Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Csütörtök.

2010.01.07. 19:13 :: A Tengerész

Elkoboztam "J" eredeti csillogó-villogó múzeális Szarvasi Vas és Fémipari Szövetkezet által gyártott vasalóját. NAGYON nehezen adta kölcsön. Nem hitte el, hogy túl fogja élni baj nélkül az "ipari" jellegű használatot. Pedig igértem neki, hogy kap egy újat, ha bármi baja esne, de neki csak ez a jó, nem a szuper gőzölős modern szarok. Viszont a módszer, és itt most külön köszönetem a kommentekben kapott tanácsoknak, működött! Szépen kivasaltam a felhólyagzott, dudorodott felületeket, megszünt a furnér alatt a recsegés, ahogy végigmasszíroztam, és kisimult a felület. Heuréka! És a vasalónak se lett semmi baja. Ahol már a korábban lelakkozott felületet vasaltam, ott raktam alá egy papírlapot, ahol meg még natúr volt, ott símán rávasaltam és utána mindkettőnél "kivasaltam" még egy sima fadarabbal, amíg kissé visszahült. Azért macerás ez a téli munka. Reggel azzal kezdek, hogy kihamuzom a kályhát és begyújtok. Elsöpröm és kilapátolom a havat a deckről. Kissé vacogva átöltözöm munkásnak. Amíg bemelegszik a szalon az egy bő fél óra, valamit matatok az árbocműhelyben. Tegnap és ma lecsiszoltam és beeresztettem a gázpalackos ládát lenolajkencével. Felszereltem a 40mm vastag (!) fedélre a két bitang erős rozsdamentes zsanért. Ezeket a valahavolt Budapest Kongresszusi Központ kidobott Konvektomat  ételmelegítő szekrényeinek ajtajáról szereltem le, hogy még egyszer kell az majd hajóra, most jött el az ideje. Ma délelőtt elégedetten szemléltem a csodálatosra sikeredett ládát, ami egyszerre tároló és satupad, amikor belém vágott a gyanú....És tényleg! Hogyaza....!! Rossz irányba nyílik. Nem lehet a fux tetőtől hozzáférni nyitáshoz. Nem nagy baj, át kell rakni a zsanérokat a másik oldalra. Csak már annyira kész volt!

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr251654889

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2010.01.08. 12:45:39

Édesanyám a múltkor nagyon kiakadt. Vett egy Szarvasi Vas és Fémipari Szövetkezet logójú szendvicssütőt, hogy ez végre Magyar, és csak otthon, az apróbetűs részt böngészve fedezte fel, hogy "made in China", csak itt csomagolják... Ide jutott az ország...
süti beállítások módosítása