Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szerda.

2010.02.03. 19:30 :: A Tengerész

A kályha és a szofa közti bő 5 cm hézagban két rézlemez óvja a sugárzó hőtől a szofa ülőpárnáját, meg majd az ágyneműt, ha leengedett asztalnál azon az oldalon is alszunk. A két jó hővezető lemez közt, illetve a belső lemez és a szofa, meg a külső lemez és a kályha közt lévő, összesen négy-, mintegy 1cm vastag légrésben felfelé áramló levegő a legtüzesebbre felmelegedő kályha esetén is tökéletes védelmet nyújt, se az ágynemű, se a párnáról lelógó fülem nem fog megsülni. Nekiláttam ezeknek a lemezeknek a végleges felerősítéséhez, idáig csak úgy jól-rosszul oda voltak állítgatva. A dolgot az komplikálja, hogy akarok egy karfát is oda, hogy ha kilóg a könyököm étkezéskor, nehogy a tüzes kályhához érjen (volt már rá példa, merthogy megszoktam a kályha hideg korából). Kiszerkesztettem hogy nézzen ki az egész, rajz nélkül képtelen vagyok dolgozni, egy léptékhelyes vázlat sok későbbi problémának elejét veszi. Sajnos a tegnapi napos időt mára borongós havazás váltotta fel, (Bezzeg tegnap amikor kijött a medve, hogy sütött a nap! Na lesz is kemény tél áprilisig a fene vinné el!) és a karfa és a lemezek tartóját acéllemezből kellene szabni, hegeszteni de minden fémmegmunkáló eszközömet visszatalicskáztam a hajóra, a fuxban meg piszok hideg van, ezt a munkát felfüggesztettem a jobb idők beköszöntéig, mert nincs kedvem a hóban mindent visszahurcolni az árbocműhelybe. Nem kell tán túl sokat várni, mert pl. tegnap amikor a nap erősen sütötte a vörös decket és a fekete hajóoldalt, egész kibírható volt a hőmérséklet a fuxban berendezett lakatosműhelyben. Mindenesetre van elég más, végezhető dolog. Fejfelett dekopír fűrésszel körbevágtam a mindezidáig összevissza kilógó mennyezeti burkolat léceit a bejárati tolótető alatt. Ezt különösen utálatos meló, mert lehetetlen elkerülni a nyakba, szembe hulló fűrészport, még élénken emlékszem amikor hasonlót követtem el a felülvilágító körbeszabásánál, pedig az jó három éve volt. De többet nem kell ilyet csinálnom az életben. Kiszerkesztettem és kiszabtam kőrisfából a szalon bejárat tolótető keretének burkolatát. Engem is meglepett, milyen jól sikerült, valahogy tartottam az illesztésektől, merthogy macerás volt a fűtés miatt csukva tartott ajtók mellett a méricskélés illesztgetés, de szinte egyből jó lett. Holnap már csiszolom, pácolom, tán fel is szerelem, attól is függ mennyire tartanak fel a TV-sek. Merthogy rámbukkant a bulvármédia. Na olyan celeb nem leszek soha mint a Győzike, vagy a Kiszel Tünde, nyilván baj, hogy túl jól beszélem a nyelvet, de ebben a politikailag túlfűtött hangulatban gondolom keresnek semleges híreket is, na ez lennék ezek szerint én. Sajtó nyelven a "kis szines". Kezdődött tavaly a Jacht magazin cikkével, aztán egy hosszabb szünet után folytatódott az Index riportjával, (na jó ez még nem bulvár) azt olvasta valaki a Csepel újságtól és csinált egy riportot velem decemberben, ezután felgyorsultak az események, lett cikk rólam a Napi Ászban, a Meglepetés Magazinban, ma jött két lány a Bors-tól és holnap jön az RTL Klub stábja. Úgy tűnik a média egymástól szerzi a témát. Négyükről azt se tudtam, hogy vannak. Ja, és a Dénes Pisti a Vitorlázás főszerkesztője jó egy éve igéri (legutoljára pár napja) hogy kijön egy fényképezőgéppel, mondjuk mindenkit szívesen fogadok, de őt külünösen, nemcsak a régi barátság, közös családi vitorlázások okán, hanem azért ha egy szaklap ír az emberről az azért mégiscsak más, az már "valami".

Viszont a szalonban az összes végleges padlódeszka a helyén lapul a kidobott szállodai ajtókból készült ideiglenesek alatt (hogy ne koszolódjanak, sérüljnek ebben a sáros bakancsos bemászkálós időben) már csak az alkalmas, ütömvágommunka fogytát várom, hogy lelakkozzam és felszedő veretekkel lássam el őket.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr631727503

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ftm 2010.02.03. 21:09:14

na Vili várunka tvben!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.02.03. 21:26:50

@ftm: Többetek fantáziáját megragadta a dolog, maileket is kaptam. No ez mindössze egy háromperces bejátszás lesz valamelyik reggeli műsorban. Szóval nem egy vacsoracsata Amapolán.
süti beállítások módosítása