Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szombat.

2009.11.28. 20:56 :: A Tengerész

A hosszú kihagyás elmulasztotta a bőrkeményedéseket a tenyeremen, így most, hogy ismét szorítózok természetesen ismét felszakadt vízhólyagokkal kűzdök az anyaggal, de "ez a harc már a végső". Ma és holnap összeragasztok minden maradék rudat. Ez a képen éppen az árbocsudár. A ragasztó kötési idejéhez (kb 4 óra) igazítom a munkamenetet. Amikor ma reggel a következő adagot megszorítóztam, volt egy kis laufom, kirobogóztam a Kopaszi Gátra modellhajóversenyt nézni. Amikor megérkeztem, majdnem teljes volt a szélcsend, na mondom, állnak majd a hajócskák. De nem! Ezek a helyes apróságok olyan kis szélben is szaladnak, amiben a "nagyok" csak ácsorognának, a zsűri nem is indítana futamot.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De szerencsére beerősödött a szél, sőt északira fordult a délies semmi, így egy igazán szép kreuzos rajtot lehetett csinálni.                           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A szélerősödéseket erős megdőlésekkel reagálták le a modellek, amúgy semmi veszélyes fellúvolás, gyönyörűen szaladtak a vizen, a fordulók vitorláshoz képest villámgyorsak, de ettől eltekintve egy  "igazi" vitorlásverseny élménye. Még az örökös "verseny előtti kötelező szerelés" is ugyanaz.

 

Az igazi sport benne nem is a vitorlázás, hanem a rengeteg gyaloglás a pálya mentén. Ez egy túraverseny volt, a Lágymányosi Öböl teljes vízterületén száguldottak a hajócskák, ezenközben a versenyzők a távirányítókkal a kezükben, szemüket a vízre és a hajóikra szegezve gyalogoltak, lépkedtek, szaladtak, bukdácsoltak a hepehupás parton, sziklákon, árkon-bokron át. 55 perccel a rajt után befutott az első hajó, na ez még ami egy ilyen modell túraversenyt megkülönböztet az "igaziak" túraversenyétől. Szemerkélő esőben robogtam Amapolához a túlsó partra, további ragasztásokra. Hétfőn kicsit később nyit a könyvesbolt, mivel reggel nem tudok egyből a postára menni, kint alszom a hajón, mert vissza kell vigyem  a szorítókat az asztalosoknak reggel 8-ra, utána megyek a postára feladni az újabb könyvcsomagokat, majd vissza a hajóra. Esőt is mond a meteorológia, ha ez igaz nem is robogózok, szóval aki könyvért jönne, az 11 óra után tegye.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr841559482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása