Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Vasárnap.

2009.09.13. 16:03 :: A Tengerész

Tegnap délután vendég voltam "C GY" volt tengerészkollegám és 25-ös jolle mancsaftom születésnapi meglepetésbuliján. Vagy 25 éve nem találkoztunk, volt nagy meglepetés. Megismertem több kedves embert és persze megint nekem volt a legnagyobb pofám, be nem állt a szám a hajóépítésről, mert olyan vagyok mint a Móricka, nekem mindenről ez jut az eszembe és jól el is magyarázom, remélem nem voltam terhes az úri közönségnek.  Eléggé monomániás lettem, mondjuk az ünnepelten kívül csak egy ismerős volt, közös témánk nem-igen akadt. No egymás mellett ültünk "N"-el, (a másik ismerős) akinek volt szerencséje végigasszisztálni a MAHART pusztulását. Mindent közvetlen közelről látott, ahogy széthordták a céget a privatizációnak nevezett nagy szerencsejáték alkalmával. Tragikomikus történetek sorát meséli el, pl amikor a legeslegújabb vezérigazgatónak mutogatta a csepeli szabadkikötő létesítményeit (akkor már az Apáczay Csere János utcai gyönyörűséges palotát, melyet amúgy a magyar hajósok nyugdíjalapja építtetett eladták és a maradékot a szabadkikötőbe evakuálták) az ember megkérdezte, hogy "azok a hajók ott miért olyan érdekesen farral állnak"? Mondja neki "N" "az nem a faruk, az az orruk". Az illető életében elöször látott tolóhajót. Na sikeresen eladták a szabadkikötőt is, mellékesen a felbecsülhetetlen múzeális értékű festmények, hajómodellek, melyek két évszázad magyar hajóit ábrázolják, a csodálatos elnöki tárgyaló faburkolatával és bútoraival egyetemben az új ingatlanbirtokos tulajdonába kerültek, mint az épülethez tartozó kacatok. Amikor már elkezdődött a privatizáció, lelkes emberek nagy terveket szőttek az egyes egységek, pl az újpesti hajójavító, az angyalföldi hajógyár tovább élésének biztosítására, Németországban tárgyaltak, (valaki lelkendezet, hogy "még az unokámnak is lesz itt munkája")  de mire hazaértek  ki voltak rúgva, mert már ott volt a vevő, aki megvette az egész területet lakóparknak, plázának. A frissen-gyorsan a hatalom berkeibe bevonuló történelemtanárok, újságírók, ügyvédek meg voltak győződve, hogy jó boltot csináltak, a tőkés majd felvirágoztatja a volt szocialista nagyüzemeket, ehhez képest az egész csak egy nagy ingatlanspekuláció lett, a volt hajógyár területére ma már csak az mehet be aki a helyén épült lakóparkban lakik, és mondanom se kell, közűlük elenyésző számban van volt ott dolgozó, ma  munkanélküli, vagy jobb esetben kényszervállalkozó, ha csak  nem lett ugyanott biztonsági őr. És vajh kihúzta a "népgazdaságot" a gödörből a rengeteg milliárd amit kaptunk érte? Az államadósság többszöröse az addiginak, a melósnak nincs munkahelye, nem gyártunk, javítunk már hajókat (meg semmit) és nem leng hajókon magyar lobogó a tengereken és a Dunán is alig. És akkor csodálkozunk, hogy előre tört a választásokon az amúgy demagóg és vállalhatatlan faji ideológiától bűzlő legújabb párt? Hát tényleg törvényszerű, hogy szétszakadjon az ország kevés milliárdosra és rengeteg nincstelenre? Az utóbbiak pedig valóban jogosan érzik azt, hogy itt semmi se az övék? Hogy ez nem az "ő országuk"? Hogy semmi közük a "hatalomhoz és a dicsőséghez", ami csak az imában Istené, "itt a földön" az internacionalista pénzoligarchiáké és itthoni kiszolgálóiké. Csak kérdéseim vannak, válaszom egy se. Ennyi.

Megcsináltam a fux tetőt, ilyen lett. Mondjuk szépnek szép, de natúrban jobb szerettem volna. De hát hol van az megírva, hogy mindennek olyannak kell lenni, amilyennek szeretném? Aztán szétszedtem a headet (fürdő/WC)mert festem az idáig csak egyszeri alapozóval lekent acélszelvényeket, és ha minden réteg (két alapozó, három fedőzománc rajtuk lesz és meg is száradtak, kiganézom a fugákat és új Sikaflexszel kifugázom. Ez már a végleges külalak lesz. Így most továbbra se lehet zuhanyozni, "J" ki se jöhet addig a hajóra amíg kész nem vagyok, én is hazajöttem tisztálkodni, enni, amíg a festés szárad, de már megyek is vissza folytatom a melót.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr721379170

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

antymix 2009.09.17. 20:15:21

Szép lett. Jó volt veled dolgozni, jó volt veled beszélgetni.
süti beállítások módosítása