasi koronás anyaként fogom őket lebiztosítani. Most csak egy órás pluszmunka, de ha mondjuk lerázódnak és kijön az egész a helyéről, akár el is sűlyedhetünk, de legalábbis nagy kalamajka. Szóval lépésről lépésre, és csak dolgozzon a szürkeállomány! Jövő héten, ha addigra végzek az akkukeretek elkészítésével és beszerelésével, a kipufogó összerakással és a motor levegőellátásának végleges megoldásával, akár be is indulhat a "főgép". Izgalmas.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr262152117

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ftm 2010.07.14. 23:04:07

Akkor én boldog születésnapot kívánnék neked és még 50 ilyet. Mamámat idézem amikor ezt mondjuk neki: addigra én csak egy gombóc leszek! Még egyszer Boldog Születésnapot neked és jó hajó építést!

temtom 2010.07.15. 05:32:53

Isten éltessen, Vilmos!

palstek 2010.07.15. 06:31:34

Boldog Születésnapot! Élj ameddig szeretnél !

huomate 2010.07.15. 06:59:09

Isten éltessen sokáig

IQ_nuku 2010.07.15. 07:10:22

Isten éltessen még nagyon sokáig erőben, egészségben, boldogságban!

abraxas 2010.07.15. 08:02:13

Boldog szülinapot!!!!!
süti beállítások módosítása