Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Kedd.

2009.12.29. 18:28 :: A Tengerész

Az a helyzet, hogy megijedtem. Merthogy rám van ijesztve. (gut ungarisch gesagt) Már a két év előtti műszaki vizsgán is csak némi anyagi rásegítéssel ment át a jövőre 30 éves VW, most meg csak úgy dől a médiából, hogy rettenetesen megszigorították a vizsgát. És hát biztos nem menne át....  Na nem arról van szó, hogy olyan autóval közlekednék, ami biztonságtechnikailag nem tökéletes, a fékek kíválóak, a gumik majdnem újak, kormány és egyebek kifogástalanok, viszont a küszöbbe jobb oldalt nem az ujjamat, hanem a karomat is be tudom dugni. Szóval akár azt is mondhatom, hogy rontja a városképet. Nekem nincs ezzel bajom, az autó leginkább csak a hajóépítéshez elengedhetetlen anyagszállítások miatt kell, amúgy meg százezerért vettem a jószágot immár hat éve, arra számítva, hogy ha kész a hajó eldobom, de hát lassabban lesz kész, mint reméltem. Utána már csak bringával közlekedünk, kell találjak valami összecsukhatókat, amik elférnek kényelmesen a hajón. Amúgy tíz éve még naponta kerékpárral közlekedtem, télen-nyáron, hóban, jégen, de amikor átkerültem a Novotel-BKK-ba, oda hegynek fel és kemény autóforgalomban kellett volna bringáznom, ez nem volt ínyemre, akkor szoktam át a robogóra. Autózni kifejezetten utálok, autópályán elalszom, városban csak menni és parkolni nem lehet, mást mindent, az időt amit a dugóban töltök sajnálom. Nem érdekel a kocsi esztétikája, (nem úgy mint kedvenc fiamat, aki kijelentette, hogy ő nem ülne be ilyen autóba) vigyen el ahova akarom biztonságosan, jót mosolyogtam a biztonsági őrön, amikor tavaly egy bank által szponzorált versenyre voltam meghívott a puccos és erre a célra még külön kiagyusztált Klub Kenese kikötőbe, nos ő valami másféle autóra számított, amikor mondták neki, hogy VIP vendégeket várnak, nem is engedett be elsőre. No szóval kezdődött azzal, hogy kellene találni egy olyan megfizethető karosszérialakatost, aki hajlandó rohadó autóval bíbelődni, mert ez egészen más műfaj, mint törött, de még újszerű autókat lakatolni. Ebben is Amapola segített, mert az egyik látogatóm tudott egy embert akihez ma elvittem a kocsit, a harmadik mondatnál kiderült, hogy van hajója, az elkövetkező két órában a hajókról beszélgettünk, (a neten Amapolát nézegetve) és az ebédje előtti maradék húsz percben lerendeztük az autó dolgát is. Mondjuk belekerül majd legalább annyiba mint amennyiért hat éve vettem, de hát még így is szerencsém van, hogy ezt a rendkívül szimpatikus embert megtaláltam. Én már másik autóval nem kezdek, az, hogy ettől megszabaduljak is pénzbe kerülne, pl. már a jövő évi kötelező biztosítást is megkötöttem rá, egy nehezebb, fiatalabb, újabb autóra biztos jóval többe kerülne, nem beszélve a vételárról. Na ez volt a mai programom.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr361630919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása