Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Péntek.

2010.07.09. 21:51 :: A Tengerész

Ma főleg Kata lányomat oktattam falat csempézni. A padlócsempézést, beleértve a szegély beszabását és a fugázást gyönyörűen megcsinálta, a szobákat és az előszobát tapétátlanítás után olyan szépen leglettelte és csiszolta, hogy bármelyik szobafestő megirigyelhetné. A falakat egyszinű világos sárgára festette, az egész lakás  napsugaras lett tőle, igazi vidám otthon, ha majd véglegesen berendezkedik, talán bennem is csillapodni fog az a mélyen fészkelő szomorúság, ami, valahányszor odamegyek, erőt vesz rajtam, hogy az anyám aki mindíg amikor hallotta, hogy nyitom a kaput, elémtipegett az ajtóba, és innen vittem az utolsó útjára. Szóval büszke vagyok a lányomra, de nagyon. A bemutató után megebédeltünk a kínainál, aztán ő újonnan szerzett tudományát gyakorolta a fürdőszobafalon, én visszabringáztam a hajóra. "F"-el a gumicsónakok atyjával elautóztunk a gumis haverjához, ahonnan hat jó vastag "ballonos" lefutott külsőt hoztunk, most további puffereket gyártok, hogy a néha meglehetősen vadul közlekedő motorcsónakosok hullámai biztosan ne verjék oda a hajómat a mellete lévő Adonyhoz, amire kötve vagyok. A két spring (amit korábban is eszembe juthatott volna kitenni) amúgy remekül működik, ma a hétórási zsilipből egy délceg tökös magyar fiú nem törődva a 15 km/órás korlátozással, a szarládájától tellő legnagyobb sebességgel jött kifelé, jó nagy farhullámokat keltve (ez is érdekes, ha jó építésű a hajó akár ha nagy sebességgel is halad, nem okoz akkora hullámverést, mint amikor újgazdag rárak egy barom nagy motort a nem hozzávaló hajójára), kipenderültem a cockpitból nézve mi lesz, de némi puffercsikorgás és kötélnyekegéstől eltekintve minden a legnagyobb rendben zajlott. Bár működik a zsilip, az Adony a kotróval és uszályaival egyelőre marad, valami munkájuk lesz tán a környéken, nem mennek vissza Újpestre, ami nekem tiszta haszon, jobb mint egy stég. Ahogy a róka mondta a Kishercegnek, "semmi se lehet  tökéletes", estéinket a nyavajás szunyogok keserítik, minden évben voltak, de ennyi még soha, egyrészt a sok eső, másrészt gondolom nincs pénz irtani, esténként a békés meghitt cockpitban ücsörgést, cocktail szopogatást korai ágybabújás váltotta fel, mert a hálókabint beszunyoghálóztuk, sőt "J" akit különösen zabálnak a dögök még plusz moszkítóháló alatt alszik, én szétkenem őket, persze azért vakaródzok is, mert néha egy egy találat becsúszik, de valami miatt engem hálistennek nem szeretnek, mindazonáltal az esti autógumifurkálást kénytelen voltam abbahagyni, mert szemem-szám telement velük.

Most, hogy végleg kiköltöztem a hajóra és elmaradt a mindennapos utazás, minden egyszerűbb, a munkanap meghosszabbodott, bár ugyanakkor lazítottam a munkatempón, mert azt amit a vízretétel előtti hetekben műveltem hosszú távon nem lehet csinálni, ez a munka elsősorban élvezet, alkotás, nem vesszőfutás. Ma is faggatott a csepregi Gyuri a motorcsónakszervizes, mikor megy már végre a hajó le-fel a Dunán, mert ő már izgatott. Érdekes én egyáltalában nem. Hamarosan eljön annak az ideje is, de csak sorjában! A lassan hat éve tartó hajóépítés egy következetesen végigvitt, bár korántsem minden részletében megtervezett, "kőbevésett", ütemtervben rögzített, inkább a magam belső késztetéseinek megfelelő, nap-mint-nap mérlegre tett cselekvéssorozat volt mindezidáig. Ezen a továbbiakban se fogok változtatni, bármekkora is a csábítás a mielőbbi "Indítsuk már be a motort!!" irányába. Ha a mindenféleképpen elvégzendő, és a későbbi, tényleges  hajózást esetleg megnehezítő dolgokat nem számolom fel, azok csak súlyosbítani fogják a próbaüzem során amúgy is nagy valószinűséggel óhatatlanul felmerülő egyéb problémákat. Tehát a feladat: írtani a már most látszó problémákat!

Nézem a blog statisztikáját, a vízretételkor háromszáz fölé szökött napi olvasói létszám visszaállt a szokásos 150 körülire, ez már sok hónapja tartósan így megy, hja minden csoda három napig tart, most se tartott egy hétnél tovább. Nem lehetek elégedetlen. Amit én csinálok (ha nagyon szerénytelen vagyok) mondjuk rá, "rétegirodalom". Se szex, se erőszak, se politika, se mások csepülése (na jó egy kicsit a tudatlanok, meg az ökofundamentalisták), se kötekedés  nincs benne, mitől lenne népszerűbb? A munka és a dolgozó aki elmeséli. Ennyi. Ilyen kevés. (Vagy ilyen sok.)

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr782141936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

phaidros 2010.07.09. 23:42:03

Ami a szúnyogokat illeti, nekünk beváltak nagyon ezek a konnektorba való párologtatók. A rohadtak nyitott ablaknál döglenek halomra. Mondjuk azt nem tudom, hogy nekünk jó-e ez, mit csinál velünk a levegőben terjengő pára

huomate 2010.07.10. 08:39:02

Valóban a párologtatós szúnyogirtók a legjobbak.
Nem kell tartani tőlük nem mérgezőek a melegvérű állatokra (tehát az emberre sem).

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.07.10. 21:07:38

@phaidros: Mi is azt használjuk, amíg van parti áramunk addig jó. Szunyogháló ellenére (amikor ki-be megyünk tódulnak befelé)hemzsegnek a hálóban, szalonban, amikor lefekszünk bekapcs. Aztán amikor mind megdöglött kihúzom és még be is kupakolom, mert nem kell, hogy egész éjjel nyomja az orrunk alá, mégha nem is árt embernek. De biztos, hogy nem is használ.

rgranc 2010.07.11. 10:25:38

Olvasószámhoz megjegyzés: én is readerben olvasom a bejegyzéseket, maximum nagy néha hozzászólni nézek be, ez nem jelenik meg a statisztikákban, és biztos vannak még rajtam kívül is ilyenek.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.07.11. 10:51:34

@rgranc: Lehet, hogy az egész ország engem olvas, csak nem tudok róla? :-D

beho 2010.07.11. 18:38:31

Engem számol-e a gép nem tudom. Azt tudom, hogy minden este Amapolával nyitok.
süti beállítások módosítása