Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Kedd.

2010.02.09. 19:23 :: A Tengerész

Tegnap csodás időre ébredtünk. Még "J"-nek is megjött a kedve a szikrázó napsütésben kijönni a hajóra. Mint rendkívüli hómunkás letakarította a decket. A mennyei áldás jégcsapokkal cifrázza a ponyva köteleit.

 

 

 

 

Helyére szereltem a hőterelőt a karfával. Ebédnél már ott pöffeszkedtem

Aztán annyira jól éreztük magunkat a hajón, hogy kint  töltöttük az éjszakát is. Este még 30 fok felett volt a hőmérséklet a szalonban, de reggel ötre lehült 12 fok alá, úgy hogy felébredtem arra, hogy fázom a nyári takarók alatt. Megraktam a kályhát és visszaaludtam, nyolckor ébredtem ismét 30 fok körüli kellemes melegben. Az éjszakai tüzelést és takaródzást még "be kell lőni". "J" is úgy aludt mint a bunda, még arra se ébredt

 

 

  

 

 

 

 

 

fel, hogy nekiálltam felrakni a tolótető keret takaró deszkáit.  Miután már eléggé kezd összeállni a szalon, nem szerettem volna, ha az acéllemez fúrásakor a spén lehullik a padlóra. Ha bekerül valahogy az ideiglenes padlódeszkákkal takart végleges, de még lelakkozatlan padlódeszkákra és ott összejön a mostanság elkerülhetelenül behordott olvadó hóléval, menthetetlenül rozsdafoltot hagy a deszkán. Ezt elkerülendő, a furat alá egy félbetört hangszóró mágnest tapasztottam a lemezre, így semmiképpen se eshetett le a forgács. A képen látszik a mennyezeti 6cm vastag polifoam és Armaflex hulladékból készült hőszigetelés és a 2cm vastag borovi fenyő  burkolat. Egyelőre csak egy-egy csavarral tettem fel a keretdeszkákat, mert nem akartam kitólni a tolótetőt ebben a hidegben, így viszont nem tudtam a menetfúró hajtókart körbetekerni, csak félkaron mocorgatni. Majd ha már melegebb lesz, gyorsan kifurkálom és bemenetelem a többi furatot is és véglegesen rögzítem a fákat. Mindenesetre így is a helyükön vannak, nincsenek útban máshol és nagyon jól mutatnak. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A küszöbdeszkát is a helyére csúsztattam. Kiautóztunk az Erdérthez és hoztunk egy tábla 6,5mm vastag ukrán főzésálló nyír rétegelt lemezt, ebből készítem a képen kék szinű hőszigetelő hablemezzel bélelt ajtó belső borítását. Holnap ezzel folytatom a munkát. Ma a délutáni alvás után kiástuk a hóból a maradék tüzifát, becipeltük a csarnokba száradni, talán kitart még két hetet, utána alighanem villannyal kell fűtsek, ha sokáig tart még a tél, mert a kifogyhatatlannak hitt hulladékfa készletem bizony ezzel kifogy.

Érzékeny gyomrúak itt hagyják abba az olvasást! Tartottam tőle, hogy egy kellemetlen dolog be fog következni, de az ember annyi dolog miatt kellene hogy aggódjon, hogy nem foglalkoztam vele, elhessegettem a gondolatot, na de a kellemetlen dolgok nem hagyják magukat. Hogy ne legyek ilyen rejtélyes, valahol a tudatom mélyén számítottam rá, hogy a klozetkifolyó be fog fagyni ebben a hidegben. Namármost, hogy kint aludtunk és ez folyamatos használattal járt, be is következett. Egyszercsak jön "J", hogy "visszapofázik"  WC. Na kiásni a baromi magas hóból a megközelítési útvonalat (mindezidáig a hajóról lelapátolt hó+ami magától odaesett) és nekiállni. Jégben az egész. Első nekifutás, kézi gáz forrasztólámpa,+piszkálás. Három perc és kifogy a gáz, eredmény semmi. Nagy szerencsémre nálam van a Gyula, a hűtőépszerelő forrasztócájgja, de nincs tömítés a puska tömlője és a palack közt. További nagy szerencsém, hogy van tömítés kivágó készletem, sőt gumilemezem is a hajón. Tömítés kivág, szerkezet szilikonzsírral megkenve összerak, tűz a csőre! "J", hűséges társam tűzön-vizen és ezesetben szaron át, piszkál én olvasztok hosszasan és lőn! Előbb vékoyabb, majd egyre vastagabb sugárban ömlik az anyag az alárakott 20 literes festékes küblibe. Ismét működik a klotyó; szép az élet!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr41743617

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása