Pár napja összekapartam némi pénzt egy használt elektromos horgonycsőlőre. Igazából nagyon szívtam a fogam, mert még így is, hogy fele árba került mint egy új, meglehetősen súlyos volt az összeg, de nagyon jó állapotúnak nézett ki, úgy tűnt nem is használták, csak fel volt valahova szerelve. Azért villannyal húzni a macskát mégiscsak más, mint kézzel ketyegtetni. Cak-csak öregszem, ki tudja meddig bírom erővel. Szóval attól eltekintve, hogy szerintem valami vas hajón volt profi módon felszerelve (tehát úgy, hogy alulról bement a gumi fenéklemez alá a sós víz és az elektrokorrózió lunkerosra ette az öntvény talpkeretet), de ennek jelentősége nincs, drótkefével megtisztítottam, etilacetáttal lemostam és epokittal kijavítottam az öntvényt. Annakidején rutinmunkám volt ez a Petőfi nevű szovjet építésű Mahart tengerjárón, ahol a decken lévő alu dugaljházak rohadtak szét hasonlóképpen, állandó testzárlatot okozva. Az epokitt amit használtam, elég régi maradék, de semmi baja, néztem a dobozon az árát, 27,30 Ft-ba került.
Szétszedtem, hogy megnézzem igazából mit is vettem, nos a kefék éppen csak be vannak csiszolva, a kommutátor tükörfényes. Megnéztem a hajtóműben az olajat is, aranysárga volt, ez a gép nem dolgozott még 10 percet se, nem volt egy rossz vétel.
Megcsináltam azokat a dolgokat rajta, amit az olaszok a gyárban elhanyagoltak, kiemeltem a motort és alaposan bezsíroztam a reteszhoronnyal kialakított hajtómű hüvelybe csatlakozó tengelyvéget, nehogy úgy járjak valaha, mint "RP" barátom, akinek le kellett fűrészelnie a leégett motor forgórészt, mert úgy összerohadt. Bár nem szándékozom leégetni a motort, kell majd valmi túláramvédelem, már mozgok a témában. Az öntvény furata nem volt lesorjázva ahol a vezetékek kijönnek, olyan éles volt mint a borotva, valós volt a veszély, hogy a rezgések következtében egyszerűen elvágja a szigetelést (ahogy áthúztam a lyukon már hántolta a szigetelést) és összeég az egész hóbelevanc, na lecsiszoltam az éleket, a vezetékeket betekertem plusz szigetelőszalaggal és az egész köteget pedig pvc ponyvacsíkkal. Bezsíroztam a parafa szigetelést a motorburkolat és a hajtóműház közt, hogy valóban vízhatlan legyen, merthogy taplószáraz volt, a digók ezzel se sokat törődtek.