Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Hétfő.

2010.05.10. 22:23 :: A Tengerész

Ma befejeztem amit  tegnap "J"-vel kezdtünk el, kifűrészeltem a Novotel szállodai fürdőszobák egyik bontott bakelit mosdó előlapjából két karikát, amiket ma egymáshoz ragasztottam (hogy elég vastag legyen), és a közepükbe ragasztottam az irányváltó-oldali tengelykapcsolót felet (amelyik a Lada Hardy tárcsa után van, tehát fixen áll nem rezeg együtt a gumibakokon álló motorral). Most szorítókban köt. Felderítettem a vízügyesek műhelyét. Van benne egy hatalmas esztergapad, legalább 350-es csúcsmagasságú, kések ugyan nemigen vannak hozzá (és a karbantartottságáról is jobb nem beszélni), de felhívtam a Rezsőt (aki a főtengelyemet és a tönkcsövet is esztegálta vagy hat éve) neki van nyers rapid kése, azt holnap reggel elhozom és ékszíj profilra köszörülöm, majd megdrehálom a tárcsát a gépen. Felcsavaroztam a szalon tolótető szegélyburkolatát, amit a télen félbehagytam, mert csak a tolótető nyitott állapotában lehetett megcsinálni és akkor ez nem volt célszerű a mínuszokban. További szálakat varrok el, pl. vagy négy éve rakosgatom ide-oda a motor hűtőfolyadékának tágulási edényét a térképasztalon és környékén. Tekintettel a majd 250 liter fagyálló folyadékra ez egy 10 literes műanyag marmonkanna. Na ma nekiálltam és kifúrtam a baloldali padláda alatti decket a cockpitban és behegesztettem egy csőcsonkot amin mint tömszelencén fogom átvezetni a kanna aljába menő csövet. A kanna a padládában lesz, nem lesz útban, de könnyen ellenőrizhető, utántölthető és így valóban a rendszer legmagasabb pontján lesz. Hetek óta rakom ide-oda a hálókabin szépen lelakkozott küszöbdeszkáját( egyszer el is veszett, mert még a bérműhelyben a szomszédok oldalán lakkoztam, mert az enyémen poroltam, és amíg lementem két napra Balatonra ők rendet csináltak és elpakolták valahova, félórát kerestük, már ott tartottam, hogy újat csinálok, amikor "J" a saszemével megtalálta egy deszkarakás közepében), most elkezdtem felcsavarozni azt is a helyére.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr831991189

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása